Recenzie si poze concert Aerosmith si Reamonn in Romania

Aseara a avut loc primul concert sustinut de legendara trupa Aerosmith in Romania. Spectacolul organizat de Events la Zone Arena a fost programat sa inceapa la orele 18:00.

Inaintea show-ului au fost vandute peste 27 000 de bilete (asta fara cei care au castigat bilete la concursuri, presa si cei care au cumparat bilete la poarta). Dupa concert s-a vehiculat ca au fost peste 30 000 de oameni. Show-ul a inceput la orele 19:15 cu recitalul sustinut de Reamonn.

Trupa Reamonn a fost pentru a 3-a oara in Romania si am reusit sa stam de vorba cu Rea, solistul trupei, inaintea show-ului, intr-un interviu exclusiv pe care il vom publica maine. Sunetul a fost foarte bun iar vocea leaderului trupei a sunat impecabil. Rea este indragostit de Romania dintr-un motiv destul de simplu: e casatorit cu o romanca :)) . Am fost la primul concert sustinut de ei in tara noastra, la B’estival, in 2007, iar atitudinea pe care au avut-o atunci a fost mult mai energica si mai pozitiva. Acum mi-au parut putin obositi iar show-ul a fost aproape inexistent. Cu toate acestea, publicul a raspuns bine la acordurile pieselor ‘Tonight‘ si ‘Supergirl‘. M-am bucurat sa ii aud insa ma asteptam la mai mult 🙂 .

Aerosmith a intrat pe scena la orele 21:10. Playlist-ul concertului il gasiti intr-una din pozele de mai jos – mai multi fani il aveau deja printat (cred ca erau din fan-clubul oficial). O cortina neagra cu logo-ul Aerosmith inscriptionat, a coborat din tavanul scenei. In cateva zeci de secunde s-au auzit primele acorduri de chitara. Publicul a intrat in delir cand a coborat cortina si a inceput Elevator.

In urma cu cateva zile am citit recenziile ultimelor concerte sustinute de Aerosmith in Europa si eram sceptic in privinta performantei de aseara. Steven Tyler si Joe Perry au fost intr-o forma extraordinara, au cantat si sunt sigur ca au dat tot ce au putut pentru a oferi romanilor o seara de neuitat.

Setlist-ul a inclus toate piesele cunoscute iar atitudinea solistului te facea sa uiti ca esti in tara popcornului. Publicul era dezlantuit si fredonau piesele de parca era prima si ultima oara cand le auzeau. Spre deosebire de multe alte concerte la care am fost, oamenii se simteau foarte bine si asta datorita lucrurilor care se intamplau pe scena.

Show-ul de lumini a fost impresionant. Costumul in care Steven a intrat in scena, imbracamintea microfonului si felul in care il invartea de parca urma sa il arunce in public – astea au fost momente memorabile :)) . Tyler avea un parpalac din paiete, o palarie animal print, multe bratari in jurul incheieturilor si niste pantaloni rosii, foarte stramti. Daca un vocalist roman ar urca imbracat astfel pe scena, ar fi ridiculizat si de public si de presa.

Steven Tyler a fost numit unul dintre cei mai buni vocalisti din lume. Desi are 62 de ani, nu am simtit nicio secunda varsta lui si are mai multa energie decat toti cantaretii romani adunati. Dupa mine, are cea mai buna si puternica voce pe care am auzit-o vreodata.

Joe Perry a fost ceva mai retras. A iesit de cateva ori in fata scenei, insa nu s-a dat in spectacol asa cum a facut-o Steven. Joe, imbracat intr-un costum de piele a facut o treaba foarte buna la chitara si a condimentat show-ul Aerosmith, insa parca nu era seara lui cea mai buna. Brad Whitford a iesit in fata scenei, de cateva ori. Si el este una dintre emblemele Aerosmith iar publicul l-a aplaudat la fiecare iesire.

Dupa prima jumatate a show-ului am plecat din fata scenei in zona Gazon B. Daca nu erai in zona A, Golden Ring sau la tribuna, vedeai show-ul pe ecranul imens pus intre scena si Gazon B. Desi oamenii se bucurau de concert, am auzit sute de voci iritate de panoul pe care era postat in fata scenei, astfel incat nu vedeai nimic ci doar auzeai in boxe. Te simteai de parca ascultai o inregistrare cu Aerosmith. Pe ecran nu erau proiectate tot timpul imagini de pe scena. In cea mai mare parte a timpului rulau imagini din videoclipurile lor sau imagini care nu aveau nicio legatura cu nimic 😐 .

Piesele au sunat mai bine live decat varianta de studio. Nu a exista un punct culminant pentru ca tensiunea a fost ridicata pana la orele 23:00 cand s-a terminat megaconcertul.

Aerosmith nu sunt depasiti, nu sunt niste epave si nu e cazul sa se retraga din muzica, asa cum am citit prin presa, in ultima vreme.

Va las mai jos pozele realizate de mine, atat la recitalul Reamonn cat si la show-ul Aerosmith. Aseara am vazut o legenda vie. A fost genial. Tu ai fost acolo?