Recenzie: The Nutcracker in 3d

Acum cand sarbatorile de iarna bat la usa, cand toti vor se lasa cuprinsi de spiritul Craciunului, e bine sa vizionam filme magice care sa ne umple sufletul de bucurie… precum The nutcracker 3D. Asa ar fi sunat o promovare a filmului despre care producatorii afirma ca este una dintre cele mai frumoase povesti din toate timpurile.

Eu as spune mai degraba un fel de ce-ar fi daca Elisabeta Bostan ar face filme 3d. :)) Spargatorul de nuci este o ecranizare a unei povesti de E.T.A. Hoffmann pentru care Piotr Ceaikovski a compus un balet de toata frumusetea. O suta si ceva de ani mai tarziu, regizorul de orgine rusa, Andrei Konchalovskiy, a transformat povestea intr-un film. In materie de filme, regizorul a incercat de toate: de la ecranizari dupa opere celebre (Unchiul Vanea), filme nominalizate la Oscar (Runaway Train, Maria’s Lover) si filme de televiziune premiate (The Odyssey, Lion in Winter), pana la filme de actiune (Tango&Cash). Deci era cazul sa incerce si un film pentru copii… mai ales ca declara ca isi dorea sa faca acest film de 20 de ani. I-a luat ceva timp. 🙂

Povestea imbracata in straie de sarbatoare si transpusa intr-un decor feeric suna cam asa: Mary (Elle Fanning) si fratele ei Max provin dintr-o familie aristocrata din Viena anilor 20. In ajunul Sarbatorilor parintii sunt extrem de ocupati si nu prea au timp sa se ocupe de copii. Unchiul Albert (Nathan Lane) insa este singurul care ii intelege si care e gata sa le inveseleasca sarbatorile. Asa ca le daruieste un spargator de nuci… magic. In ajunul Craciunului spargatorul de nuci prinde viata si ii arata fetitei o lume fermecatoare, in care zanele, fulgii de nea dansatori si jucariile insufletite convietesc fericiti. Cum totul e prea frumos sa fie adevarat, exista si o partea negativa – regatul fermecat este in pericol iar Regele Soarecilor si mama sa rapesc spargatorul de nuci si vor sa distruga lumea de basm. Vor sa arda toate jucariile si sa transforme toti locuitori in ceea ce cred ei ca e cea mai puternica rasa : Rat power. 🙂

Mary si jucariile care au prins viata lupta pentru salva minunata lume de la pieire. Fratele ei, mai rautacios din fire, care distrugea toata jucariile, este atras de catre Regele Soarecilor intr-o capcana periculoasa. Deci avem niste copii a caror singur refugiu e imaginatia, un unchi care ii incurajeaza cu tot felul de zicale pe care Einstein are copyright, lupta dintre bine si rau, valorile familiei si primele semne ale iubirii. 🙂 Totul pus in scena ca un mare spectacol cu costume impunatoare, cu muzica aleasa si dans. Probabil ca filmul se vrea a fi si educativ, prin insiruirea sau pomenirea unor personalitati gen Freud, Einstein, Napoleon. Fara prea mare legatura cu subiectul. 🙂

Demna de mentionat este insa este distributia. La doar 12 ani ai sai, Elle Fanning are deja un CV cu care s-ar mandri orice actor. Asa ca orice regizor care mizeaza pe talentul si farmecul ei tinteste la fix.

Trebuie sa recunosc ca nu am citit nimic despre distributie inainte de a vedea filmul si ca nu l-am recunoscut pe John Turturro in rol negativ de regele al sobolanilor. Ca si look, personajul sau este un mix ciudat de Rod Steward si Andi Warhol, imbracat in uniforma militara nazista, care topaie se agita si canta. 🙂

In distributie mai apar: Nathan Lane, Frances de la Tour, Aaron Michael Drozin, Charlie Rowe.

L-ati vazut, v-a placut? Poate ne povestesc castigatorii concursului organizat de noi despre film, dupa ce il vizioneaa la Hollywood Multiplex.