Review: „Sweeney Todd”

Sweeney Todd

Am ajuns si eu in sfarsit la acest film. Mi-am dorit mult sa il vad asa ca m-am infintat vesela, impreuna cu logodnicul si cumnata mea, la multiplexul din Timisoara.
Incepem evident cu situatia nachos-urilor: erau si mai erau si in ambalajul original asa ca am fost fericita. :X

Acum filmul….urmmmm… Ce sa zic…. Este prima ecranizare a acestei povesti pe care o vad asa ca am avut mari asteptari cu atat mai mult cu cat in el au jucat unii dintre actorii mei preferati: Johnny Depp, Helena Bonham Carter si Alan Rickman iar regia a apartinut evident lui Tim Burton, unul dintre cei mai incredibili regizori actuali. Cu toate acestea NU am gustat filmul. Avand in vedere ca „Vidocq” este unul din filmele mele preferate, m-am asteptat ca si acesta sa fie undeva in aceeasi categorie ca si culoare, imagine, compozitie, suspans. Numai ca nu mi s-a parut ca este in destul de multe aspecte… Nu ma intelegeti gresit. Imi plac filmele intunecate si fara happy-end (alt film care intra in categoria favourites este „Seven„), dar acesta a fost practic un simplu motiv ca sa vedem cum sare sangele, cum horcaie un om a carui beregata a fost taiata sau cum suna un craniu cand se loveste de piatra.
Nu imi plac scenele gratuite si nu mi-au placut niciodata. Scenele care sunt facute numai ca sa vedem daca tresare cineva sau se inroseste cineva mi se par absolut aiurea si fara sens. Nu gasesc placere, si nu o sa gasesc niciodata placere, in a vedea un om cum moare. Nici macar de dragul artei. Am inteles la „The Passion of the Christ” nevoia de a arata o realitate cruda, dar aici…nu am inteles nevoia macabra a lui Tim de a ne tortura, pe muzica (!), cu zeci de scene grotesti. Sentimentul pe care mi l-a dat a fost ca asist la filmul unui student teribilist de la arte care inca subscrie cliseului: ce socheaza si indigna trebuie neaparat sa fie arta. 😐 (poate exagerez putin, dar incerc sa subliniez ceva) Nu pot sa nu ii dau credit pentru cadre, pentru efectele de culoare, pentru efectele speciale, pentru jocul actoricesc absolut minunat al tuturor celor implicati, dar pentru mine acest film este o uriasa dezamagire. 🙁
Mai multe nu prea am sa zic decat ca si eu am observat cum multa lume a plecat in timpul filmului si in secunda in care ecranul s-a facut negru toti cei din sala au sarit ca arsi si s-au imbulzit la usa. Asta e… Poate data viitoare o sa fie altfel…