Skip to content

Saptamana Modei de la Milano a inceput cu prezentari digitale de la Prada, Fendi si Etro.

Dupa un sezon in care designerii au sperat la revenirea la normalitate, Saptamana Modei s-a resemnat si s-a adaptat contextului actual atat prin defilari prezentate in totalitate sub forma digitala si prin piese vestimentare, accesorii si imbinari stilistice care redau ideea de confort si relaxare.

In timp ce anul trecut exista o discutie vasta despre posibila irelevanta a caselor de moda de lux in contextul pandemiei, anul 2021 vine cu o adaptare la nevoile umane si o solutie de mijloc care imbina hainele casual si sport purtate in izolare cu ideile celor mai apreciate minti creative din lumea designului.

Saptamana Modei de la Milano a demarat cu prezentarile colectiilor de toamna-iarna 2021/2022 pentru barbati de la Prada, Fendi si Etro. Defilarile au avut un soi de libertate in incalcarea regulilor pe care va invitam sa le descoperiti mai jos.

Prima colectie a lui Raf Simons pentru Prada surprinde printr-un stil relaxat si folosirea colantilor si suprapunerilor din tricot.

Noua colectie Prada pentru toamna-iarna 2021/2022 creata de Miuccia Prada si Raf Simons este adaptata nevoilor actuale si posibil cele ale viitorului. A fost descrisa ca fiind despre libertatea trupului uman. Hainele sunt mult mai relaxate decat costumele extravagante din trecut si par a fi potrivite pentru o plimbare in jurul blocului, un drum pana la supermarket. Cele doua tendinte principale sunt folosirea colantilor purtati de obicei in confortul casei si a suprapunerilor de tricotaje – tricouri, pulovere, cardigane, veste – care sunt intregite de jachete sau paltoane masive, supradimensionate, cu umerii cazuti.

Accentele din culoare ale noii colectii vin din imprimeurile colantilor sau din nuantele gecilor si paltoanelor care folosesc „Culorile anului de la Pantone” din ultimii 5 ani: Rose Quartz, Serenity Blue, Ultraviolet si Illuminating.

Defilarea a durat 12 minute si a fost urmata de un dialog de 30 de minute intre Miuccia Prada si Raf Simons in care au permis studentilor de la cele mai prestigioase universitati de moda din lume sa le adreseze intrebari. Le puteti urmari mai jos.

Colectia Fendi creata de Silvia Venturini Fendi prezinta piese matlasate folosite in suprapuneri gandite in spiritul confortului si al protejarii sinelui ca intr-un cocon.

Colectia Fendi pentru toamna/iarna 2021-2022 seamana cu conceptul Prada prin atentia dedicata confortului si a materialelor moi, cu textura delicata, menite sa creeze o senzatie de confort si chiar rasfat. 

Piesele sunt indreptate mai mult spre nevoia umana si mai putin spre ideea de evadare si fantezie pe care brandurile de lux mizau in trecut. 

In timp ce Prada mizeaza pe o singura textura – cea a tricotului – Fendi introduce suprapunerile din texturi diferite de piele, bumbac matlasat, piele, matase, blana falsa, shearling si tricotaj.

La capitolul culorilor, Fendi foloseste mai multe nuante neutre, bejuri si griuri dar si accente de culoare prin galbenul care defineste anul 2021, fuchsia, verde si Serenity Blue. Desi este majoritatea pieselor sunt simple, cu linii minimaliste, cateva jachete readuc spiritul regasit si in defilarea de moda realizata printre culori neon. Imprimeul folosit de Fendi pentru sezonul urmator a fost preluat din lucrarile artistului Noel Fielding, cunoscut drept prezentator al emisiunii „The Great British Bake Off”.

Noile piese de la Etro au un spirit jucaus gandit in jurul suprapunerilor multicolore si al imprimeului paisley.

Colectia completeaza paleta tendintelor pentru toamna-iarna 2021/2022 cu un stil relaxat si jucaus cu topuri de matase, pantaloni largi, genti minuscule purtate pe diagonala trunchiului si sepci de baseball.

Kean Etro a declarat ca „m-am jucat cu ideea pe care am incercat-o cu totii in garderoba noastra: am facut curatenie, m-am uitat din nou, am redescoperit piese vechi, le-am amestecat impreuna, am curatat din nou… iar acest lucru m-a ajutat sa realizez ca viitorul va fi despre a fi propriul stilist, propriul designer, despre individualitate si exprimare personala.”

Piesele au un aer nostalgic imprumutat din anii ’90 reinventat in tonuri pastelate, nuante calde si optimiste si  imprimeuri mici si aglomerate. Asa cum o descrie si creatorul ei, colectia pare un raspuns al zilelor in care nu stiti cum sa va imbracati si alegeti diferite piese din garderoba care nu ar fi fost purtate intr-un fel mult mai liber si mai putin studiat decat era inaintea pandemiei.

Citește în continuare