Status Quo au facut show la Bucuresti (recenzie, poze)

Status Quo au sustinut un super-show aseara la Sala Palatului din Bucuresti iar noi avem o recenzie speciala si poze de acolo. Un artist care ne este prieten ne-a spus cum a simtit experienta de aseara.

Prietena noastra talentata pe care am sustinut-o de la inceput, Alexandra Ivan, a fost aseara la concertul Status Quo organizat de Emagic la Sala Palatului. V-am obisnuit cu recenziile noastre asa ca am rugat un artist sa faca o recenzie unui spectacol la care au luat parte.

E interesant de observat cu priveste un om care a urcat pe scena de zeci de ori un alt artist sau o trupa pe care o asculta din copilarie:

Traind in Romania, ca artist, e greu sa te feresti de mentalitatea gaunoasa care a “invadat” industria muzicala in ultimii ani – “hai sa facem un hit, sa curga banii!” si in care nimeni nu-si pune problema ce se intampla dupa ce vine toamna si piesa de-o vara… expira.

Aseara, la concertul Status Quo de la Sala Palatului, a fost full. Si nu numai de admiratori ai muzicii britanicilor, ci si de muzicieni autohtoni, veniti sa ia o gura de aer proaspat si o portie de rock\’n\’roll zdravan de la o trupa infiintata in… 1967.

Cunoscuti in special pentru hitul “In The Army Now”, cei cinci artisti au daruit mult mai mult decat se astepta oricine pe scena Salii Palatului: un recital hiper-energic, dezlantuit, sustinut de o sectiune ritmica puternica si dominat de acordurile ample a doua, chiar trei chitare la anumite piese.

Chimia dintre vocalistul/chitaristul Francis Rossi si bunul sau prieten, Rick Parfitt, la randu-i magician pe sase corzi, a fost evidenta pe tot parcursul serii. Anii de experienta, vibe-ul comun, dar mai ales dragostea pentru muzica, care i-a unit peste decenii, si-au spus cuvantul. Umar langa umar, griff langa griff, suflet langa suflet, completandu-si vocile si acordurile, cei doi prieteni care constituie nucleul Status Quo, au dat tot ce-i mai bun pentru spectactorii lor romani insetati de muzica.

Am ascultat aseara o trupa pentru al carei sound si energie nu exista adjective, desi as putea incerca “zid”, “incredibil”… “indivizibil”. Pentru ca, dincolo de faptul ca sunt considerati, in mare parte a Europei, o legenda cu un singur hit, Status Quo au construit in jurul acestuia o cariera remarcabila, trasata prin albume de studio puternice si live-uri impecabile.

A fost de-a dreptul… racoritor sa ascult o trupa care nu are nevoie sa spuna publicului “hai, bateti din palme!”, pentru ca spectatorii o fac oricum. Interactiunea lui Francis Rossi cu publicul roman a fost spontana si sincera, ca si cum ne-am fi aflat cu totii intr-un mic club londonez si am vorbi asa, ca de la om la om, peste masa. N-a fost nevoie nici de artificii, nici de indemnuri repetate “toata lumea sus” (cum se poarta pe la noi) ca fiecare om din sala sa simta vibratia rock\’n\’roll-ului ingenios, marca Quo.

Cel mai frumos moment? Break-ul de tobe din “In The Army Now” (putin altfel decat in varianta originala), dupa care sute de oameni au strigat “Stand up and fight!”, la unison. Un bis “sanatos”, format din doua piese, si apoi linistea s-a asternut peste Sala Palatului. Nu ne ramane decat sa ne minunam de energia si pasiunea cu care britanicii de la Status Quo isi aduc muzica pe scena, seara de seara, ca la inceputul carierei, fara sa le pese daca sunt number one in topuri de-o vara sau doar in inimile fanilor.

Urmatorul concert magic organizat de Emagic va fi pe 1 noiembrie prin prezenta lui Steve Vai la Sala Palatului. Detalii despre show aveti in linkul postat anterior.

Tu ai fost la Status Quo, cum ti s-a parut?