Skip to content

Tataee: Cum e sa fii managerul B.U.G. Mafia? (interviu)

Tataee a dat un interviu exclusiv pentru site-ul praverb.net si s-a dovedit unul dintre cele mai interesante interviuri de pana acum, mai ales ca vorbeste despre ce inseamna sa fii managerul B.U.G. Mafia, cum vede campaniile online si monetizarea YouTube, marketing si felul in care trupa a reusit sa reziste si sa ramana una dintre cele mai iubite formatii romanesti de peste 20 de ani incoace.

Interviul original il gasesti AICI, mai jos este traducerea noastra pe care am facut-o cu acordul celui care a facut acest material.

Inainte de toate, ai putea sa iti faci introducere pentru cei care citesc?
Numele meu este Vlad Irimia, sunt un rapper roman cunoscut sub aliasul Tataee. Sunt si compozitor, producator de muzica si de videoclipuri, A&R, impresar, PR, producator executiv si manager pentru B.U.G. Mafia, trupa din care fac parte de cand am fondat-o in 1993. Am lucrat si cu alti artisti in cariera de peste 20 de ani ca producator si am fost managerul unora dintre ei pentru anumite perioade insa publicul general ma cunoaste pentru ceea ce am facut alaturi de B.U.G. Mafia. BUG este cel mai de succces grup de rap romanesc si unul dintre cei mai iubiti artisti romani. Si, daca luam in considerare si cifrele de pana acum, unul dintre cele mai tari produse rap din Europa.

B.U.G. Mafia – Cand Trandafirii Mor (feat. Lucian Colareza)

Esti managerul unuia dintre cele mai tari colective de muzica rap din Romania, B.U.G. Mafia. Cat de greu este sa administrezi unui grup atat de instarit?
Managementul muzical este foarte greu in general pentru ca implica multa munca insa in situatia noastra si situatia industriei muzicale romanesti actuale imi face jobul ca manager cu atat mai greu. Asa cum am zis deja, fac o multime de lucruri pentru trups si cateodata, timpul pe care il am la dispozitie nu e indeajuns.
In calitate de manager a unui artist atat de mare e nevoie sa maximizezi sursele de venit din streaming online, sa gasesti unele noi si sa te adaptezi constant strategiei bazate pe schimbarile frecvente de pe platformele online. Nu e deloc usor mai ales daca ne gandim numai la YouTube si schimbarile pe care le-a avut de la lansare si pana acum.
Trebuie sa supervizezi activitatea intregii echipe, sa ii verifici si sa ii tii conectati, sa iei deciziile grele cand e nevoie, sa cresti mereu reteaua de business. Si multe, multe altele. Nu ma intelege gresit, imi place ceea ce fac si sunt propriul meu sef, asta inseamna mult pentru mine.

Care e cea mai mare prejudecata cu care se confrunta un manager?
Managerul meu trebuie sa le faca pe toate. Da, un manager muzical trebuie sa faca multe lucruri insa asta nu exclude faptul ca managerul trebuie sa aiba o echipa in jurul lui care sa ajute si sa se asigure ca managerul are timp sa-si faca jobul cat mai bine. Artistul ar trebui sa fie implicat si el in management, asa vad eu lucrurile. Fara un aport constant din partea artistului, partea de management are de suferit. O campanie gandita de management care nu e inteleasa pe deplin si agreata de artist va avea crapaturi de la inceput, e compromisa.

Videoclip B.U.G. Mafia – Cat Poti Tu De Tare (feat. Bodo)

Pare-se ca YouTube nu a gasit o solutie in fata artistilor independenti. Ti-a afectat noua lor politica de business campaniile de marketing online?
Sincer sa fiu, nu cred ca YouTube-ul a dat-o in bara cu artistii independenti. Toata controversa asta din jurul lansarii noului serviciu bazat pe abonare platita pare sa fie doar o controversa pentru ca, din ce stiu eu, nu au fost scoase uploade-uri. Am avut problemele mele cu platforma lor si chiar m-am enervat foarte tare in unele momente insa, pe termen lung, cred ca au facut tot ce au putut sa imbunatateasca YouTube-ul pentru toate partile implicate: pentru ei, pentru creatorii de continut si pentru consumatori.

Si chiar daca unii s-au simtit frustrati in legatura cu felul in care abordarea lor a evoluat la un anumit punct, un serviciu bazat pe abonament platit este ceva natural, e o imbunatire si un plus pentru platforma, tinand cont ca este no.1 in ceea ce priveste muzica nou si e principala unealta de descoperit si ascultat muzica pe internet. Asa ca, sa raspund la intrebare, nu a schimbat cu nimic strategia noastra de marketing pana acum. Vom vedea ce vom face in cazul in care continutul nostru va fi scos de pe site. Insa ma indoiesc ca se va intampla asta. Canalul nostru tocmai a fost verificat de YouTube la inceputul lui iunie asa ca ar fi cam ciudat sa fie sters o luna sau doua luni mai tarziu.

Ai putea sa ne spui care sunt cele trei ingrediente care constituie cheia succesului pentru B.U.G Mafia?
Sunt multe lucruri care au facut ca trupa sa fie atat de sus, sa aiba atat de mult succes insa primul care imi vine in cap este calitatea continutului. Intotdeauna am incercat sa oferim oamenilor continut de calitate, fie ca a fost vorba de muzica sau videoclipuri si am facut asta chiar daca a insemnat sa cheltuim mai mult timp si mai multi bani decat competitia noastra. Pe albumele noastre am incercat sa nu avem mai mult de un cantec pe un anume subiect, mergand de la ceva foarte social la melodii de petrecere. Asta a adaugat consistenta proiectelor B.U.G. Mafia. Chiar daca eu am produs 99& din instrumentalurile noastre, am insistat sa fie diferite in ceea ce priveste muzica si sound-ul general.

Videoclip B.U.G. Mafia – Fara Cuvinte (feat. Loredana)

Al doilea aspect care ne-a ajutat sa fim mari a fost misterul care a venit cu numele B.U.G. Mafia. Am avut multa grija sa nu avem supra expunere cu continutul, cu interviurile sau concertele in acelasi oras iar asta i-a facut pe fanii nostri sa ne placa si mai mult. Aproape tot timpul am tinut vietile personale departe si intrebarile de acest gen. Faptul ca nu am trecut pe fiecare canapea la fiecare show TV ne-a facut sa parem neinteresati in expunere cu orice pret iar asta a amplificat misterul.

Al treilea lucru cheie este faptul ca am incercat sa ramanem cat mai umili si modesti cu putinta in ceea ce priveste fanii nostri. Am dat autografe si am facut poze cu aproape orice om care si-a dorit asta. Am tinut o legatura puternica si reala cu fanii, i-am tratat de la egal la egal si am creat o comunitate vasta si puternica in jurul muzicii noastre. Sunt multe alte lucruri, de exemplu faptul ca suntem in aceeasi formula de la inceput, ca am refuzat sa participam in campanii electorale si altele. Insa acestea sunt cele mai importante trei atribute ale noastre.

B.U.G. Mafia a avut cel mai asteptat si cel mai aplaudat show de la Forza Zu 2014 in fata Cluj Arena – vezi AICI cum i-au sustinut fanii!

Citește în continuare