Skip to content

THE FRESH: PHONIQUE si BEN WESTBEECH la Palatul Ghika

Phonique si Ben Westbeech sunt invitatii The Fresh pentru un nou eveniment la Palatul Ghika. Evenimentul are loc pe 10 mai 2013 iar din line-up mai fac parte OK Corral si Cristian Gherghely!

The Fresh are placerea sa va invite vineri 10 mai la Palatul Ghika cu ocazia unui nou eveniment muzical remarcabil si mult asteptat la o noua noapte de House vibrant, avandu-i ca invitati de onoare pe Phonique, DJ si remixer berlinez consacrat prin excelenta si tanarul Ben Westbeech, artist cu o ascensiune fulminanta si voce absolut fermecatoare.
 
Seara va fi completata elegant de OK Corral si Cristian Gherghely.
 
PHONIQUE
(Dessous / Ladies & Gentlemen / Poker Flat / Systematic)
 
Dupa relocarea strategica la Berlin la mijlocul anilor ’90, se poate spune ca Michael Vater a prins avantul profesional corespunzator ascensiunii sale pe culmile succesului. Party-urile reusite si multe nopti albe tumultoase i-au adus recunoasterea unanima drept unul dintre artistii cu adevarat simpatizati la nivelul scenei clubbing berlineze, mai intai ca organizator si ulterior ca DJ, astfel luand nastere in mod natural identitatea asumata ca DJ Phonique.
 
Inca din ianuarie ’98 Phonique sustine elegant miscarea underground, avand posibilitatea si mai ales placerea de a invita la petrecerile sale in Berlin artisti mai putin cunoscuti dar extrem de apreciati, fiind raspunzator direct de manifestul local puternic al unor artisti care forteaza granitele excelentei precum Ivan Smagghe (Blackstrobe/Volga Select), Joakim (Tigersushi), Richard Dorfmeister, Glen Gunner (Street Corner Symphony/ Block 16), Lil Tony (Nu Spirit Helsinki/Guidance), Alexkid (F-Com/Ovum), Llorca (F-Com/Brique Rouge).
 
In tot acest timp, Phonique a continuat sa isi dezvolte cu stil flow-ul personal – invitatii sai de onoare erau delectati la randul lor cu un melanj efervescent de Hip-Hop, Breakbeat, condimentat subtil cu Old School si presarat cu Drum‘n’Bass, orice combinatie apetisanta fiind posibila intre aceste arome muzicale eclectice, bineinteles atata timp cat track-urile aveau doza necesara de groove. 
 
Desi calatorind in jurul lumii si delectand audiente internationale in Sao Paulo, Helsinki, Paris, London, Marseille, Vienna, Brussels, San Francisco, Prague, Tel Aviv – doar ca sa mentionam cateva din destinatiile exotice – Phonique nu a uitat nici o clipa flow-ul sau berlinez care l-a consacrat. Si nici rezidenta la Tresor sau Pfefferbank, atunci cand au prins viata noptile magice Club Paris avand invitati precum Pepe Bradock, DJ Deep, Jori Hulkkonen si I:Cube.
 
Din cand in cand, Phonique, in parteneriat strategic cu Kiki, isi prezinta proiectul QuadroPhoniquekikz la 4 platane, proiect care se bucura de primul mix-CF in 2002 la Komfort Musik (Berlin). De mentionat si release-uri pertinente la label-uri precum Seasons (USA), Brique Rouge (Paris) Crosstown Rebels (London), si un numar deloc neglijabil de track-uri la label-ul lui Steve Bug, Poker Flat, dar si Dessous.
 
Dintre remixuri remarcam primul pentru Doctorolive(Bazoline), urmandu-i Frankman (Draft/Fm), Soulcamp (Soulcamp), Le Tone (Naive), Funky Transport (Brique Rouge), Tonic Agents (Highgrade), Detroit Grand Pubahs (Poker Flat) and Erlend Oye (!K7).
 
Dar talentul sau unanim recunoscut de remixer si abilitatile tehnice in a aborda alternativ atat vinyl-uri cat si CD-uri nu a fost suficient pentru prestanta lui Phonique, acesta incepand sa editeze track-uri astfel incat acestea sa se preteze DJ set-urilor. Cand vestea ajunge la Jazzanova, acestia il invita sa lucreze la edits cu circuit inchis pentru label-ul Sonar Kollektiv, pentru care acesta colaboreaza intens cu prietenul sau, Dixon, astfel prinzand contur edits pentru Georg Levin si DJ Spinna si remixuri pentru Georg Levin si Sirius Mo.
 
In 2004, al doilea 12“ la Dessous ‚’The Red Dress‘ se bucura de sucess rasunator in topul oficial German Club Charts (DCC), devenind unul din hiturile momentului, abordat elegant de DJii cheie la nivel european. 
Urmeaza deci lin 4 track-uri produse alaturi de Louie Austen si colaborarea la excelentul proiectul DJ-Kicks (!K7) al lui Erlend Oye, de unde decurg implicit si gig-uri internationale comune.

in toamna lui 2004 are loc momentul magic al release-ului de debut – albumul ‘Identification’ se lanseaza la Dessous, bucurandu-se de colaborari relevante cu Paris The Black Fu, Erlend Oye, Alexander East (Minneapolis), Ian Whitelaw (Glasgow) si Dixon (atunci la Sonar Kollektiv) si un feedback international spectaculos, care ii propulseaza popularitatea la un alt nivel. 
 
Release-ul 12“‚ 99 & A Half‘ feat. Alexander East are onoarea de a fi remixat sublim de I:Cube, devenind un imn al scenei clubbing a momentului, alaturi de hitul ‚You, That I‘m With‘ feat. Ian Whitelaw cu pre-release in Africa de Sud si single-ul  ‘For The Time Being‘ cu remixuri semnate de Alexkid  si Motorcity Soul, care primesc evident un feedback binemeritat. Urmeaza un remix al lui Sasse (Moodmusic), care da nastere unei colaborari de viitor cu Rodney Hunter (G-Stone) in elaborarea unui track excelent pe viitorul album, ca urmare a coliziunii directe a fortelor creative debordante ale celor doi artisti.
 
Si pentru Sven Väth ‚Identification‘ a fost un highlight, in consecintacerandu-i lui Phonique un track exclusiv pentru ‘Cocoon Compilation E‘.Odata cu inchiderea clubului Tresor in 2005, Phonique pierde una dintre rezidentele sale preferate – inca de la primul gig intr-o miercuri, februarie ’99, acesta a reusit sa antreneze muzical crowd-uri numeroase de 600-1400 persoane care cu greu se puteau opri din dans a doua zi, joi dimineata.
 
Si cum scena clubbing a Berlinului este permanent supusa schimbarii, rezidentele artistului se pliaza acestui ritm in consecinta.
 
Astfel, Phonique isi consolideaza valoric recunoasterea ca un remixer desavarsit, oferindu-i ocazia fostei vocaliste de la Morcheeba sa beneficieze de talentul sau confirmat pentru proiectul solo Skye (Atlantic/ Warner).
Acesta colaboreaza frecvent cu Alex Krüger (Dub Taylor / Korsakow / Tigerskin) in zona productiilor/remixurilor, cooperand ocazional cu artisti ca Steve Bug, David Duriez & Phil Weeks, Martin Landsky sau Meitz.
 
Din acest punct de vedere, 2006 este inca un an de sucess cu release exceptional la label-uri respectabile precum Four Music‘s Fine, Moodmusic, Simple Records si Souvenir, tanarul label al lui Tiefschwarz, alaturi de cele pentru Dessous Recordings.
 
In 2007, Phonique lanseaza‚ Ladies & Gentlemen‘, propriul label sau care se dedica exclusiv promovarii unui stil discoid atent selectionat dar in esenta House cu prestanta underground si appeal pop, desavarsit stilistic de acel touch magic ‘je-ne-sais-quoi‘, label la care acesta va prezenta descoperirile sale de exceptie din variate destinatii. In ciuda ritmului de viata alert si a calatoriilor in jurul lumii care il mentin mereu ocupat, Phonique lanseaza‘Good Idea‘ in mai 2007, un album care ii consolideaza valoarea internationala ca una din fortele care orienteaza miscarea deep si sustin progresul scenei clubbing.
 
Anul urmator confera un alt boost de celebritate carierei lui Phonique, in special datorita premiilor ‘Beatport Award – Best Deep House Artist 2008‘ si ‘Ibiza DJ Award – Best Deep House DJ 2008’, dar si release-ului ‘Kiloo & Phonique – The Passion‘, un nou anthem marca ‘Ladies & Gentlemen’, ulterior starnind interesul public cu ‘The Pump E.P.‘ la Dessous in 2009, compilatia ‘Time For House‘, un mix la Ladies & Gentlemen si culminand cu ‘Kissing Strangers‘ la Dessous, o oda a House-ului in cele mai spectaculoase forme ale sale, de la deep la minimal, jazz si inspiratii latine, produsa in colaborare cu Tigerskin si o lista impresionanta de artisti precum Gui Boratto, H.O.S.H, Kiloo, Kikiorix, Abyss and Pupkulies, menita sa confere o consistenta bogata dar pura a muzicii electronice moderne, suprinzand cu delicii underground si beat-uri vibrante.
 
 
BEN WESTBEECH 
(Strictly Rhythm / Brownswood Recording)
 
Ben Westbeech este originar din Bristol, dar locuieste in prezent la Londra. De profesie DJ cu studii superioare, cu o predilectie recunoscuta pentru violoncel si inzestrat cu o voce exceptionala, influentele pe care acesta si le asuma discret se intalnesc cu eleganta intr-un ambient sonor de House, Soul, Jazz si Hip Hop, adus la nivel creativ absolut.
 
Ben isi incepe istoria clasic, promovandu-si primul single intr-un cadru intim si amical, So Good Today fiind distribuit in format CD unor prieteni din Londra.
 
Doua luni mai tarziu, acesta afla ca se bucura (deloc surprinzator, am putea spune) de simpatia celebrului Gilles Peterson, care se indragosteste iremediabil de piesa, fapt din care decurge natural contractul cu noul label al lui Peterson, Brownswood Recordings. 
 
Debutul lui Ben Westbeech se petrece asadar intr-un ritm alert sustinut si se consolideaza cu albumul ‘Welcome To The Best Years Of Your Life’, lansat in 2007.
 
Ulterior survine si aparitia live la Later… with Jools Holland, in aceeasi editie si la loc de cinste alaturi de celebrii Paul McCartney si Björk. De asemenea, acesta confera noi valente sonore cu vocea sa de-a dreptul captivanta celebrului hit Squeeze Me, single-ul celor de la Kraak & Smaak de pe albumul “Plastic People”, lansat in aprilie 2008.
 
Anii urmatori ii sporesc tanarului succesul binemeritat, conferindu-i doza necesara de popularitate odata cu lansarea hitului ‘I Can See’, primul single de pe albumul ‘Of All The Things’ al celor de la Jazzanova, promovat sub aripa protectoare a Verve/Universal.
 
Ben se remarca si prin hitul ‘Shame’, lansat de DJ Marky & Artificial Intelligence, colaborand intens cu Professor Green (pe linia de productie a noului sau album), Kutz (Soul Jazz), Redlight (Lobster Boy) si Rusko (Mad Decent).
 
In 2009, House label-ul Strictly Rhythm il contacteaza pe tanar propunandu-i o colaborare de sucess aproape imposibil de refuzat. Foarte incantat de aceasta propunere, Ben incepe imediat progresul cu ceea ce avea sadevina, luni mai tarziu, al doilea sau album studio – avand un nume inspirat probabil de intalnirea la live show-ul lui Jools cu Björk – ‘There’s More To Life Than This’. Discul include nenumarate colaborari fabuloase cu prietenii sai de la Soul Clap, dar si cu deja consacratii si unanim respectatii Henrik Schwarz, MJ Cole, Motor City Drum Ensemble si Georg Levin. 

Ben isi descrie opera ca fiind mai degraba inspirata de curentul House, decat reprezentandu-l prin excelenta, apeland la sarmul sau nativ pentru a-i conferi identitatea proprie si amprenta stilului muzical personal.
Single-ul Falling se bucura la randul sau de remixuri antrenante din partea The 2 Bears, Deetron si Dark Sky.
 
In cazul in care nu stiati, Ben produce, mixeaza si remixeaza si sub alias-ul Breach – piesa Fatherless se lanseaza la labelul PTN , onorata fiind de statutul imediat de imn clubbing al anului 2011, fiind inclusa in seturile a nenumarati DJ Techno si Dubstep, clasandu-se totodata si pe pozitia 13 in topul Resident Advisor – Tracks Of The Year.
 
Sub numele Breach, Ben lanseaza hituri exclusive la label-ul Dirtybird al lui Claude VonStroke, sporindu-si popularitatea datorita promovarii din partea Catz n Dogz, elaborand totodata concepte strategice de actiune in zona label-ului Lobster Boy al prietenului sau, Redlight.
 
Toate acestea nu fac decat sa ne convinga de performantele exceptionale ale unui tanar muzician cu avant international fulminant si o voce absolut remarcabila.
 
LINEUP:
 
PHONIQUE
BEN WESTBEECH
OK Corral
Cristian Gherghely
 
 
INTRARE:
20 lei – pana in ora 00:00
30 lei – dupa ora 00:00
 
DETALII:
DATA: Vineri 10 Mai 2013
ORA: 22:00
LOCATIE: Palatul Ghika
 
 
THE FRESH: PHONIQUE si BEN WESTBEECH la Palatul Ghika pe 10 mai, o seara de party total in care ii mai vedem la lucru pe Ok Corral si Cristian Gherghely.
 
Intretimp va propun alte stiri din muzica electronica.

Citește în continuare