The Great Debaters : recenzie

Azi am pregatit pentru voi un guest-post scris de Jsy, un foarte bun prieten, de care v-am mai tot spus (scris…) 🙂 El a facut mai demult un alt guest-post pentru Monden.info – „Muzica de-a lungul timpului„, e coleg cu mine de facultate, canta si compune (printre colaborari: Veritasaga si Catalina Ciobanu) iar acum prezinta si realizeaza emisiunea „Music Box” la Brain TV… Enough introduction! Jsy a facut un review al filmului „The Great Debaters„, iar din ce a scris aici… sunt nerabdatoare sa-l vad 😀 Pare genu meu preferat de film! Iar daca v-a placut, poate va mai face cateva review-uri de filme (el e mereu la curent cu absolut tot ce apare). Ce ziceti? 🙂

The Great Debaters: Denzel Washington

Un film cutremurator regizat de Denzel Washington, produs de asemenea de Denzel Washington in colaborare cu Oprah Winfrey, Joe Roth, Todd Black si Kate Forte.

Un film ce merita vazut, cu o distributie de exceptie si un scenariu de nota 10, care din pacate a fost lansat prea tarziu pentru a fi introdus in preselectiile pentru nominalizarile la Premiile Oscar ce au avut loc luna trecuta.

Denzel se pare ca se identifica cu personalitati din istorie: dupa ce i-a interpretat pe Reuben Carter in „The Hurricane” (1999), Malcolm X in filmul cu acelasi nume (1992), Herman Boone in „Remember the Titans” (2000), Frank Lucas in „American Gangster” (2007), Steve Biko in „Cry Freedom” (1987), acum revine pe marele ecrane interpretandu-l pe cunoscutul poet Melvin Tolson in „The Great Debaters„.

Printre actorii care se mai regasesc in acest film se numara si Forest Whitaker (The Last King of Scotland – 2006), Denzel Whitaker (nu are nicio legatura cu Forest 😉 ), Kimberly Elise, John Heard, Nate Parker si Jurnee Smollett.

Pelicula spune povestea adevarata a lui Melvin B. Tolson, un profesor al colegiului Wiley din Texas. In 1935, el i-a inspirat pe studentii sai sa formeze prima echipa de dezbateri a scolii, ce a ajuns sa concureze cu Harvard in finala nationala a campionatului de dezbateri. Se prezinta situatia reala a negrilor in State in vremea aceea precum si diferentele rasiale pe care acestia le indurau. Filmul urmareste de asemenea si povestea reala a scriitorului Dr. James Farner Sr. si a fiului acestuia James Farner Jr., fondator al Congresului pentru Egalitate Rasiala si liderul miscarii pentru libertate sociala din America.

Sugestii de filme cu caracter biografic, istorice, filme care merg pe aceleasi idei (libertate rasiala, egalitatea tuturor raselor etc.): Amistad, Amazing Grace, Ghandi, Malcolm X, Schindler’s List, Freedom Writers, Remember the Titans, Glory & Honor, Crash, Rosenstrasse, Hotel Rwanda.