The Imaginarium of Doctor Parnassus (recenzie)

Ieri am fost invitata la CinemaPro pentru vizionarea de presa a filmului „The Imaginarium of Doctor Parnassus„. Nu stiam la ce sa ma astept deoarece nu am apucat sa vad inainte niciun trailer al filmului, stiam doar ca este ultimul film in care apare Heath Ledger si ca a fost lansat la 2 ani de la moartea sa…

Regizat de Terry Gilliam („Armata celor 12 maimute”), filmul a strans numai nume mari in distributie: ii veti vedea in rolurile principale pe Heath Ledger, Cristopher Plummer, Johnny Depp, Collin Farrell, Tom Waits. Si as putea sa ma opresc aici si sa nu va mai spun nimic mai departe, v-am facut indeajuns de curiosi, nu? :)) Stiu cateva persoane pentru care simplul fapt ca joaca toti acestia este indeajuns ca sa se grabeasca sa vada filmul…

Veti descoperi un basm: cu lupte intre bine si rau, pacturi cu diavolul si povesti de dragoste… Actiunea, situata intre realitate si fantastic, se desfasoara in Londra din zilele noastre si se axeaza pe povestea lui Dr Parnassus (Cristopher Plummer) si al sau „Imaginarium„. Este vorba de o caravana (precum cele de circ) cu care se plimba prin Anglia si realizeaza showuri in incercarea de a atrage oameni din public. Acestia intra printr-o oglinda magica in „Imaginarium”, o ilustrare a imaginatiei lor controlata de Dr Parnassus, unde pot alege intre a-si da sufletele binelui sau raului… lui Parnassus sau diavolului.

In urma cu multe secole, Dr Parnassus a facut un pariu cu Mr. Nick (diavolul, jucat de Tom Waits) prin care si-a castigat imortalitatea, aceasta dovedindu-se de fapt a fi un blestem pentru el. Atunci cand si-a intalnit marea iubire, a facut inca un pact cu diavolul: si-a redobandit tineretea si a promis la schimb ca va da diavolului pe primul sau copil nascut la varsta de 16 ani.

In prezent, fiica sa (Valentina, jucata de superba Lily Cole) mai are putin pana cand va implini 16 ani iar diavolul vine sa-si ridice premiul… Nu se poate abtine insa sa nu renegocieze pariul: astfel, castiga primul care reuseste sa stranga 5 suflete pana la ziua Valentinei. Disperat, Dr Parnassus promite ca-si va marita fata cu cel care-l va ajuta sa stranga cele mai multe suflete… Mai departe va las pe voi sa aflati ce se intampla atunci cand veti urmari filmul.

S-ar putea sa nu fiti cu totii fani ai acestui stil si sa vi se para extrem de lung si de incurcat filmul… Insa pe mine cel putin m-a prins, nu mi-am dezlipit ochii de ecran pe parcursul celor 2 ore+ si de abia astept sa-l revad! Este superb din punct de vedere vizual, actiunea nu te lasa sa te plictisesti iar actorii sunt pe masura.

Filmul a avut un buget de 30 de milioane $ si a fost difuzat in premiera in timpul Festivalului de Film de la Cannes, editia #62. Incepand de maine (vineri, 22 ianuarie) il veti putea vedea si in cinematografele din Romania. Duceti-va sa-l vedeti, merita!

Uitati ce spune si colegul meu Bimus despre acest film:

„The Imaginarium Of Dr Parnassus este un film pe care l-am asteptat din octombrie 2009, cand am vazut trailerul si am zis ca trebuie neaparat sa-l vad la cinema. Am fost cu Pyuric la CinemaPro la vizionarea de presa si nu am fost dezamagit. Filmul este wow! Un basm actual, modern, ecranizat excelent de Terry Gilliam. Nu vreau sa va povestesc nimic din film ci va spun atat: Mergeti sa-l vedeti! 🙂 „

Site Oficial Dr Parnassus (UK) Site Oficial Dr Parnassus (US) Dr Parnassus @ IMDB Dr Parnassus @ Wikipedia

Trailer & poze:

Si mai multe poze: