Skip to content

Tom Hanks a lansat ieri romanul „The Making of Another Major Motion Picture Masterpiece”, inspirat de propria sa cariera pe ecran. Cartea spune povestea unui film cu super eroi care porneste de la un desen al unui copil

Tom Hanks spune ca a scris primul sau roman ca o „eliberare de presiunea nesfarsita” a muncii din timpul productiei de filme. Castigatorul a doua premii Oscar, Tom Hanks, a publicat ieri primul romanul  „The Making of Another Major Motion Picture Masterpiece”, inspirat de propria sa cariera pe ecran.

Indarjirea indelungata din perioada filmarilor, a declarat el pentru BBC, inseamna ca poti „sa ramai fara curiozitate pentru aceasta munca. Uneori trebuie sa ai un alt motiv care sa-ti starneasca imaginatia”.

Hanks, in varsta de 66 de ani, spune ca intotdeauna a scris „intr-o forma sau alta”. Colectia sa de povestiri scurte, Uncommon Type, a fost publicata in 2017 si s-a vandut in peste 234.000 de exemplare in Marea Britanie.

In anul urmator a inceput sa scrie romanul publicat acum (care are 448 de pagini). „Am scris intre doua filme, am scris oriunde ma aflam, am scris in avioane, am scris acasa, am scris in vacante, am scris in camere de hotel, am scris in weekend-uri lungi, cand nu lucram”, spune el.

Hanks are mai mult de 100 de filme in peste 45 de ani de actorie si se bazeaza pe toata aceasta experienta pentru a crea o poveste intr-un mediu foarte diferit.

 “The Making of Another Major Motion Picture Masterpiece” spune povestea unei benzi desenate care devine un film de supereroi de milioane de dolari.

Cartea se intinde pe parcursul a sapte decenii, incepand din 1947, cand un puscas marin american care a servit ca aruncator de flacari se intoarce de la luptele din Primul Razboi Mondial. Unchiul face o impresie atat de puternica asupra nepotului sau de 5 ani, incat il transforma in supererou intr-o banda desenata; in cele din urma, acea banda desenata devine baza unei francize cinematografice de succes, plasata in zilele noastre.

Romanul exploreaza fiecare etapa a realizarii unui film: de la un actor principal dificil, la scenaristi excentrici si nenumarati oameni care muncesc in spatele camerelor. Hanks spune ca nu i-a fost greu sa dea substanta detaliilor pentru ca are „anecdote din belsug”.

Toate actiunile si personajele din romanul sau sunt desprinse din experienta reala a realizarii unui film, spune el. Si in mod intentionat se concentreaza nu doar pe vedete, ci si pe oamenii care lucreaza in spatele scenei.

„Daca cineva ma va intreba care este calea sigura prin care ajunge la Hollywood, as avea doua raspunsuri”, spune Hanks. „Unul este, asa cum spunea Bette Davis, sa o iei pe Fountain [Boulevard]. Dar celalalt este sa rezolvi probleme.”

In cele din urma, Hanks spera sa provoace perceptiile oamenilor despre cum se fac filmele.

„Majoritatea oamenilor cred ca un film se deruleaza ca o piesa de teatru de pe Broadway sau ca o reprezentatie de opera. Toata lumea stie exact ce are de facut, unde trebuie sa fie, cum trebuie sa o faca”, spune el. „Dar filmele sunt o serie lunga de accidente la care nu te astepti, precum si, ocazional, ceva care iese exact asa cum ai planuit. Sunt toate lucrurile in acelasi timp”.

Pentru ca o parte importanta a presei de specialitate internatioala a primit in avans cartea pentru a o recenza, au inceput sa apara chiar in ziua lansarii si opinii ale criticilor.

Unele nu sunt foarte favorabile, cel mai adesea i se reproseaza ca e o scriere greoaie si nu foarte dinamica, dar cum era de asteptat, Hanks nu se lasa intimidat de critici. El spune ca „munca sa de zi cu zi ca star de cinema” inseamna ca poate „face fata” oricaror critici.

Romanul sau este despre realizarea unui film de actiune cu supereroi de milioane de dolari si prezinta o distributie de personaje, printre care un regizor excentric si un actor plin de sine si extrem de obstructiv care perturba si intarzie filmarile, in care spun criticii se auto ironizeaza pentru momentele in care chiar el nu a fost cel mai simpatic actor de pe platou.

„Nu toata lumea este in cea mai buna forma in fiecare zi pe un platou de filmare”, a explicat actorul ieri in conferinta de la lansarea cartii.

„Am avut zile dificile in care am incercat sa fiu un profesionist atunci cand viata mea se prabusea in mai multe feluri, iar cerinta pentru mine in acea zi este sa fiu amuzant, fermecator si iubitor – si era ultimul mod in care ma simteam.”

Totusi, Hanks se mandreste cu faptul ca este intotdeauna punctual si cu textul invatat. „Ceea ce nu se poate intampla la un film este ca cineva nu se poate maimutari cu calendarul sau cu durata filmarilor sau cu bugetul. Acesta este un pacat capital in industria cinematografica.

In carte, el se refera la actori care sunt „plangaciosi, epave psihologice, alcoolici de ocazie, dependenti de ocazie… si mai mult decat cateva dusmanii intre talente” si abordeaza si un subiect foarte prezent in ultima vreme printre actori: hartuirea sexuala.

Cand i s-a cerut sa dea nume ale persoanelor care l-au inspirat pentru acest capitol despre hartuire, Tom Hanks a evitat desigur sa raspunda concret.

Citește în continuare