Skip to content

Trenduri post pandemie (1): Alimentele – preparate afumate sau uscate, kit-uri DYI cu cele mai rafinate ingrediente, abonamente direct la ferme

Doua luni de izolare globala, in unele tari trei luni, au aratat comportamente similare pentru oameni, indiferent de locul de pe planeta unde traiesc.

Mancarea si nevoia de a iesi in oras ca forma de socializare – la restaurant, cafenea – au fost marile preocupari, dincolo de interesul pentru ce medicamente ar putea influenta in bine gripa, daca esti virusat.

Obiceiurile noastre de viata, mai ales in urban, sunt atat de inradacinate in mintea noastra incat lipsa unora dintre ele – desi nu sunt vitale pentru supravietuire – ne creeaza disconfort.

Cercetatorii institutului de trenduri Wunderman Thompson Intelligence au analizat cum s-a schimbat piata de servicii de alimentatie ca adaptare la noul mediu, dar si la nevoile consumatorilor.

Iata cateva tendinte cu care va trebui sa ne obisnuim.

Vom consuma mai multa mancare congelata. Nu vorbim neaparat de mancare semi preparata si congelata, cat despre fructe si legume congelate, pe care le vom achizitiona in baza abonamentelor.

In America abonamentele pentru livrare acasa a mancarii congelate au crescut exponential in ultimele 2 luni.

Fondatoarea brandului Daily Harvest spune ca de la momentul declansarii pandemiei au fost vanzari cu 70% mai mari de la o luna la alta.

In America, Sysco – cel mai mare livrator de mancare proaspata – a anuntat ca va reduce cantitatea de legume si fructe proaspete pe care le livreaza, marind cantitatea produselor congelate.

Tehnicile vechi de pastrare a legumelor si fructelor, care se mai practica si la tara la noi – uscarea si congelarea, sararea si afumarea – incep sa revina in atentia celor care prepara mancarea la nivel calitativ foarte inalt.

Dan Barber, chef cu stea Michelin, declara pentru revista Time ca incepe sa fie tot mai interesat de modelele foarte vechi de conservare a fructelor si legumelor, fara ca materia prima sa fie procesata.

La noi, Adi Hadean s-a adaptat cel mai bine acestui trend si livreaza , in cadru unui abonament, mix-uri de diferite tipuri de carne afumata si tratata de el pentru a rezista cat mai mult, fara sa fie semi preparata. – Puteti descoperi oferta lui pe hadeancatering.ro.

Modelul abonament pentru a livra bunuri e o tendinta pe care o simt foarte multi dintre cercetatori. Abonamentul are la baza frica oamenilor de a ramane fara provizii, dar si dorinta de a apela mereu la ceva ce au testat si stiu ca este livrat in conditii de siguranta.

Cercetarile arata ca tot mai multi oameni nu isi mai doresc sa mearga in supermarket sa aleaga ei produsele, preferand sa le fie livrate acasa, dupa ce au fost bine sortate de catre un intermediar. Asta reduce posibilitatea de a atinge multe produse si un control mai bun al igienei personale.

Din aceasta perspectiva, servicii ca BRINGO  – care lucreaza direct cu un supermarket si are oameni care sorteaza comanda in magazin (depozit) pentru consumator – pare ca va fi viitorul.

Cu atat de multe restaurante inchise, cei care nu au fost niciodata preocupati de gatit, dar sunt obisnuiti sa manance rafinat si sofisticat sunt o piata care va fi foarte exploatata.

Foarte curand vor aparea si la noi kit-urile pentru toate produsele necesare pentru prepararea unui anumit fel de mancare, insotit de reteta retaurantului preferat.

Producatorii de legume si fructe vor incepe sa produca asemenea kit-uri pentru diverse preparate – care sa contina si produsele pe care nu le produc direct: condimentele, uleiul etc.

In America si Marea Britanie, exista restaurante care fac deja asemenea livrari, oferta aparuta odata cu restrictiile declansate de pandemie.

 Restaurantul cu cel mai scump sushi din America, Masa, a inceput sa livreze kit-uri cu “pregateste-ti acasa sushi-ul preferat”, la costul 800 de dolari pachetul.

Consumatorii descopera ca pot pregati acasa mancarea cu aceleasi ingrediente ca in restaurantele super rafinate si premiate, iar asta va schimba mult modelul de business in HORECA.

De cand pandemia a debutat, doar in Marea Britanie peste 3 milioane de oameni au comandat ladite cu legume si fructe direct de la fermieri.

De teama infectarii, oamenii cauta producatorul direct si ajuta indirect la un flux mai sustenabil al mancarii. Si in America, dar si in toata Europa fermierii si-au creat platforme comune unde anunta care sunt produsele de vanzare sezoniere si cum iti poti comanda acasa.

Acest model de cumparare directa – care scurteaza distanta de la cultvat la gatit – va duce la o reasezare a modelelor de business in agricultura.

In Romania avem allfarm.ro ,  https://farmeria.ro/ unde consumatorul se poate intalni direct cu producatorul de legume si fructe.

Citește în continuare