Skip to content

Cum a fost la Sibiu Jazz Festival (recenzie si galerie foto)

Ieri s-a incheiat cea de-a patruzeci si sasea editie a Festivalului de Jazz de la Sibiu, cea de-a saisprezecea editie a Concursului International Sibiu Jazz si prima editie a Jazz for Kids.

Nimic nu m-ar fi putut pregati pentru regalul deopotriva sonor, emotional si vizual de care am avut parte in fiecare moment petrecut acolo.

Fiecare seara a fost un cumul de profesionalism, emotie, dedicare, sensibilitate, bucuria de a fi pe scena, munca in echipa, determinare, personalitate, energie.

In primele trei zile a avut loc Concursul International Sibiu Jazz, ai carui mari castigatori au fost desemnati BB QUARTET  – Premiul pentru cea mai buna formatie, KRISTINA KOSZORUS – Premiul pentru cea mai buna voce si PIPPI DIMONTE QUINTET – Premiul pentru cea mai buna compozitie, piesa NEUKOLLN.

Cele doua premii speciale ale juriului format din Florian Lungu, Constantin Iridon, Daniela Nicolae, Alex Vasiliu, Niccolo Faraci si Simona Adina Maxim au ajuns la VIORICA PINTILIE QUARTET si la SANDU BANTAS, Universitatea de Arte George Enescu din Iasi.

In urmatoarele trei seri, au urcat pe scena 

THE DIASPORA HOUSE – care ne-au adus jazz si muzica traditionala evreiasca;

MODERN ART ORCHESTRA –  formata dintr-un numar impresionant de muzicieni care ne-au amintit printr-o reinterpretare a unei compozitii semnate Miles Davis, ca pe 26 mai am sarbatorit  nouazeci de ani de la nasterea acestuia;

TANGOSTINATO – care ne-au atras atentia prin ritmuri pasionale de tango carora le-au dat o nota personala prin improvizatiile pe acorduri de jazz;

REIJSEGER –FRAANJE – SYLLA – ne-au trezit nostalgii transportandu-ne departe, in Senegal, ne-au descretit fruntile apoi prin tehnici originale de abordare a violoncelului, ne-au uimit si ne-au cucerit cu fiecare gest si grimasa,

DOCK IN ABSOLUTE
– trei tineri extraordinar de versatili, care au reusit sa strecoare in compozitiile lor  atat rock, cat si electro, muzica clasica si, bineinteles, improvizatii de jazz;

SEKOU KOUYATE – ne-a purtat timp de o ora si jumatate pe ritmurile frenetice ale harpei africane mandika, numita KORA, instrument ale carui sonoritati se apropie de cele ale flamenco, blues, dar si ale harpei traditionale. 

Duminica, Festivalul s-a terminat cu un concert MIHAI IORDACHE in cadrul primei editii Jazz for Kids, in care jazzul s-a transformat  intr-un prieten al copiilor.

Acestia au raspuns la intrebari, au fost chemati pe scena pentru a vedea si a atinge instrumentele muzicale, au inteles ce inseamna improvizatia, au dansat, au aplaudat, au devenit curiosi.

Asadar, au existat nenumarate momente  in care, inchizand ochii, am fost purtata pe aripi de jazz din Olanda pana in Guineea, din Ungaria pana in Israel, din Belgia pana in Senegal, momente in care am simtit cu adevarat faptul ca muzica este un limbaj universal, ca este parte din noi toti, in care am invatat cate ceva despre lumea interioara a fiecaruia dintre cei de acolo, in care am zambit, am inteles, am empatizat, am aplaudat, m-am entuziasmat, mi-am dorit ca unele dintre momente sa nu se termine niciodata, am ramas uimita, am aflat ca orice accesoriu poate deveni un instrument muzical, am facut parte dintr-o multime de povesti, m-am hranit cu muzica prin fiecare por al pielii, am visat cu ochii larg inchisi.

Foto si text: Raluca Rizea
 

Citește în continuare