Skip to content

20 campanii de moda din primavara 2022: Versace, Prada, Balmain, Alexander McQueen, adidas, MiuMiu, Moschino, LOEWE, Missoni si Jacquemus.

Inceputul fiecarui an coincide cu lansarile noilor campanii de promovare ale celor mai cunoscute branduri de moda din lume. Cu cateva saptamani inainte de venirea primaverii sunt prezentate fotografiile menite sa inspire o noua generatie sa cunoasca brandul respectiv dar si sa comunice in mod subtil valorile companiei respective.

 In acelasi timp, campaniile vizuale sunt realizate dupa studii de marketing foarte bine dezvoltate care identifica anumite nevoie ale publicului larg sau ale unei categorii nisate de oameni. 

Deseori, imaginile de moda sunt o oglinda a vremurilor in care traim iar pentru sezonul de primavara 2022, se observa cateva elemente comune: veselie, unitate, optimism si grupuri de oameni care se bucura impreuna.

Ulterior, campaniile de moda ajung sa fie utilizate ca inspiratie si referinte pentru numeroase alte produse artistice si culturale pe care le intalnim la fiecare pas, de la supermarket la cinema sau teatru.

Surorile Gigi si Bella Hadid si Maluma sunt protagonistii campaniei Versace pentru sezonul primavara-vara 2022.

Alaturi de surorile Hadid a pozat si Donatella Versace, directorul creativ al casei de moda care a fost vanduta in 2018 catre compania lui Michael Kors. Pe langa rolul de designer, Donatella a fost model pentru o zi si a redat bucuria de a trai alaturi de Gigi si Bella in fotografii realizate de Mert Alas & Marcus Pigott. 

Imaginile sunt inspirate din fotografiile lui Richard Avedon si subliniaza ideile de fraternitate, comunitate si prietenie. Donatella a declarat ca „Familia este mereu inima a tot ceea ce fac, de aceea le iubesc pe Bella si Gigi atat de mult. Ele exemplifica perfect modelul de legatura puternica aflata intre surori. Impreuna, ele raspandesc mesajul Versace de fraternitate mondiala. As vrea ca aceasta campanie sa fie ca o imbratisare calda din partea familiei Versace la inceputul lui 2022!”

Tot ideile de fraternitate si comunitate au stat si la baza conceptului creativ pentru noua campanie Fendi.

Pentru primavara care urmeaza, fotograful Craig McDean le-a pozat pe Vittoria Ceretti, Yilan Hua, Barbara Valente, Rianne Van Rompaey si Anok Yai intr-un cadru aparent simplu, inspirat de ilustratiile lui Antonio Lopez care a schitat de mana logo-ul brandului. Un alt punct de inspiratie al campaniei a fost atmosfera redata in anii ’80 de clubul Studio 54, fotografiile utilizate fiind descoperite in arhivele Fendi.

Pe scurt, campania a fost descrisa drept o „celebrare a ireverentei vesele si a feminitatii imputernicite care au definit noua colectie.” Fendi are 3 directori artistici: Kim Jones pentru liniile feminine si couture, Silvia Venturini Fendi pentru accesorii si colectiile masculine si Delfina Delettrez Fendi pentru selectia de bijuterii.

Campania GCDS pentru primavara-vara 2022 este inspirata de „magia mitologica a marii”.

Orientata in mod evident catre un public tanar, dornic sa se afirme si sa iasa in evidenta, campania GCDS are o atmosfera aproape suprarealista, menita sa creeze o fantezie vizuala in care piesele vestimentare sunt insotite de recuzita acvativa, supradimensionata.

Campania a fost fotografiata de Javier Ruiz pe o plaja din Madrid si i-a avut ca modele pe Rebeca Solana, Emmanuel Yebe, Hernán Cano si Arón Piper care il joaca pe Ander Muñoz drama adolescentina Élite de pe Netflix.

Conceptul GCDS este acela al unui basm modern desfasurat intr-o zi oarecare. In multe din imagini este prezenta colaborarea brandului cu serialul animat japonez One Piece prin personajul Skull Mark, brodat pe rochii si pe topuri din macrame.

Cu o atmosfera pusa in contrast de prezentarea de moda a colectiei desfasurata sub forma unui festival de muzica, noua campanie Balmain pune in evidenta modelele-vedeta.

Campanie Balmain pentru primavara 2022 a fost fotografiata de cuplul artistic Mert Alas si Marcus Pigott si are un aer minimalist care scoate in evidenta atat tinutele dar mai ales noile ambasadoare ale casei de moda franceze. Este vorba despre Naomi Campbell, fosta Prima Doamna a Frantei, Carla Bruni, Lara Stone si Mariacarla care au fost machiate de Diane Kendall si coafate de Sam McKnight, fostul hairstylist al Printesei Diana.

Sedinta foto a avut loc imediat dupa defilarea de moda din septembrie 2021 langa La Seine Musical, sala de concerte unde s-a tinut prezentarea Balmain.

Actrita castigatoare de Oscar Lupita Nyong’o este vedeta campaniei de primavara Saks Fifth Avenue.

Pe langa rolurile in filme precum „12 Years a Slave”, „Star Wars” si „Black Panther”, Lupita Nyong’o este cunoscuta drept una dintre cele mai bine imbracate celebritati din lume. Avand o mare afinitate fata de branduri de lux, actrita a devenit imaginea noii campanii Saks Fifth Avenue in care poarta o parte din piesele ei preferate de la Brandon Maxwell, LaQuan Smith, Versace si Mônot.

Fotografiile au fost realizat de Joshua Kissi pe fundaluri care simbolizeaza optimism, pofta de viata si energia debordanta a unei zile de vara.

Nyong’o a declarat ca „iubesc sa ma imbrac in haine frumoase si ador sa am un motiv pentru care sa fac asta. Imi aduce aminte de cand eram copila si imi faceam tinute din cearsafuri, prosoape si ce mai gaseam prin casa – dar acum avem designeri care fac haine incredibile. Este o oportunitate de a te face sa crezi si de a trai la un nivel mai inalt.”

La capatul opus, noua colectie Alexander McQueen este promovata numai cu imagini alb-negru care pun in evidenta puterea hainelor si accesoriilor de calitate.

Campania Alexander McQueen pentru primavara-vara 2022 a fost semnata de unul dintre cei mai cunoscuti fotografi de moda din lume, Steven Meisel si include o serie de modele cunoscute dar si fete noi care poarta creatiile designerului Sarah Burton. Printre ele se numara Lara Stone, Anok Yai, Jennifer Ball, Awar Odhiang si Celina Ralph.

Colectia este inspirata de conceptul de „storm chaser” si redata in imagini prin texturi si siluete menite sa evidentieze puterea creativa a echipei care lucreaza in atelierele Alexander McQueen. Tinutele reusesc sa transmita un mesaj puternic si sa iasa in evident chiar si in alb-negru.

Irina Shayk este o femeie-felina care domina desertul american in campania Pinko.

Brandul italian Pinko a ales-o pe supermodelul Irina Shayk ca protagonista a campaniei de primavara/vara 2022. Modelul de origine rusa se afla in desertul american si se indreapta spre oras in tinute de petrecere, predominant in imprimeuri de leopard. Intreaga campanie a fost fotografiata de Brianna Capozzi intr-un studio cu decoruri in miniatura.

Scenografia a fost creata de Peter Klein si include o benzinarie, o autostrada, un motel si un restaurant de tip diner. Shayk si-a accesorizat tinutele cu manusi pana la cot si noua geanta Love Bag Click cu un design matlasat.

Campania adidas „Imposibilul este un nimic” pune accentul pe femeile sportive care arata ca nu existe limite si ca nu conteaza religia, rasa, culoarea, forma sau nevoile speciale ale cuiva.

adidas continua seria de campanii cu mesaje activiste puternice si pune in centrul atentiei oameni normali si personalitati din sport si divertisment, precum actrita Hoyeon Jung, jucatoarea de volei Tifanny Elbadawi, profesoara de yoga Jessamyn Stanley si modelul Ellie Goldstein. Imaginile surprind femei din intreaga lume care doboara barierele stabilite de societate.

Pe langa aceasta campanie, adidas a anuntat ca anul acesta va sponsoriza marile campionate si turneuri de fotbal, inclusiv UEFA Women’s Champions League si Women’s Euro 2022.

Dupa cateva sezoane in care a devenit brandul preferat al editorilor de moda si stilistilor, Jacquemus surprinde cu o schimbare de imagine alaturi de Bad Bunny.

Rapperul Puerto Rican Bad Bunny a devenit faimos in primul rand pentru hiturile care se asculta in continuare la orice radio, restaurant sau club romanesc sau din orice alt colt al lumii. In acelasi timp, s-a remarcat si pentru stilul vestimentar eclectic, unisex prin care sustine ca nu conteaza ce gen te-ai nascut, poti purta orice fel de haine, masculine, feminine sau gender-fluid.

Campania Jacquemus include o imagine surprinzatoare cu Bad Bunny intr-o rochie mulata, cu tocuri si sosete. A fost realizata in Miami, Florida si promoveaza colectia „Le Splash”, fotografiile fiind relizate de Tom Kneller care a redat atmosfera unei zile la piscina si pe mare in tinute care variaza intre haine de plaja, nudism, sport, elegant si casual.

Campania Calvin Klein mizeaza pe simtul comunitar si pe grupurile de oameni care schimba lumea.

Noua campanie Calvin Klein pentru primavara-vara 2022 include peste 120 de oameni din intreaga lume, printre acestia sunt inclusi si cantareata Jennie din trupa Blackpink, Solange, sora lui Beyonce sau Dominic Fike, starul seriei Euphoria de pe HBO.

Fotografiile au fost realizate de Glen Luchford si mizeaza pe ideea unui grup de oameni imbracati banal, deloc extravagant, aproape la capatul opus fata de brandurile de lux care incearca sa vanda atmosfera de evadare. Campania pare o petrecere, intrunire sau o simpla intalnire intre prieteni surprinsa in alb-negru. Estetica este puternic influentata de fotografiile de familie din anii ’90.

In timp ce toate brandurile mentionate mai sus pun accentul pe tinutele care urmeaza sa fie vandute sau pe un mesaj social sau activist, Ludovic de Saint Sernin a ales sa nu includa haine in campania de primavara-vara 2022.

Brandul Ludovic de Saint Sernin mizeaza strict pe frumusetea nudului masculin, mai specific pe o tipologie asemanatoare cu tinerii din tablourile lui Caravaggio („Baiatul cu un cos cu fructe”, „Muzicienii”, „Bacchus”). Muza designerului a fost modelul Fernando Lindez care a fost fotografiat nud de catre Willy Vanderperre. Pe alocuri, Lindez tine in maini bijuterii, maieuri, tricouri sau bucati de materiale utilizate pentru a crea colectiile lui LSS.

In timp ce majoritatea campaniilor opteaza pe strategia de a lasa loc imaginatiei, in cazul de fata imaginatia va trebui sa lucreze pentru a se gandi la hainele pe care le-ar asocia cu atitudinea din fotografii.

Mai jos aveti cate o imagine reprezentativa din campaniile MiuMiu cu Emma Corrin din The Crown, Marrakshi, Moschino cu Gigi Hadid, Blumarine, Missoni, LOEWE, Victoria’s Secret, Salvatore Ferragamo si DKNY.

Citește în continuare