Skip to content

Artistul american KAWS a lansat o noua colectie de figurine cu intreaga familie a lui Companion. Este despre legaturile familiale care tin oamenii uniti indiferent de vremurile grele.

KAWS a lansat o colectie noua de figurine „Family” care invoca legaturile familiale ce tin oamenii uniti indiferent de vremurile grele. Noua colectie include trei figurine de culoare roz care au devenit laitmotive in lucrarile sale. 

Artistul a ales sa abordeze tema familiei dupa ultima calatorie pe care a facut-o in muntii Changbai din China, unde a realizat o sculptura din zapada cu un „copil” Companion asezat in poala unei figurine de dimensiuni mai mari.

Noua colectie, Kaws Family, prezinta figurine de tipul „Kaws BFF Companion”, personaje variate de diferite dimensiuni, menite sa ilustreze ideea oamenilor diferiti care sunt uniti pentru ca fac parte din aceeasi familie.

Cele 5 figurine sunt inspirate din modelele lansate anterior si reprezinta 2 sculpturi Companion gri, devenit clasice in creatia lui KAWS si 3 figurine roz: un Chum Michelin Man mic micsorat la scara dimensiunii dintre un adult si un copil, un Chum Micheline Man si un BFF colorat in roz neon, inspirat de imaginile animate cu Omul Zapezilor. 

Colectia a fost anunata de catre artist prin intermediul contului de Instagram si a fost pusa in vanzare de Ziua Indragostitilor pentru a transmite un mesaj alternativ despre ce ar putea insemna ideea de iubire.

Artistul nu a anuntat numarul de figurine scoase la vanzare, dar este de asteptat ca acesta sa fie mai mare fata de colectiile anterioare care au fost produse in editii de cate 10, 25 sau 100 de grupuri. Dimensiunile figurinelor variaza in functie de personaj iar grupul in sine masoara 34 × 34 × 20 cm, specific colectiilor anterioare. 

KAWS este unul dintre artistii care au intrat in cultura pop globala, sculpturile lui “Companion” fiind recunoscute de orice pasionat de arta si nu numai.

Popularitatea acestui artist a crescut foarte mult in ultimii ani, de la crearea designului 2013 MTV VMA Awards in forma unei figurine, la participarea intr-o campanie Dior pentru colectia A$AP Ferg, dar si datorita promovarii sculpturilor “Companion” de catre artisti ca Travis Scott, Justin Bieber, Kim Kardashian sau Kanye West.

Asociat in multe campanii de streetwear, KAWS a inceput acest periplu prin lumea modei in 1999, alaturi de brandul japonez Bounty Hunter. De atunci, UNIQLO, Nike, Jordan Brand si Dior Homme au folosit scuplura lui Donnelly ca element in colectiile lor.

“Companions” au fost parte si din mai multe instalatii de arta, ca de exemplu sculptura din fibra de sticla din 2010 care a fost prezentata la Aldrich Contemporary Art Museum (Connecticut) sau figurina gomflabila care s-a plimbat pe strazile din New York in 2012 la Parada Macy’s Thanksgiving Day.

De asemenea, KAWS a lansat o versiune a lui “Companion” in realitate augmentata, pe platforma Acute Art, fiind disponibila pentru download fanilor care pot duce oriunde aceste sculpturi. Momentul a fost unul aniversar, sarbatorind 20 de ani de existenta a figurinei.

Citește în continuare