Skip to content

Compania Louis Vuitton, obligata sa plateasca 900.000 euro unui designer pentru utilizarea ilegala a logo-ului pe genti, pantofi si accesorii. Istoria LV a inceput in urma cu 168 de ani.

Reprezentantii casei de moda Louis Vuitton vor fi obligati sa plateasca 900.000 de euro unui designer independent pentru utilizarea ilegala a logo-ului proiectat de aceasta pentru una dintre celebrele genti ale brandului. Presa pariziana a anuntat ordinul unui judecator parizian si a blamat Louis Vuitton pentru utilizarea propriului logo asupra caruia nu avea drept de folosinta.

Jocelyne Imbert a creat „LV tournant”, o inchizatoare decorata cu o monograma pivotanta „LV” pentru modelul Louis Vuitton Malletier. Designerul a reinterpretat celebrul logo al casei de moda si l-a adaptat pentru a avea un scop functional dar si un aspect mai modern.

Acordul semnat cu Louis Vuitton prevedea utilizarea logo-ului respectiv strict pe gentile de mana, artista fiind platita cu aproximativ 76.000 de euro pentru creatia ei. Desi pentru un artist roman ar fi o suma fabuloasa, este o suma relativ mica care poate fi recuperata de brandul Louis Vuitton din vanzarea unui numar mic de genti.

Colaborarea dintre Imbert si Vuitton a inceput in 1988 cand designerul a creat incheietoarea eleganta, din 1992 a semnat un contract pentru ca modelul proiectat de ea sa poata fi comercializat de casa de moda franceza cunoscuta pentru genti de lux de cea mai buna calitate.

Conform publicatiilor Le Canard Enchaîné si Vogue Business, in 2014, logo-ul „LV tournant” a aparut pe linia Twist a brandului. Ulterior, Imbert a contactat reprezentantii companiei Vuitton prin intermediul avocatului ei si le-a cerut sa-i plateasca 111.575 de euro insa brandul francez i-a oferit o rasplata de 79.853 de euro pe care designerul a refuzat-o dupa ce a descoperit ca inchizatoarea a fost utilizata pentru o alta colectie de posete, anterior fiind autorizata folosirea clemei doar pe gentile de mana.

Ulterior, logo-ul creat de Imbert a fost aplicat pe pantofi, bratari, curele si alte accesorii de marochinarie. In 2017, Imbert a dat in judecata reprezentantii grupului LVMH si i-a acuzat de contrafacere, demonstrand ca intre iulie 2010 si primul trimestru al anului 2017, vanzarile pentru produsele respective insumau 3,5 miliarde de euro. 

In 2020, instanta franceza a respins procesul intentat de Imbert. Designerul a fost apel si i-a fost dat castig de cauza pe 13 martie 2022. Astfel, compania Louis Vuitton va obligata sa plateasca 900.000 de euro creatoarei – 700.000 de euro in daune pentru „utilizarea neautorizata a clemei LV pe genti, bratari, pantofi si brelocuri” si alti 133.088 euro conform contractului din 1992 . 

Jean-Philippe Hugot, avocatul care o reprezinta pe Jocelyne Imbert a declarat pentru Vogue Business ca „pentru a rezuma pozitia Louis Vuitton, ei sustin ca contractul din 1992 le permite sa exploateze creatia clientului meu pe orice product. Nu cred ca mai are rost sa spunem ca nu suntem de acord cu aceasta idee. Clienta mea a asteptat mereu o negociere cu Louis Vuitton.”

Contactati de AFP, avocatii Louis Vuitton a declarat ca „ne opunem puternic acuzatiilor care au fost aduse companiei. Mereu am respectat clauzele contractului cu artista care a creat clema, asa cum a recunoscut si tribunalul parizian, asa cum s-a confirmat si respingerea apelurilor facute de artista.” Au adaugat ca se vor adresa cele mai inalte curti franceze de justitie pentru a rezolva acest conflict. 

Louis Vuitton este unul dintre cele mai bine vandute branduri de lux din lume, in 2021 avand o cifra de afaceri de 64,2 miliarde de euro.

Louis Vuitton a fost fondata in 1854, fiind una dintre cele mai vechi case de moda care inca functioneaza in prezent, alaturi de Hermés si Goyard.

Istoria companiei a inceput in 1854 cand Monsieur Louis Vuitton a dechis primul magazin de bagaje de lux in Paris. A fost inspirat de cuferele si bagajele care erau transportate in barci, trenuri si trasuri pentru escapadele in afara Parisului. Printre primii clienti s-a numarat Eugenie, ultima imparateasa a Frantei care a devenit si motorul care a transformat afacerea lui Vuitton intr-un succes inca din secolul al XIX-lea.

In 1892, Louis Vuitton a decedat la varsta de 70 de ani, compania fiind mostenita de fiul lui, Georges care a transformat magazinele Vuitton in destinatii de lux in intreaga lume. Monograma „LV” care se regaseste pe toate produsele vestimentare si de marochinarie ale brandului a fost creata in 1896, fiind menita sa il onoreze pe tatal lui. La inceput, cele 2 litere suprapuse erau insotite de motive florale care simbolizau norocul, bucuria si pasiunea. De-a lungul timpului, a fost reinterpretat de designerii care au condus casa de moda sau de artisti invitati sa-si puna amprenta asupra monogramei regasita pe gentile Louis Vuitton: Takashi Murakami, Richard Prince sau Marc Jacobs.

Mai jos puteti admira cele mai recente colectii Louis Vuitton.

Citește în continuare