Skip to content

Tendinte: incepand cu luna mai, Gucci va accepta plata cu criptomonede. In SUA, Philipp Plein, Starbucks, Microsoft sau Off-White au adoptat aceeasi masura.

Intr-o schimbare istorica pentru industria modei, casa de moda italiana Gucci a anuntat va accepta platile realizate cu criptomonede.

Incepand cu finalul lunii mai, magazinele mari din Statele Unite vor fi primele care vor accepta noua forma de plata, fiind mentionate criptomonede precum Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Wrapped Bitcoin, Litecoin si Shiba Inu.

Primele magazine care vor adopta metoda de plata digitalizata vor fi cele mai tranzitate ale brandului: pe Wooster Street in New York, pe Rodeo Drive in Los Angeles, in Design District din Miami, in Phipps Plaza din Atlanta si The Shops at Crystals din Las Vegas. Pana la inceputul verii, masura va fi extinsa la toate magazinele Gucci din Statele Unite.

Clientii vor avea optiunea de a plati cu una dintre cele mai populare 10 criptomonede: Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Shiba Inu (SHIB), GUSD, USDC, USDP, DAI, BUSD si Dogecoin (DOGE).

Potrivit unor declaratii oferite de Marco Bizzarri, CEO-ul Gucci, pentru publicatia Vogue Business, in fiecare magazin care face parte din programul pilot va fi realizata plata prin intermediul unui link trimis prin email. Linkul respectiv va deschide un cod QR care va permite efectuarea platilor direct din portofelul cu criptomonezi. Ulterior, retailerul are optiunea de a le converti in dolari americani sau alte valute.

Miscarea istorica este parte din strategia de marketing a companiei Gucci de a-si alinia modelul de afacere la tendintele digitale din ultimii ani. 

In luna martie, Gucci a lansat „Gucci Vault”, un magazin digital cu „prezenta Gucci in Metaverse” de unde pot fi achizitionate deopotriva tinute, incaltaminte si accesorii digitale dar si reale.

Recent, brandul a lansat o serie de NFT-uri in colaborare cu marii jucatori din lumea NFT-urilor: Bored Ape Yacht Club si Cool Cats. Un element din magazinul online OpenSea ar putea deveni cel mai scump obiect vandut de Gucci pana acum, fiind listat cu echivalentul  a peste 1 milion de dolari.

Desi este cel mai cunoscut brand de produse lux care face trecerea la criptomonezi in magazinele fizice, nu este primul brand de moda care adopta aceasta decizie. 

Anterior, in luna martie, brandul Off-White a anuntat ca magazinele sale din Paris, Londra si Milano vor accepta platile cu Bitcoin, Ethereum, Ripple, Binance Coin si Tether. In aceeasi perioada, designerul Philipp Plein a inceput sa construiasca in Londra un magazin care va accepta strict plata cu criptomonezi si va gazdui o galerie cu NFT-uri.

In Statele Unite, branduri precum Whole Foods, Starbucks, Home Depot, Microsoft, Shopify si PayPal au facut deja trecerea catre platile cu criptomonezi iar in lunile viitoare se asteapta ca obiceiul sa devina o practica relativ comuna.

Citește în continuare