Skip to content

Mercedes-Benz a dezvaluit supercarul concept Vision One-Eleven. Designul este inspirat de un model din anii ’60 si de filmul „Barbarella” cu Jane Fonda in rolul principal.

Mercedes-Benz a prezentat recent conceptul noului automobil concept Vision One-Eleven. Cu un aspect futurist, designul masinii este inspirat de modelul C-111 din 1969 care la vremea respectiva parea automobilul viitorului. 

Supercarul C-111 trebuia sa fie raspunsul Mercedes-Benz la modelele de la Lamborghini si Ferrari de la sfarsitul anilor 1960 si inceputul anilor ’70. 

Prezentat pentru prima data la Salonul Auto de la Frankfurt din 1969, modelul C-111 cuprindea 16 exemplare pe care Mercedes le-a utilizat ca banc de testare pentru o serie de propulsoare, inclusiv un motor Wankel revolutionar si   caroserie din fibra de sticla. Bineinteles, automobilul impresiona mai ales prin aspectul exterior, mai exact prin usile cu aripi de pescarus si vopseaua portocalie metalizate. Insa din cauza unor probleme legate de motor, constructia caroseriei si criza combustibilului din anii 1970, conceptul C-111 de serie nu a fost implementat la scara larga.

Noul Vision One-Eleven este un omagiu adus acelui experiment din anii 1970, fiind proiectat si construit la Centrul International de Proiectare al companiei din Carlsbad, California.

Aspectul autovehiculului aminteste de C-111 in special prin usile cu aripi de pescarus — care fac referire si la modelul 300SL din 1954 — dar si prin partea frontala de forma ovala, cu 3 orificii de aerisire si prin luminile din spate, circulare.

Spre deosebire de C111, Vision One-Eleven foloseste limbajul de design „one-bow” al Mercedes-EQ, are un aspect curbat si orientat spre cabina. Are doar 46 de cenimetri inaltime, cu aproximativ 2 centimetri mai inalt decat predecesorul sau, fiind neobisnuit de jos pentru un vehicul electric, datorita unei tehnologii ingenioase.

In timpul dezvaluirii supercarului la atelierul de design din California, langa San Diego, Gorden Wagener, directorul de design al Mercedes-Benz, a declarat ca „Ne gandim foarte mult la ceea ce face ca ceva sa fie iconic. Un produs iconic  este exceptional, nu este mainstream. Vrem sa cream ceva extraordinar si sa aducem acest spirit in viitor.”

Designul masinii utilizeaza conceptul unui singur arc care defineste toate vehiculele Mercedes moderne – o singura linie gratioasa, arcuita de la capota la coada.

In partea din fata si din spate a vehiculului, afisajele pixelate pot afisa mesaje animate si sunt realizate digital intr-un oval exagerat, intins, care imita forma originalului. Wagener a explicat ca au fost pastrate multe aspecte de la modelul original C-111 insa au fost adaptate la contemporaneitate, modelul nefiind gandit ca un design retro.

Designerii au vrut ca masina sa arate ca o cochilie care sustine o sculptura, o jumatatea inferioara fiind realizata cu elemente tehnice din fibra de carbon. La nivel vizual, s-a mizat pe un contrast atat geometric dar si in culori — aramiu si negru.

La interior, este tapitat in alb, cu piele argintie si accente portocalii, cromatice, care capteaza si reflecta lumina. Designerii au comparat aspectul interior al autovehiculului cu filmul „Barbarella” din 1968 cu Jane Fonda in rolul principal. Aceasta referinta subliniaza inspiratia space-age a modelului.

Spre deosebire de C-111 care a fost mai degraba un studiu in materie de design,  Vision One-Eleven este un teren de testare pentru noile sisteme de propulsie care ar putea fi utilizate in viitoarele masini de inalta performanta. 

Markus Schäfer, directorul de tehnologie al Mercedes-Benz il numeste „mai mult decat un automobil concept. Il numim un program tehnologic. In trecut, unele dintre aceste concepte erau doar despre design. Acum trecem la pasul urmator in ceea ce priveste combinarea proportiilor cu tehnologia.”

O componenta cruciala a acestui teren de testare este utilizarea unor motoare electrice mai mici si usoare, fabricate de YASA, o companie cu sediul in Marea Britanie, achizitionata recent de constructorul auto. Desi directorii Mercedes nu au confirmat daca o versiune a Vision One-Eleven va intra in productie, Schäfer spune ca o mare parte din tehnologie, inclusiv motoarele YASA, va fi preluata de viitoarele modele AMG de inalta performanta.

Citește în continuare