Skip to content

Un grup feminist a creat „cea mai ilegala bere”. Produsa exclusiv de femei, bautura atrage atentia asupra celor peste 50 de tari care restrictioneaza sau interzic alegeri profesionale ale femeilor, inclusiv dreptul de a produce bauturi alcoolice.

Intr-un demers inovator pentru a evidentia disparitatile de gen persistente la nivel mondial, Muschicraft, o marca feminista independenta de bere artizanala, a creat „Cea mai ilegala bere” (The Most Illegal Beer) din lume. Este un produs care sfideaza legile din peste 50 de tari, doar pentru ca este fabricata de femei.

In ciuda progreselor semnificative in ceea ce priveste drepturile femeilor, legislatii invechite inca oprima femeile in peste 30% din natiunile lumii. Aceste legi nu numai ca restrictioneaza alegerile profesionale ale femeilor, dar impun si reglementari stricte privind aspectul si comportamentul acestora. 

Lansarea celei mai ilegale beri reaminteste de faptul ca inegalitatea de gen ramane o problema presanta si in 2024, privand femeile de aceleasi libertati si oportunitati oferite barbatilor.

Muschicraft (care se traduce in germana prin „pussy craft”, adica „meserie de pasarica”), este preparata de femei din tari in care legislatia nu le-ar permita sa produca bauturi alcoolice, sa lucreze la schimbul de noapte sau sa ridice greutati.

„Cu The Most Illegal Beer, Muschicraft isi propune sa expuna legile arhaice si discriminatorii inradacinate in sistemele juridice din intreaga lume si sa pledeze pentru un progres accelerat in directia egalitatii de gen”, a declarat Sophie Tschannett, vizionara din spatele Muschicraft.

Campania de promovare a berii a fost creata de agentia de publicitate HeimatTBWA, evidentiaza  absurditatea restrictiilor legale existente si militeaza pentru o lume in care egalitatea de gen este norma, nu exceptia.

Femei provenind din Rusia, Uruguay, Italia, Sri Lanka, Madagascar si SUA si-au unit fortele pentru a crea aceasta bere fara precedent. 

Prin implicarea intentionata a femeilor in fiecare etapa de productie si distributie, berea sfideaza numeroase legi din tarile respective. De la producerea de alcool (ilegala in Liban) pana la implicarea in sarcini considerate “strict masculine” — cum ar fi curatarea utilajelor (interzisa in 10 tari, inclusiv in Uruguay) si transportul de incarcaturi grele (ilegal in Rusia si in alte 22 de tari)— aceste femei sfideaza normele sociale si restrictiile legale.

„Berea noastra a fost creata ca o provocare indrazneata impotriva lumii patriarhale. In aceasta lume, standardul este masculin: berea este bautura pentru „barbati”; regulile sunt scrise de “barbati. Vrem sa provocam acest lucru. Schimbarile incep intotdeauna de la conversatii. Intentia mea este de a le oferi oamenilor subiectul de conversatie cu aceasta bere – ar trebui sa vorbeasca despre egalitatea de gen si despre cum putem sa o realizam.”, detaliaza Tschannett.

Ambalajul berii mizeaza de asemenea pe controversa.

Eticheta este conceputa sa semene cu labiile vaginale ale unei femei in mod intentionat pentru a provoca ideea ca berea ar fi doar pentru barbati.

Bautura poate fi achizitionata online, precum si in barurile si magazinele Spätis din Berlin. Veniturile obtinute din vanzarile berii vor fi donate pentru a sprijini Women For Women International, un ONG care lupta pentru egalitatea de gen.

In plus, Muschicraft trimite bautura catre ministerele de justitie si organismele legislative din tarile cu legi restrictive, in speranta de a inspira schimbarea si de a le indemna sa renunte la mentalitatile arhaice.

Citește în continuare