Editura Nemira lanseaza cartea – Mihaela Nicola “Din priviri”. Cartea anunta conceptul de outfluencer, contexte de gand si imagine in care cititorii sunt provocati la revelatia ca sunt, de fapt, proprii influenceri

Editura Nemira a lansat miercuri, 5 noiembrie, la libraria Carturesti Verona, volumul de eseuri si fotografie „Din Priviri”, sub semnatura Mihaelei Nicola.
Aceasta este ce de-a cincea carte a Mihaelei Nicola si propune o colectie de “texte cochete si fotografii desculte”, construita sub forma unei calatorii in cheie personala printre ganduri, stari, locuri si sentimente.
Imaginile incluse in acest volum au fost prezentate in cadrul expozitiei personale „Fotografii care nu au apǎrut pe Instagram”, vernisata in anul 2021 la Galeriile Cornel Forea si curatoriatǎ de Damian Florea. Textele asociate fotografiilor sunt concepute ca adagio reflexiv in cheie minimalista, conducand cititorul printre revelatii despre secrete, casatorie, cirese amare, matematica, geopoliticǎ si amandine. Autoarea consemneazǎ cu gratie si umor locurile comune care ne urmaresc cu fatalitate, dar si trasaturile care ne fac remarcabili. Firul rosu al colectiei urmareste un personaj recurent, neasteptat, pe care autoarea l-a propus ca delicata frondǎ la imaginile egocentrate care domina peisajul actual al comunicarii pe retelele de socializare.
„Mihaela Nicola revendica prin acest volum un alt tip de privire, una eliberata de tentatia chipului si a perfectiunii. Din priviri continua si dezvolta aici una dintre temele favorite ale autoarei, calatoria, imbinand ironia si sarcasmul cu duiosia evocarilor personale sau aparent personale. Textul-gand este deopotriva concluzie si poarta deschisa spre reflectie, spre o neobosita cautare a sensului aflat mereu, in lumea de azi, la granita dintre realitate si proiectie, dintre aparenta si esenta”, a declarat Ana Lotts-Nicolau, director general al editurii Nemira.
Mihaela Nicola este CEO al companiei de comunicare TheGroup, autoare a volumelor de eseistica „Pe tocuri”- Nemira, 2007 si „Cu manusi”- Humanitas, 2009, observator educat al formelor actuale de manifestare a comunicarii in spatiul public, in care fenomenul “influencing” capata o greutate din ce in ce mai pronuntata. “Ma consider mai degraba un outfluencer, imi place sa asamblez contexte de gand si imagine pentru ca fiecare cititor sa aiba revelatia ca este de fapt propriul sau influencer.”- a declarat autoarea.