Skip to content

Alegerile Urban din Festivalul National de Teatru

Astazi incepe Festivalul National de Teatru, manifestare care reuneste cele mai bune spectacole din tara din stagiunea trecuta, curatoriate de Marina Constantinescu, selectionerul festivalului.

Avem si cateva spectacole din strainatate, chiar si spectacole de dans, semn ca publicul din Romania a inceput sa guste foarte mult acest gen de spectacol.

De precizat ca, in cazul in care nu mai gasiti bilete la reprezentatiile din Festival, spectacolele din Bucuresti se joaca in aceleasi teatre si in afara perioadei de Festival, la fel si spectacolele din tara, la teatrele lor mama.  

Toate biletele sunt puse exclusiv in vanzare prin mystage si le puteti gasi aici.

Sunt trei piloni foarte puternici care dau o directie speciala acestei editii a Festivalului National de Teatru

  • experimentul Richard al III-lea, piesa regizata de Andrei Serban – cu acelasi décor si aceleasi costume – la Bucuresti si Budapesta poate fi vazuta in ambele reprezentatii la teatru Bulandra si sunt urmate de o conferinta cu regizorul Andrei Serban
  • trei dintre cele mai noi spectacole regizate de Radu Afrim, doua la teatre din tara, unul la TNB – de acum “legandarul” Padurea Spanzuratilor, toate trei sold out imediat pentru ca Afrim are de multi ani probabil cel mai fidel grup de fani care-l urmeaza peste tot in tara si ii vad toate spectacolele.
  • conferinta Marina Constantinescu – Silviu Purcarete – “Despre Libertate”. Intr-o vreme in care suntem alienati de fake news  care nu sunt compensate de numarul relative mic al unor repere culturale puternice si autentice, o discutie despre autenticitate si libertate in arta si nu numai e ca o oaza de lumina. Se intampla la Arcub Sala Mare pe 27 octombrie. Intrarea e libera, detalii aici

Richard al III-lea de William Shakespeare, in regia lui Andrei Serban

Festivalul propune in acest an un experiemnet foarte interesant. Acelasi spectacol, acelasi regizor, dar trupe din doua tari diferite – Romania si Ungaria, in reprezentatii consecutive, pluz o conferinta despre diferentele culturale si de perceptie a textului in cele doua tari.

Am mai scris despre acest experiment aici.

La Bucuresti, Richard al III-lea este Marius Manole, la Budapesta Richard este pe Róbert Alföldi. Reprezentatia autohtona se poate vedea la Teatrul Bulandra pe 20 octombrie, cea de la Budapesta este in acelasi teatru si acelasi décor, pe 22 octombrie.  

Spectacolele lui Radu Afrim cu lumea speciala pe care o propune

Cele trei spectacole regizate de Radu Afrim prezente in Festivalul National de Teatru vin de la Teatrul Tineretului din Piatra Neamt („Sub fiecare pas e o mina neexplodata dintr-un razboi netermitat cu tine”; se joaca pe 24 si 25 octombrie la Teatrul Odeon Sala Mare), Teatrul National Vasile Alecsandri Iasi (DANSUL DELHI, se joaca la TNB, Sala Mare, pe 26 octombrie) si desigur Teatrul National din Bucuresti (Padurea Spanzuratilor, se joaca pe 23 septembrie).

Afrim e unul dintre regizorii care si-au creat o adevarata marca personala prin spectacolele sale si care e conectat direct la ceea ce gandeste si simte generatia noua de spectatori. E regizorul care reuseste sa adune in jurul lui cele mai mari mase de fani, care-I urmarescs lui munca, indifferent de distributiile spectacolelor.

Republica Melania de Irina Nechit

Un one woman show cu Rodica Mandache, o poveste emotionanta despre singuratate si cum accepti pierderea celor dragi rand pe rand odata cu trecerea anilor cand tu esti cea mai in varsta persoana din comunitate. Melania locuieste pe varful unui deal, unde rar ajung alti oameni, iar intr-o seara de iarna Melania asteapta o echipa de televiziune ca sa spuan povestea satului pentru ca a insemnat an de an in caietele ei toti mortii din sat.

Regia Gelu Colceag, cu Rodica Mandache

Spectacolul se joaca la Teatrul Odeon, sala Studio. In festival este programat pe 18 si 19 octombrie.

Durata 1 h si 15 min

Ceea ce ziua datoreaza noptii

Spectacol de dans, invitat in festival.

Doisprezece dansatori din Algeria si Burkina Faso spun o poveste despre origine, umanitate, timp.

Un spectacol in coregrafia lui Hervé Koubi

Spectacolul se joaca doar pe 18 octombrie la Sala Mare, Teatrul National.

Durata 1 h si 15 min

Aceasta Sonia de Lia Bugnar

Un one woman show cu exceptionala Letitia Vladescu intr-o poveste despre cum poti sa pierzi intr-o secunda toate avantajele pe care talentul tau exceptional artistic le aduce in viata.

E un spectacol pe care urban vi l-a recomandat de mai multe ori pana acum, se joaca pe 18 si 19 octombrie la Green Hours, dar daca nu gasiti bilete acum, cautati-l la reprezentatiile viitoare,

Regia Lia Bugnar, cu Letitia Vladescu

 Durata 1h.

Nu regret nimic de Székely Csaba

Un spectacol al teatrului Nord din Satu Mare, sectia maghiara, pe un text exceptional despre barbatii care au facut parte din fosta Securitate si care, post Revolutie, isi cauta explicatii pentru traumele pe care le-au provocat. Eroul principal e cel mai rafinat dintre tortionari care, retras, se imprieteneste cu o vecina adolescenta, fiica unui barbat foarte agresiv. O prietenie care va aduce aminte de Matilda si Leon, in filmul lui Luc Besson. Spectacolul se joaca la Teatrul de Comedie pe 19 octombrie.

In Bucuresti, acelasi text a fost montat intr-o versiune exceptionala la Teatru ACT, cu Lucian Iftime, Irina Antonie si Dan Radulescu ( versiunea bucuresteana se joaca pe 12 noiembrie, mult dupa terminarea festivalului)

Un tramvai numit dorinta de Tenessee Williams

E un spectacol din repertoriul teatrului Metropolis, pe care-l puteti vedea si in aceasta stagiune, cu o distributie minunata – Blanche – Emilia Popescu, Standley – Gavril Patru, Stella – Mirela Oprisor, Mitch – Alex Jitea.

Un text premiat cu Pulitzer care se joaca peste tot in lume, o drama cu o doza mare de erotism, dar si cu o fina analiza psihologica despre reactiile dintr-un cuplu. Mirela Oprisor a fost nominalizata la premiile Uniter 2019 pentru rolul din acest spectacol.

In Festivalul National de Teatru poate fi vazut pe 21 si 22 octombrie la Teatrul Metropolis.

Regia Claudiu Goga, durata 2h 30 min (fara pauza)

Citește în continuare