Skip to content

Amelie Poutain revine in cinematografe pe perioada Olimpiadei. Filmul Le Fabuleux destin d’Amélie Poulain, lansat acum 23 de ani, a avut 5 nominalizari la Oscar

Cea mai cunoscuta eroina a filmelor franceze pentru publicul din strainatate va reveni in cinematografe in aceasta vara. Pentru a coincide cu Jocurile Olimpice de la Paris 2024, Le Fabuleux destin d’Amélie Poulain va reveni in cinematografe pe 24 iulie, la 23 de ani de la lansarea sa initiala, in aprilie 2001.

Pentru cinefilii care nu ajung la Paris pe perioada Olimpiadei, dar si pentru cei care iubesc Parisul revizionarea acestui superb film poate fi ca o mini vacanta acasa. Daca nu l-ati vazut la vremea respectiva, incercati sa ascultati si coloana sonora care e exceptionala.

Filmul cult al lui Jean-Pierre Jeunet, cu Audrey Tautou in rolul principal, a facut Parisul si mai cool cu mult inainte de Emily in Paris, cu nu mai putin de cinci nominalizari la Oscarurile din 2002. Filmat pe strazile capitalei, filmul a contribuit mult la conferirea unei imagini de carte postala. Aceasta poveste plina de imaginatie urmareste aventurile lui Amélie Poulain, chelnerita intr-un bar din Montmartre. Intre turele sale, tanara si-a stabilit o misiune: sa-i faca fericiti pe cei din jurul ei.

De la vecinul ei pana la tutungerul sau bacanul local, ea va interveni incognito in viata lor, pe rand Cupidon sau justitiar. Ca un oras al iubirii, ea se va intersecta cu un anume Nino (interpretat de Mathieu Kassovitz) si va iesi din singuratatea ei.

Le Fabuleux destin d’Amélie Poulain este ca o scrisoare de dragoste pentru Paris, si mai ales pentru arondismentul 18. Café des 2 Moulins de pe strada Lepic, scarile abrupte ale statiei de metrou Lamarck-Caulaincourt, caruselul de la poalele Sacré-Cœur si chiar sex-shopurile din Pigalle… locatiile-cheie ale filmului au devenit opriri obligatorii pentru turisti.

Unele scene pun in evidenta si alte locuri celebre din capitala, cum ar fi catedrala Notre-Dame de Paris si canalul Saint-Martin. Astfel, nu este surprinzator ca UGC Distribution relanseaza filmul intr-un moment in care Parisul va primi peste 15 milioane de turisti. Suficient pentru ca acestia sa vina la cinema in timpul sederii lor si sa-i faca sa isi doreasca sa se plimbe pe urmele lui Amélie Poulain, cu coloana sonora de pian a lui Yann Tiersen in urechi. Dar dincolo de decizia de a relansa acum filmul pentru un alt public, initiative marcheaza si modul inteligent in care francezii profita de Olimpiada promovandu-si produsele culturale si nu numai.

Citește în continuare