Skip to content

Balmain si Beyoncé lanseaza o colectie Couture inspirata de albumul „Renaissance”. Vestea vine la o zi dupa ce adidas a incheiat colaborarea cu Beyonce din cauza vanzarilor scazute ale liniei Ivy Park.

Olivier Rousteing, directorul de creatie al brandului francez de lux Balmain, a dezvaluit lookbook-ul colectiei „Renaissance Couture” realizata in colaborare cu Beyoncé si inspirata de cel mai recent album al acesteia. 

Campania este o miscare inteligenta de marketing din partea echipei lui Beyoncé din doua motive. Pe de o parte imaginile colectiei au aparut in aceeasi zi in care adidas a anuntat ca a incheiat intr-un mod amiabil colaborarea cu artista, reusind sa distraga atentia iubitorilor de moda cu o veste pozitiva. Si in acelasi timp, albumul „Renaissance” a fost pozitionat de la inceput ca o „miscare culturala” in care nu conteaza atat de mult videoclipurile muzicale sau single-urile promovate la radio – care au lipsit cu desavarsire in cazul acestui material discografic – ci impactul la nivel cultural, tendintele pe care le stabileste in cultura populara – de la publicitate la filme, muzica si moda.

Tema colectiei este de a transpune fiecare melodie de pe album intr-o tinuta anume, fiind asociate si versurile specifice care au inspirat creatiile Balmain.

Potrivit unui articol publicat in Vogue Franta – pe coperta revistei au fost dezvaluite primele imagini ale colectiei – colaborarea ar fi pornit dupa ce  Olivier Rousteing s-a lasat inspirat de cel mai recent album al lui Beyonce care a aparut pe 29 iulie 2022. Ulterior, designerul a schitat un intreg catalog de 50 tinute si a contactat-o pe artista si pe stilista ei, Marni Senofonte, pentru a le prezenta ideea de a crea impreuna o colectie couture.

Au urmat cinci luni in care s-a lucrat la colectie, rezultatul fiind 17 tinute Couture, 16 dintre acestea corespund melodiilor de pe albumul „Renaissance”, incepand cu „I’m That Girl” si culminand cu „Summer Renaissance”.

Ideea de Couture a fost redata prin colaborari cu diversi artisti contemporani: o bustiera din metal a fost realizata de sculptorul Elie Hirsch in timp ce o rochie din matase, raion, catifea si piele lacuita a fost cusuta de artistul francez Laurentine Périlhou.

Denumita „Renaissance Couture”, colectia prezinta piese sculpturale, teatrale, din metal, pene, catifea, matase, cristale si inclusiv detalii realizate cu ajutorul unor imprimante 3D, culminand cu autograful lui Beyonce de pe talpa pantofilor.

Potrivit lui Rousteing: „Zi dupa zi, am visat si am schitat noi concepte inspirate de „RENAISSANCE” al lui Beyoncé, albumul care a rasunat constant in casa, in birou, in atelier si in vacanta, de cand a fost lansat in iulie 2022. Nu a existat niciun plan, proiect sau asteptari. Nu aveam absolut niciun motiv pentru a dedica atat de mult din timpul meu acelor desene, in afara de simpla placere pura pe care o aveam de a crea ceva complet nou, pe masura ce canalizam muzica ei glorioasa si plina de bucurie in propria mea arta.”

Rousteing – care conduce departamentul creativ Balmain din 2011 – a lucrat la colectie in timp ce producea colectiile obisnuite pentru Saptamana Modei. Lansarea proiectului coincide cu debutul turneului mondial al cantaretei.

De altfel, doua dintre tinute au fost deja purtate de Beyonce la premiile Grammy 2023 si la BRIT Awards 2023, urmand ca in curand sa fie dezvaluite alte piese couture.

„Inca de la inceput, am stiut ca aceasta colaborare va fi diferita de oricare dintre cele la care oricare dintre noi a mai lucrat pana acum… aceasta este o colectie care se bazeaza in totalitate pe pasiunea noastra comuna de a imbina muzica si moda. Lipsa bugetului, a planurilor de lansare si de marketing a eliminat limitele si constrangerile tipice, creand un mediu de vis care ne-a permis pur si simplu sa experimentam, sa visam si sa ne impingem reciproc la maximum. si exact asta am facut.”, a declarat Rousteing.

Mai jos puteti asculta albumul „Renaissance”.

Anuntul colectiei cu Balmain distrage atentia intr-un mod inteligent de la o veste mai putin pozitiva: vanzarile liniei Ivy Park pe care Beyonce a creat alaturi de Adidas au fost sub pragul asteptarilor iar colaborarea dintre cele doua mega-branduri a fost intrerupta pe cale amiabila.

Cantareata americana si producatorul german de imbracaminte sportiva isi incepusera parteneriatul in 2018. Initial, Beyonce dezvoltase prima ei linie vestimentara – Ivy Park – in 2016, in colaborare cu Sir Philip Green, magnatul din spatele brandului britanic Topshop. Ulterior, artista a cumparat drepturile asupra conceptului Ivy Park si l-a vandut mai departe catre Adidas, urmand sa creeze noi pantofi si tinute sport.

Cea mai recenta colectiei Ivy Park – intitulata Park Trail – a fost prezentata in luna ianuarie, cu o zi inainte ca Beyonce sa sustina un concert controversat in Dubai.

Potrivit informatiilor din Wall Street Journal, produsele nu au reusit sa atinga succesul asteptat de adidas, vanzarile au scazut cu peste 50% fata de 2019, ajungand la aproximativ 40 de milioane de dolari anul trecut, mult sub cele 250 de milioane de dolari preconizate de companie. Estimativ, adidas se astepta sa piarda cel mult 10 milioane de dolari din colaborarea cu Beyonce, rezultatele finale fiind mult sub prognoze.

Nu este primul esec al lui Beyonce in moda. In 2012, a fost nevoita sa inchida marca House of Dereon, lansata impreuna cu mama ei, Tina Knowles, tot din cauza vanzarilor scazute. 

Intre timp, Beyonce a intrat in alte doua parteneriate cheie pentru cariera ei: un contract cu Disney estimat la 100 de milioane de dolari si o colaboare cu Tiffany’s in care a devenit prima femeie de culoare care a purtat celebrul diamant galben de 30 de milioane de dolari vazut prima data la Audrey Hepburn in „Breafkfast at Tiffany’s.”

Citește în continuare