Skip to content

Barbie a lansat o papusa cu aparat auditiv. Papusa face parte din campania Mattel de incluziune si acceptare a tuturor persoanelor

Compania producatoare a papusilor Barbie, Mattel, si-a largit portofoliul cu o papusa cu aparat auditiv, fiind parte din campania de crestere a diversitatii si incluziunii reprezentate in gama sa de jucarii.

De la colectia sa Inspiring Women pana la gama vasta de papusi cu diferite nuante de piele, tipuri de corp, texturi ale parului si dizabilitati, producatorul de papusi s-a straduit sa faca posibil ca mai multi copii sa se vada reprezentati de papusile lor.

Papusa este dezvoltata in colaborare cu Dr. Jen Richardson, o practiciana cunoscuta de audiologie educationala, care a ajutat designerii Barbie sa imite cu acuratete aparatele auditive din spatele urechii pentru noua jucarie.

Noua papusa cu deficiente de auz Barbie face parte din colectia 2022 Fashionistas a marcii, iar noua gama s-a extins pentru a include o papusa cu un picior cu proteza si o papusa Ken cu vitiligo – o afectiune a pielii in care pigmentul se pierde in anumite zone. In total, colectia include acum peste 175 de papusi care isi propun sa reflecte adevarata diversitate pe care o experimenteaza copiii in lumea reala.

Producatorul de jucarii care detine brandul Barbie are aceasta preocupare pentru educatie civica de foarte mult timp. La una dintre precendentele lansari, intr-un comunicat de presa, Lisa McKnight, directorul global al Barbie&Dolls la Mattel, a declarat ca incepand din 1959, Barbie a sustinut fetele si le-a incurajat sa fie lideri, in sala de clasa, in comunitate sau chiar presedintele tarii.

Ideea crearii acestei papusi a fost a lui Ruth Handler, sotia co-fondatorului companiei de jucarii Mattel, care a avut-o ca sursa de inspiratie pe Barbara, fiica sa, in timp ce se juca cu papusi realizate din hartie. Prin intermediul papusii, Ruth considera ca fiecare fata poate fi tot ceea ce vrea sa fie. Astfel ca Barbie are peste 200 de meserii si tot atatea garderobe, de la femeia casnica la cea de medic sau astronaut.

Faimoasa jucarie a fost creata dupa papusa nemteasca Bild Lilli, iar de-a lungul timpului, mulandu-se dupa preferintele fetitelor care isi doreau papusi cu parul deschis, casa de jucarii Mattel a trecut de la culoarea neagra a parului la blond.

Cel mai vandut model Barbie din lume a fost fabricat in anul 1992, se numea Totally Hair Barbie si era o papusa cu parul blond, foarte lung.

Pentru a crea papusi unice, brandul a colaborat cu designeri de top, de la Oscar de la Renta la Karl Lagerfeld, Christian Dior si Diane von Furstenberg, Matty Bovan, Louboutin sau Monique Lhuillier, peste 70 de branduri internationale pentru care Barbie a fost si este o muza.

Citește în continuare