Skip to content

Bottega Veneta lanseaza o geanta de 2.500 dolari sub forma unei pungi maro de hartie. Geanta se inscrie intr-o tendinta de a vinde obiecte banale ca produse de lux.

In ultimii ani, in industria modei se remarca o tendinta a ridicarii banalului la nivel de lux, de la stropitori la pungi de gunoi si, mai nou, la celebra punga maro de hartie utilizata la cumparaturi in supermarket .

Bottega Veneta, brand care a surprins recent prin mai multe lansari cu iz umoristic, abordeaza din nou aceasta moda si lanseaza „Brown Bag” (punga sau geanta maro) care recreeaza forma clasicului suport de cumparaturi in traditia artizanala a marochinariei italiene.

Devenita virala zilele trecute in lumea modei, geanta Bottega Veneta a creat controversate prin aspectul sau umil si pretul piperat: 2500 de dolari sau 2250 de euro.

Dincolo de aspectul exterior, la interior geanta nu are nimic in comun cu pungile ieftine de hartie, fiind creata din piele de cea mai buna calitate.

Obiectul a fost realizat sub directia creativa a lui Mathieu Blazy — care coordoneaza in prezent atelierele casei de moda Bottega Veneta — si incearca sa demonstreze ca maestria defineste de fapt produsele de lux, si nu neaparat aspectul exterior. Este o metafora prin care se explica preturile ridicate ale produselor de lux — clientii platesc pentru calitatea materialului si talentul mestesugarilor care croiesc manual o astfel de geanta.

„Punga maro” este confectionata in intregime din piele de vitel „100%”, ceea ce o transforma intr-un accesoriu de lunga durata. Insa designerii nu se feresc de inspiratia originala a gentii, dimpotriva, s-au straduit sa incorporeze si sa recreeze textura hartiei prin efecte subtile.

Pana si manerele sunt esalonate si infasurate pentru a imita aspectul si senzatia unei pungi de hartie obisnuite. 

In schimb, interiorul este captusit cu piele de caprioara, adaugand o nota de rafinament si eleganta designului general.

O versiune medie a gentii va costa 1.900 de dolari, iar cea mare va fi vanduta la 2.500 de dolari, ambele variante sunt disponibile pe site-ul brandului.

Recent, Matthieu Blazy a creat o intreaga linie de produse din piele care imita alte materiale – efectul plastic fiind cel de trompe l’oeil utilizat in pictura (iluzie optica). Blazy a creat sosete, blugi si tricouri care de la distanta arata ca bumbacul, dar de aproape se dovedesc a fi produse din piele naturala.

Astfel de produse reprezinta o respingere a normelor conventionale ale modei, tendinta fiind popularizata de brandul Balenciaga in ultimii ani, punctul culminant constand in genti de piele realizate sub forma unor pungi de gunoi.

O posibila referinta a designerilor de la Bottega Veneta ar fi putut consta si in gentile create de Raf Simons pentru Jil Sander in 2012 care a starnit o multime de controverse in lumea modei.

De altfel, in ultimii ani s-a remarcat o veritabila tendinta a gentilor amuzante sau „gentilor care nu arata ca genti”, va invitam sa descoperiti mai jos exemple similare.

Citește în continuare