Skip to content

Cele mai cunoscute modele ale anilor 1990 revin in noua campanie Donna Karan New York. Tendintele indica o reciclare nostalgica a momentelor memorabile dinaintea aparitiei telefoanelor mobile.

Donna Karan New York trece printr-o campanie de relansare, reprezentantii brandului de moda au anuntat ca beneficiaza de cel mai mare buget de marketing din istoria companiei pentru o incercare de repozitionare a imaginii.

Compania descrie campania de primavara-vara 2024, intitulata „In Women We Trust” (In femei ne incredem), ca fiind „o celebrare rasunatoare a mostenirii iconice a brandului, care marcheaza acum un nou capitol atat fata de trecut, cat si in viitor”. Sloganul este inspirat din campania DKNY din 1992 cand designerul Donna Karan a ales-o pe Rosemary McGrotha sa pozeze in postura unei candidate la presedintie (un lucru care parea utopic la vremea respectiva in SUA).

Avand in vedere faptul ca una dintre cele mai mari tendinte de pe TikTok este reprezentata de imaginile de pe podiumurile de moda ale anilor ’90, alegerea celor mai celebre fotomodele ale vremurilor respective pare sa fie o alegere ideala.

Nostalgia se manifesta in toate domeniile creative de aproape un deceniu. In televiziune au inceput sa fie reluate anumite seriale celebre in anii ’90, se creeaza constant remakeuri dupa filme care au scris istorie, in muzica sunt lansate reinterpretari ale unor hituri vechi iar in moda sunt reciclate aproape obsesiv arhivele din urma cu 30-40 de ani ale brandurilor care au dominat cultura pop inainte de aparitia retelelor de socializare si a telefoanelor mobile inteligente. Pana si tema MET Gala de anul trecut a fost dedicata tot arhivei unui geniu al modei din anii ’80 si ’90: Karl Lagerfeld.

Sub umbrela de comunicare “In Women We Trust”, Cindy Crawford, Linda Evangelista, Shalom Harlow, Carolyn Murphy, Imaan Hammam, Karlie Kloss, Liya Kebede si Amber Valletta au fost alese drept ambasadoare Donna Karan New York. Au fost fotografiate de celebra Annie Leibovitz care a fost cooptata in proiect pentru a surprinde imagini cu iz atemporal, deoarece o mare parte din vizualurile create de ea de-a lungul timpului au reusit sa ramana relevante peste ani si sa documenteze intr-un mod inedit cele mai importante personalitati din lumea divertismentului.

Denumite “supermodelele anilor 1990”, grupul format din Cindy, Linda, Amber, Shalom, Carolyn si Liya include chipuri atat de celebre incat in randul iubitorilor de moda — si nu numai — sunt cunoscute doar dupa prenumele lor. Lor li se alatura Karlie Kloss si Iman, doua dintre cele mai iconice figuri din moda ultimilor doua decenii.

Fiecare dintre ambasadoarele DKNY a filmat o serie de mesaje care subliniaza importanta brandului in anii ’90 dar si in prezent. 

Fotomodelele poarta haine inspirate dintr-o colectie de mare succes creata de Donna Karan, intitulata “7 piese usor de purtat”. Scopul acestora este de a sublinia importanta elegantei atemporale, a femeilor care au putere de decizie si a luxului accesibil, adaptat pentru situatia sociala din prezent.

Directorul de creatie al campaniei a fost Trey Laird, care a lucrat anterior in cadrul Donna Karan International timp de 11 ani si a condus contul Karan la agentia sa Laird + Partners timp de noua ani. A apelat la arhivele Donna Karan New York si a studiat mii de tinute devenite vintage pentru a raspunde nevoilor actuale ale consumatorilor. 

Colectia de primavara-vara 2024 include noi abordari ale unor articole emblematice din istoria DKNY – camasi de bumbac, bodyuri, rochii drapate si blazere. Preturile acestora variaza intre 159 si 599 de dolari, piesele vor fi disponibile in magazinele din intreaga lume, inclusiv la retailerii de tip “multi-brand”.

Citește în continuare