Skip to content

Cele mai influente celebritati in moda in 2020

2020 a fost un an neobisnuit pentru lumea modei, atat din perspectiva hainelor vandute cat si din cea a aparitiilor memorabile de pe covorul rosu care au fost aproape inexistente.

Conceptul de Saptamana Modei si defilarile de moda au disparut din spatiul fizic iar ideea de a cumpara haine pentru ocazii speciale nu si-a gasit sensul in conditiile pandemiei care aduce tot mai multe restrictii de petrecut timpul in afara casei.

Platforma de cumparaturi Lyst a compilat datele stranse de la cei peste 100 de milioane de clienti pe care i-a avut in 2020 pentru a descoperi care au cele mai influente celebritati in lumea modei, la nivel global. Va invitam sa le descoperiti mai jos.

La 26 de ani, Harry Styles a devenit reprezentantul ideal al adolescentilor si tinerilor americani si occidentali prin stilul androgin pe care il abordeaza.

Styles a devenit faimos in urma cu 10 ani ca solist principal al trupei One Direction, cea mai de succes trupa de baieti din ultimii 20 de ani. Spre deosebire de colegii de trupa care purtau branduri mass-market precum Vans, H&M sau Topman, stilul lui Styles a fost gandit de la inceput intr-o zona mult mai conceptuala, fiind obisnuit sa poarte tinute YSL, Gucci sau Burberry care valorau peste 15.000 de euro per aparitie, inca de la 18 ani.

In 2020, Harry Styles si-a definit stilul androgin prin purtarea unei rochii pe coperta Vogue, devenind primul barbat care apare singur pe coperta celei mai cunoscute reviste de femei din istorie. Pe langa camasile din matase cu volane, pantalonii cu talie inalta, mereu evazati si costumele imprumutate din colectiile Gucci sau Marc Jacobs pentru femei, Styles a devenit un abonat al tocurilor patrate si masive, unghii date cu oja multicolora, coliere cu perla si cercei asortati si inele cu initialele HS si cristale diverse.

Stilul lui Styles este gandit in cel mai mic detaliu de Harry Lambert, unul dintre cei mai apreciati stilisti de moda din Marea Britanie si foloseste referinte de la David Bowie, Prince si Mick Jagger.

Un cardigan multicolor purtat de Styles la inceputul acestui an a fost cumparat pentru colectia permanenta a Muzeului Victoria & Albert din Londra.

Influenta lui Styles a fost resimtita in vanzarile brandurilor si hainelor pe care le-a purtat. Dupa aparitia videoclipului „Golden”, au crescut cautarile si vanzarile pentru blazere bleu si turcoaz dar si pentru palarii galbene.

Intr-un an petrecut mai mult in interiorul casei, colectiile „Ivy Park” ale lui Beyonce pentru Adidas au fost mai relevante ca niciodata.

Cunoscuta pentru rochiile de tip sirena decorate cu pietre, paiete si bijuterii stralucitoare, stilul lui Beyonce nu a fost niciodata cel mai influent pentru moda de strada. Deseori, a iesit in evidenta prin aparitiile de pe scena sau de pe covorul rosu care nu puteau fi traduse in stilul casual sau smart.

Intr-un an in care oamenii din intreaga lume au petrecut o mare parte a timpului in casa din cauza pandemiei, colectia de haine sport-casual Ivy Park Drip 2, colaborarea dintre Beyonce si Adidas, a fost mai relevanta decat majoritatea colectiilor lansate de brandurile de lux precum Gucci, Alexander McQueen.

Stilul anului 2020 ar putea ramane in cartile de istorie a modei drept sinonim cu stilul Ivy Park prin alegerea confortului si a unei atentii la detalii prin culori pastelate, bejuri si semnatura unei celebritati de calibru mondial.

Din acelasi spectru de haine sport, cea mai cautata aparitie a lui Beyonce din 2020 a fost salopeta cu imprimeu de semiluna din filmul „Black is King” lansat pe Disney+. La 48 de ore dupa lansare, cautarile pentru brandul frantuzesc Marine Serre, care a creat piesa vestimentara din videoclip, au crescut cu 426%.

Lizzo a devenit ambasadorul principal al femeilor care militeaza pentru redefinirea standardelor de frumuseste si acceptarea de sine.

Lizzo si-a inceput cariera prin versuri pline de incredere in sine si in imperfectiunile sale si sinceritate momentele mai grele prin care trece. Pe masura ce a inceput sa obtina popularitate la radio, in presa si pe retelele de socializare, artista s-a transformat intr-un popstar care isi foloseste imaginea pentru a promova mesajul versurilor pe care le canta in „Juice” sau „Good as hell”.

Pe langa copertile de album si de reviste unde apare complet goala si incearca sa conduca o revolutie a redefinirii standardelor de frumusete feminina, Lizzo a fost una dintre cele mai influente femei din 2020 in materie de haine. Pe site-ul Lyst au crescut cu 96% cautarile pentru lenjerie intima de culoare albastra dupa aparitia lui Lizzo in defilarea virtuala din colectia Rihannei: Savage x Fenty Vol.2.

Dupa aparitia pe scena premiilor Grammy intr-un body in nuante neon, cautarile pentru acelasi produs au crescut cu 37%.

Kate Middleton a avut aparitii sub forma unor interviuri si intalniri pe Zoom in care a purtat bluze in culori optimiste.

Ducesa de Cambridge ar putea fi una dintre cele mai influente femei in moda din ultimii 10 ani.

Stilul lui Kate Middleton imbina eleganta atemporala si gratia unei viitoare regine cu stilul modern al mamelor cool de pe Instagram. Tinutele sale imbina cele mai exclusiviste si scumpe branduri de lume cu piese din colectiile Zara sau Topshop, accesibile majoritatii oamenilor.

La mai putin de o zi dupa ce a purtat o masca de protectie cu imprimeu floral, vanzarile pentru masti inflorate au crescut cu 185% in Marea Britanie.

Un lucru similar s-a intamplat in luna aprilie cand a purtat o bluza tip breton cu dungi intr-un interviu pentru BBC. In orele urmatoare, cautarile si vanzarile pentru bluze cu dungi au crescut cu 36%.

Popularitatea rapperului american Travis Scott a ridicat vanzarile Nike si McDonald’s in 2020.

Cand Travis Scott a anuntat ca va lansa o prima colaborare alaturi de Nike in luna ianuarie 2020, cautarile pentru brandul sport au crescut cu 128% fata de luna anterioara.

In primele 24 de ore de la lansarea modelului Nike Air Max 270, cautarile pentru expresia „Travis Scott x Nike” au crescut cu 168%.

Recent, influenta lui Scott s-a tradus si in vanzari ridicate pentru McDonald’s dupa ce au lansat o campanie speciala pentru meniul Cactus Jack care a inclus vanzarea de haine, sepci, perne si cutii pentru mancare. A fost prima colaborare de acest gen pentru lantul de restaurante fast-food din ultimii 28 de ani. Singurul superstar pe care McDonald’s l-a implicat intr-o astfel de actiune a fost Michael Jordan, in 1992.

Citește în continuare