Skip to content

Tot ce trebuie sa stiti despre „Cerul de la miezul noptii” cu George Clooney, regizor si actor in rolul principal. „Am vrut sa fiu in ultimul stadiu al unei boli, cancer la plamâni sau altceva cauzat de mediu”

In aceste zile, Netflix prezinta „Cerul de la miezul noptii”, un film regizat de George Clooney, cu George Clooney in rolul principal.

Filmul spune povestea lui Augustine (George Clooney), un savant singuratic aflat la Polul Nord, care incearca din rasputeri sa impiedice un grup de astronauti sa revina pe Pamânt, unde a avut loc o misterioasa catastrofa globala.

Multumim Netflix Romania pentru sprijinul acordat la realizarea acestui articol.

Nu este prima data cand Clooney regizeaza filme cu un mare impact social si de actualitate, el a fost nominalizat la Oscar cu  „Good Night, and Good Luck” (pentru cel mai bun regizor si cel mai bun scenariu adaptare) si „The ides of March” (nominalizat pentru cel mai bun scenariu adaptare, realizata chiar de Clooney).

Printre actorii din rolurile principale se numara Felicity Jones (Teoria intregului), nominalizata la Oscar, David Oyelowo (Selma), nominalizat la premiul Emmy, Kyle Chandler (Friday Night Lights), distins cu premiul Emmy si actorul nominalizat la Oscar Demián Bichir (O viata mai buna). Distributia este completata de debutanta in vârsta de numai opt ani, Caoilinn Springall.

Filmul il aduce pe Clooney fata in fata cu aceasta fetita, Caoilinn Springall interpreta personajului Iris, absolut exceptionala in rolul unui copil uitat de astronauti inainte de a parasi planeta pentru a salva specia umana.

Debutanta din Irlanda, Caoilinn Springall, care la momentul filmarilor avea numai sase ani, a interpretat rolul cu o extraordinara siguranta.

„Ii spuneam: «OK, acum fa o fata speriata» si ea reusea de la prima incercare si iesea perfect”, spune Clooney. „Apoi ii spuneam: «OK, acum fa o fata trista» si parea trista si era perfect. Chiar ne-a dat o lectie, noua, actorilor mai batrâni, care avem cu totii metodele noastre de a exprima o anumita emotie.”

„Am fost foarte atras de ideea unei povesti de tipul tata-fiica. Ei doi, impotriva elementelor naturii, un adult si un copil pornind intr-o calatorie inspaimântatoare, toate acestea s-ar putea petrece in viitor, dar creeaza, de asemenea, sentimentul ca este vorba despre ceva actual si relevant pentru acest moment.”

In afara de faptul ca s-a ocupat de productie si regie, Clooney, care interpreteaza rolul lui Augustine, a fost fascinat de acest personaj principal, un astronom singuratic, plasat, din nefericire, in primul rând la spectacolul prabusirii civilizatiei.

„Augustine a realizat tot felul de lucruri extraordinare, dar cu pretul renuntarii la orice legatura umana”, spune Clooney despre acest personaj. „Iar regretele legate de acest lucru sunt destul de mari. Mi-a placut la nebunie acest rol”, spune Clooney.

„Ma apropii de 59 de ani, asa ca, daca as mai juca in comedii romantice, acestea ar arata ca un episod din The Golden Girls. Asadar, rolurile pe care le caut acum au mai multa substanta si sunt, intr-un fel, diferite. In acest moment al vietii mele, ma amuza sa fiu unul dintre „batrâneii morocanosi”. De fapt, ca sa stiti, am fost chiar un pic prea tânar pentru acest rol, pentru ca personajul din carte are 70 de ani. Imi place sa spun ca am folosit mult machiaj pentru a arata imbatrânit. Dar, de fapt, mi-a fost suficient sa lucrez in Islanda si sa ma ocup si de regie ca sa arat asa.”

Augustine sufera de o anumita boala, care nu este definita in film, dar care este poate una dintre cele ce devasteaza planeta si care necesita permanent transfuzii de sânge. Pentru Clooney, care s-a ocupat si de regie, si de productie, transformarea fizica a fost o provocare iesita din comun, care in niciun caz nu s-a limitat la faptul ca si-a lasat barba sa creasca impresionant de mult.

„Am vrut sa fiu in ultimul stadiu al unei boli, cancer la plamâni sau altceva cauzat de mediu”, spune Clooney. „Insa, atunci când pierzi foarte mult in greutate, pierzi si foarte multa energie. Asa ca a fost dificila toata aceasta echilibristica, adica sa joc rolul unui om aflat la finalul vietii, dupa care sa sar in picioare si sa strig: «OK, sa mergem mai departe. Haideti sa mutam toate camerele!».”

Echipa de productie a ales ghetarul Vatnajökull, cea mai mare calota de gheata din Islanda (si a doua ca marime din Europa), unde viscolul si peisajele inghetate sunt la ele acasa.

Clooney a fost impresionat de peisajul natural, dar si de pericolele implicite.

„Eram avertizati sa nu ne indepartam pentru ca am fi putut sa cadem de pe o stânca de 500 de metri inaltime. Asa ca am avut tot timpul alaturi experti care sa ne impiedice sa facem lucruri prostesti. Dar a fost si amuzant sa ne deplasam cu snowmobilele si sa traim genul acela de viata, chiar si pentru scurt timp. Sincer,

Dupa frigul teribil de la filmarile din Islanda, productia s-a mutat in minunatele conditii controlate de la Shepperton Studios din Londra, laboratorul in care au fost create filme SF clasice, precum Portocala mecanica si Alien. La Shepperton, echipa lungmetrajului „Cerul de la miezul noptii” a construit interioarele superbei nave Aether, decorul celui de-al doilea fir narativ al acestei povesti.

„In acest film, muzica este un personaj in sine pentru ca se vorbeste foarte putin”, explica Clooney. „Jumatate din film este fara dialoguri. Asa ca, intr-un fel, muzica tine loc de dialog. Era nevoie de asta. Era nevoie de muzica pentru a intelege pe ce lume suntem.”

Adaugându-si stilul unic la peisajul sonor al filmului, compozitorul distins cu doua premii Oscar Alexandre Desplat a creat o coloana sonora extraordinara atât ca amploare, cât si din punctul de vedere al bogatiei de elemente.

Desplat a asigurat partea orchestrala a coloanelor sonore pentru mai multe dintre filmele cele mai cunoscute ale lui Clooney, de la Syriana si pâna la Fantasticul domn Vulpe, dar si pentru „The Imitation Game”, „Argo”, „The King Speech”, „The Queen”, „The Shape of water” (peentru  toate a fost nominalizat la Oscar)

Citește în continuare