Skip to content

Un mesaj codat de la Coldplay anunta revenirea trupei, cel mai probabil cu un nou album

Fanii Coldplay au avut parte ieri de o surpriza codata din partea artistilor, formatia distribuind pe retelele de socializare un scurt videoclip de 4 secunde in care apar mai multe simboluri si adresa unui website numit AlienRadio.FM.

O data accesat acest website, sunt foarte putine informatii suplimentare care apar, insa fanii au comentat o serie de simboluri, ca de exemplu un glob violet, dar si mai multe mesaje in diverse limbi: reclame, lansari de sateliti sau carti clasice. Tot fanii au gasit si mesajul „Coldplay Higher Power, 7 mai”, ceea ce poate insemna ca pe 7 mai, formatia britanica va lansa un nou album, „Higher Power”. Cel mai recent album al formatiei, „Everyday Life”, a fost lansat la sfarsitul lui 2019. 

De curand, Guy Berryman, basistul Coldplay, a lansat prima colectie de moda a brandului sau, Applied Art Forms.

Brandul lui Berryman se numeste Applied Art Forms si imbina pasiunea acestuia pentru stilul militar si pentru cel sport. Colectia Applied Art Forms inoveaza printr-o parka modulara care poate fi ajustata in functie de lungimea dorita, de temperatura de afara si de anotimp. Modelul se numeste AM2-1 Modular Parka si include o gluga acoperita cu blana pe interior, mai multe gulere si doua captuseli, toate sunt detasabile.

Coldplay a devenit nu doar una dintre cele mai celebre trupe rock din punct de vedere comercial, ci una dintre cele mai populare trupe indragite de participantii la concerte, datorita muzicii lor deosebite si a atitudinii hiper-concert, care se reflecta cu succes in fiecare show.

In ultimele spectacole, trupa a folosit efecte speciale cu lumini si sunete, inovatii tehnologice si moduri neobisnuite de a interactiona cu publicul.

Una dintre cele mai emblematice tehnologii utilizate de Coldplay este bratara RFID (identificare prin radio-frecventa), care aduce o noua experienta concertelor. Coldplay foloseste aceasta tehnologie inca de la turneul Mylo Xyloto din 2011, in cadrul caruia au folosit Xylobands, o bratara cu iluminare LED, care poate fi activata la unison folosind tehnologia RFID printr-un soft care transmite semnale bratarii.

La evenimentul de la Madrid, au programat individual 16.000 de curele cu cronometre, pentru a se aprinde in acelasi moment, completand efectele luminoase si muzicale. Rezultatul a fost spectaculos. Sincronizate cu un emitator radio, bratarile Xylobands au devenit o marca comerciala a concertelor Coldplay, trupa creand o mare de lumina colorata ce este manevrata in acelasi timp cu muzica.

Un alt efect luminos folosit in show-urile live ale Coldplay sunt peretii masivi din LED-uri pe care pot fi vizualizate concertele, dezvoltati de Universal Everything si PixelKid. Este vorba despre proiectii inovatoare, care creeaza supraincarcare senzoriala, cu emotii multicolore care amplifica puterea muzicii lor. Universal Everything a proiectat o piramida multimedia imensa pe scena la concertului Coldplay din Glastonbury, in 2011. Au fost, de fapt, prima companie care a proiectat acest remarcabil spatiu arhitectural in forma de piramida, iar PixelKid a fost responsabil pentru cercurile animate.

Fuzzyman este un efect special de lumina creat ca o fiinta digitala amorfa, cu o lumina stralucitoare ce radiaza in diferite forme si culori. Trebuia sa fie mascota unui turneu in 2011, dar apoi a evoluat intr-un barbat care alearga, zboara sau se rostogoleste, schimbandu-si costumele, in functie de muzica. Din acel moment, fanii pot cumpara o gama uimitoare de obiecte tematice Coldplay cu Fuzzyman.

Coldplay este cea mai bine vanduta trupa britanica a acestui secol, iar povestea ei incepe in 1996.

De-a lungul timpului, Coldplay a castigat numeroase premii Grammy, devenind faimoasa odata cu lansarea single-ului Yellow. Lansat in 2008, albumul „Viva la Vida or Death and All His Friends” a fost premiat cu doua premii Grammy, pentru „Cel mai bun album rock al anului” si pentru „Cea mai buna formatie”. Tot din acest album face parte si hit-ul Viva la Vida care a primit premiul Grammy pentru „Cantecul anului 2008.” In acelasi an, la Q Awards, trupa britanica a castigat premiul pentru The Best Act in the World Today.

Formatia Coldplay a castigat sapte premii Grammy, opt  premii Brit Awards si cinci NME Awards.

In anul 2011, Mylo Xyloto – cel de-al cincilea album de studio al trupei britanice, un album-concept despre dragoste – a depasit recordul celor mai vandute copii digitale ale unui album. Doar in prima saptamana, pe iTunes s-au vandut peste 500.000 de copii digitale. In total au fost vandute peste 20 milioane de copii digitale.

Citește în continuare