Skip to content

David Mamet, unul dintre cei mai faimosi scenaristi si dramaturgi americani, critica incadrarea in sabloanele de incluziune. “O obsesie care e ca un gunoi, totalitarism fascist”

Legendarul scenarist de la Hollywood David Mamet nu este un fan al eforturilor industriei de divertisment de a promova o mai mare diversitate, echitate si incluziune (DEI) in randurile sale. Textele lui Mamey sunt foarte jucate in spectacole de teatru si in Romania.

„DEI este un gunoi”, a declarat Mamet duminica, in timpul unei sesiuni in cadrul Los Angeles Times Festival of Books. Mamet, care a fost prezent pentru a vorbi despre cartea sa de memorii Everywhere an Oink Oink Oink: An Embittered, Dyspeptic, and Accurate Report of Forty Years in Hollywood, a adaugat ca eforturile DEI ale industriei se ridica la „totalitarism fascist”.

Mamet are o nemultumire deosebita fata de regulile de incluziune pe care Academia de Arte si Stiinte Cinematografice le-a implementat pentru ca filmele sa fie luate in considerare la categoria Oscar pentru cel mai bun film.

„Nu pot sa-ti dau o statueta stupida daca nu ai 7% din asta, 8% din aia… este intruziv”, a spus Mamet.

El a mai spus: „Industria cinematografica nu are prea multe de facut pentru a imbunatati intelegerea rasiala a tuturor, la fel ca si departamentul de pompieri”.

Dramaturgul si regizorul, care lucreaza la Hollywood din anii ’80 nu s-a ferit de critici pentru a expune franc opinia sa despre directia in care merge divertismentul american.

„Nu exista loc pentru initiativa individuala”, a spus Mamet despre o industrie cinematografica care a cunoscut „crestere, maturitate, decadere si moarte”, in special in urma recentei greve a scenaristilor de la Hollywood.

„Va fi mai putina munca, dar scenariile vor fi mai bune”, a adaugat Mamet.

In ceea ce priveste nepotismul de la Hollywood, Mamet nu crede ca copiii sai au beneficiat de pe urma realizarilor sale in industrie si mai degraba spune ca au invatat din prezenta pe platourile de filmare, ceea ce le-a adus un confort si o intelegere a modului in care se face meseria.

„Dreptul de a avea un rol sau altul l-a castigat prin merite”, a spus Mamet despre fiica sa Zosia Mamet, care a jucat in serialul Girls de la HBO si, cel mai recent, in Madame Web de la Marvel si Sony. „Nu a beneficiat de niciun fel de privilegii”.

El a continuat: „Nimeni nu le-a dat vreodata copiilor mei un loc de munca din cauza rudelor lor”.

Cea mai recenta carte a lui Mamet se intituleaza Everywhere an Oink Oink Oink: An Embittered, Dyspeptic, and Accurate Report of Forty Years in Hollywood. In memoriile dramaturgului, acesta „descrie o lume trecuta, unele dintre cele mai iubite vedete de film cu parul despletit si cum totul a fost spalat de media digitala si de brigada woke”.

Citește în continuare