Skip to content

De ce am renuntat la posturile muzicale romanesti?

 

 

Am urmarit in ultimul timp multe discutii pe tema esecului posturilor muzicale (romanesti sau nu)… Vina este aruncata fie pe publicitatea in exces, fie pe migrarea telespectatorilor catre Internet – unde toate informatiile muzicale, piesele noi si videoclipurile circula mult mai rapid decat la televizor. In multe tari televiziunile muzicale au inceput sa se inchida rand pe rand, fiind inlocuite de online…

Chiar multi dintre voi, cititorii Monden.info, mi-ati marturisit ca ati renuntat de ceva vreme sa mai urmariti posturile romanesti muzicale. Aceeasi alegere am facut-o si eu, si va prezint mai jos care au fost cele mai importante 5 motive pentru care am renuntat. Deoarece stiu ca ne urmaresc foarte multi oameni de televiziune, completez acest articol si cu cateva sugestii care ar putea imbunatati totusi calitatea posturilor muzicale, in speranta ca nu e prea tarziu 😉 Credeti ca se mai poate schimba ceva in aceasta privinta? Voua ce va displace, si ce sugestii de imbunatatiri aveti?

 

 

Cele 5 motive pentru care am renuntat sa mai urmaresc posturi muzicale romanesti:

1. Pauzele publicitare: cum te poti numi post muzical atunci cand ai mai multa publicitate decat muzica?!

2. Premiile muzicale romanesti au fost dintotdeauna de toata jena. Niciodata n-au avut sonorizare respectabila, pauzele publicitare acopereau de atatea ori recitalurile, premiile erau cumparate cu mult timp inainte, artistii nu aveau nici macar parte de repetitii rezonabile etc…

3. Lipsa unor stiri de calitate. Majoritatea stirilor sunt deja vechi, preluate (uneori chiar furate cuvant-cu-cuvant) din alte parti, sau total neinteresante.

4. Lipsa emisiunilor de calitate. Nu ma intereseaza preluarile emisiunilor de dating sau sa aflu cum si-a sarbatorit nush ce spoileda-brat ziua de nastere! Iar productiile proprii sunt sub orice critica: plictisitoare, neinteresante, cu invitati si prezentatori la fel de plictisitori si neinteresanti.

5. Faptul ca sunt difuzate 90% videoclipuri straine si doar 10% romanesti. Cele 10% videoclipuri romanesti apartin unui numar restrans de formatii, in functie de pilele postului tv, de intelegerile pe care ei le au cu formatiile si cu casele lor de discuri. Foarte rar ai sansa sa vezi formatii noi (eventual doar la ore cand nu se uita nimeni).

 

 

Ar mai fi si altele, dar astea au fost pentru mine cele mai importante! Este pacat, deoarece televiziunile au multe avantaje de care ar putea sa profite… Uitati mai jos ce mi-ar placea sa vad mai des pe un post de muzica, o lista cu cateva sugestii:

Mai multe videoclipuri romanesti! Promovati formatiile romanesti, cat mai multe si cat mai variate. Treceti peste orgoliile si disputele personale, nu ma intereseaza care post tv este in care trust si tine de nush-care post de radio care are un deal doar cu o anumita casa de discuri si doar cu un anumit manager si producator si impresar si asa mai departe… Consumatorilor de muzica nu le pasa de toate cele, ei vor doar mai multa muzica. Si prin asta nu inteleg doar Andreea Banica si Simplu de 3 ori pe ora, ci varietate!

Dati o sansa si artistilor noi. Nu cred ca ar fi greu sa promovati formatii aflate la inceput intr-o emisiune de o ora pe saptamana. Tineti legatura cu impresarii, urmariti toate aparitiile noi, concerte si asa mai departe. Unii dintre acestia vor ajunge oricum populari, cu sau fara promovarea voastra.

– Duceti-va la mai multe filmari de videoclipuri romanesti. Nu e greu sa va deplasati si sa luati un interviu la fata locului artistilor si regizorului… Ar ajuta la imbunatatirea stirilor de care vorbeam la punctul 3 de mai sus.

– Si daca tot vorbim de interviuri: si din astea vreau mai multe. Da, tot cu artisti romani. Ati putea sa le si axati pe anumite teme, ca sa nu fie plictisitoare: ce spun unii despre formatiile cu care au crescut, pe altii as vrea sa-mi povesteasca cum au ajuns sa danseze atat de bine, altii sa stea de vorba intre ei pe tema plagiatului, sau cum compun ei piese/versuri/linii melodice, cum au pornit, care au fost cele mai mari gafe publice pe care le-au facut, cum mentin ei legatura cu fanii, cum a fost primul concert pe care l-au sustinut……. Se gasesc mereu idei.

– Alte idei de emisiuni: istorie muzicala. O emisiune in care este prezentat un stil muzical, alta emisiune in care se prezinta felul in care a evoluat muzica in anumite perioade de timp, alta emisiune in care vorbim despre un instrument, alta in care aflam istoria unor formatii arhi-cunoscute, alta emisiune despre soundtrack-uri de filme, si tooot asa mai departe.

– Neaparat: conditii atunci cand organizati niste premii muzicale! Fie ii puneti pe toti sa faca playback (depinde de ce urmariti: daca dati premii pentru voce, interpretare, sau pentru coregrafie, prezenta scenica sau piese in sine), fie investiti bani grei intr-o sonorizare impecabila. Nu doar scule, ci si profesionisti care sa aiba habar ce e cu toate butoanele alea.

– Last, but not least: interactionati cu telespectatorii vostri! Faceti-va site ca lumea, blog, forum, faceti concursuri in care sa oferiti cd-uri, postere, invitatii la concerte… Se gasesc si aici oricand idei.

Alte sugestii?

Credit poze: Sxc.hu.

Citește în continuare