Skip to content

Noile picturi ale maestrului Stefan Caltia, expuse in premiera la Galeria Posibila din Bucuresti intre 7 si 21 aprilie.

Dupa o expozitie de succes la finalul anului trecut, Galeria Posibila pregateste zilele acestea o noua prezentare dedicata maestrului Stefan Caltia. 

Anul trecut, 95% din operele expuse au fost vandute cu cateva zile inaintea deschiderii expozitiei. Astfel, daca va doriti sa achizitionati una dintre noile picturi ale maestrului, cel mai bine ar fi sa contactati Galeria Posibila din timp, inaintea vernisarii oficiale.

Noile opere vor fi expuse in perioada 7-21 aprilie.

Culegătorul de vâsc, 2008

Expozitia, care nu are un titlu anume, va include lucrari realizate in perioada noiembrie 2023 – martie 2024. 

Lucrul la picturi se petrece in atelierul din Bucuresti, un spatiu indragit atat de artist dar si de colectionarii care au fost norocosi sa fie invitati sa ii priveasca noile creatii direct pe sevalet. 

Stefan Caltia lucreaza cu tehnica picturii in ulei, folosind metoda glasiului, ceea ce implica mai multe etape de pictare, uscare si repictare, astfel ca ritmul de lucru e variat, artistul alternand intre 2 si 4 lucrari. 

Pictura constituie o parte dintre mediile care construiesc opera artistului, completata de desene, serigrafii si multiplii, obiecte sau instalatii cu plante.

Expozitia va putea fi vizitata de luni pana duminica, pe strada Popa Petre 6, in intervalul orar 16:00 – 20:00.

Fiind unul dintre cei mai importanti pictori romani contemporani, maestrul Stefan Caltia este apreciat la o cota exceptionala de catre colectionarii de arta din Romania si nu numai. 

Fiind preocupat de pastrarea lumii traditionale, artistul descrie in lucrarile sale frumusetea locului romanesc reimaginat in nuante reci si fundaluri gri si bucuria prezentului, plasandu-si personajele inspirate din universul imaginatiei si al copilariei intr-o continua calatorie si intr-o serie de salturi, sarituri si zboruri.

Potrivit eseului cinematic„Albastrul lasat printre noi”, primul albastru utilizat de maestrul Caltia era albastrul profund din ochii bunicii Eudochia a artistului. De la bunica Eudochia, domnul Caltia isi aminteste cum a invatat despre cum ar trebui sa ocroteasca natura si animalele salbatice. Bunica ii spunea: „Vedeti ca trebuie sa vina randunelele, sa deschideti geamul la grajd ca sa intre. Sau sa nu omorati broastele. Sau serpii. Bunica stia plantele, animalele si insectele pe o raza de 15 kilometri.”

Obiceiurile invatate si descoperite in copilarie aveau sa il formeze si sa lase amprenta asupra fiecarui tablou dar si asupra filozofiei de viata pe care o transforma adesea intr-un activism pentru o lume mai simpla, mai prezenta si mai conectata cu natura. 

Intr-unul din interviurile acordate, vorbeste despre cum, in perioada copilariei sale nu exista conceptul de mers duminica la gratar. In schimb, oamenii se imbracau frumos si mergeau pe jos sau cu carutele pe camp unde inflorisera bujorii sau sa adune muguri de brad si plantele pentru leacuri. Sau pur si simplu, oamenii plecau sa se bucure de natura. Maestrul isi aduce aminte cum parintii le dadeau teme de competitie intre ei: cine face cel mai frumos buchet de flori: „Parintii nostri, cand ne scoteau la plimbare, duminica, ne dadeau teme asa frumoase de „competitie”: ia sa vedem cine face cel mai frumos buchet de flori! Timpul si lumea se scurgeau altfel… Era si timp, era si lume!”

O mare parte din patrimoniul artistului a fost inspirat de satul Sona din Tara Fagarasului in care a copilarit, a crescut si unde continua sa traiasca. Opera maestrului este pe de o parte foarte onesta, inspirata din realitate. Totodata este un tribut adus unui loc cu o magie aparte.

Citește în continuare

Au mai rămas

Vezi trailerul