Skip to content

UPDATE (video) Cu doar cateva zile inainte de a fi vazut la Cannes, „Megalopolis”, filmul lui Francis Ford Coppola, face public noi imagini. Adam Driver e un personaj care poate opri timpul, iar imaginea e semnata de Mihai Malaimare jr.

Filmul lui Francis Ford Coppola, Megalopolis, are un nou trailer care dezvaluie inca putin din poveste. Filmul intra in competitie la festivalul de film de la Cannes vineri, imediat dupa filmul romanului Emanuel Parvu, 3 km pana la capatul lumii.

Acestea sunt noile imagini

Stirea de mai jos a fost publicata initial pe 6 mai.

Le pacte, compania responsabila cu distributia in Franta, a profitat de lansarea primului trailer al filmului „Megalopolis” pentru a dezvalui intr-un comunicat de presa liniile generale ale scenariului al filmul care ar putea face senzatie pe Croazeta: „Megalopolis” este o epopee romana plasata intr-o America moderna imaginara aflata in plina decadenta. Oraşul Noua Roma trebuie neaparat sa se schimbe, ceea ce creeaza un conflict major intre Caesar Catiline, un artist genial cu puterea de a opri timpul, şi primarul arhiconservator Franklyn Cicero. Primul viseaza la un viitor utopic ideal, in timp ce al doilea ramane ferm ataşat de un status quo regresiv care protejeaza lacomia, privilegiile şi militiile private. Fiica primarului, Julia Cicero, indragostita de Caesar Catilina, este impartita intre cei doi barbati şi va trebui sa descopere ce crede ea ca este mai bine pentru viitorul omenirii”.

Francis Ford Coppola lucreaza la Megalopolis de mai bine de 40 de ani. Regizorul (85 de ani) filmelor The Godfather, Apocalypse Now și The Conversation și-a finalizat in sfarșit proiectul sau  de-o viata, cu un cost personal considerabil. Acesta va debuta zilele viitoare la Festivalul de Film de la Cannes, sperand sa atraga distribuitori globali dispuși sa iși asume o șansa similara.

Filmul este despre ciocnirile personale, politice și romantice care apar in timpul unei batalii pentru construirea unei utopii americane și a fost inspirat in parte de profetia speculativa a lui H.G. Wells, de o conspiratie criminala din istoria romana antica, de devastarea atacurilor din 11 septembrie și de influenta exagerata a unor prezentatoare atractive de știri de la televiziunile prin cablu, printre o litanie de alte surse de inspiratie. „La acestea am adaugat tot ce am citit sau am invatat vreodata despre omenire”, a spus Coppola intr-o declaratie.

Imaginea e semnata de Mihai Malaimare JR. care a mai lucrat cu Coppola in 2007 la Youth without youth.

Inainte de a fi selectat in competitia oficiala de la Cannes (unde anul acesta se afla si Emanuel Parvu cu filmul 3 km pana la capatul lumii), producatorii lui Coppola au aratat filmul catorva critici si posibili distribuitori.

Se stie deci ca Adam Driver in rolul arhitectului și artistului idealist care planuiește sa reconstruiasca un oraș care a cazut in ruine și Nathalie Emmanuel este in rolul fiicei mondene a dușmanului sau, un primar corupt (Giancarlo Esposito), caruia ii place regatul sau municipal așa cum este.  In logline-ul oficial al filmului, Coppola descrie personajul lui Driver ca avand „puterea de a opri timpul”, in timp ce personajul lui Emmanuel, indragostita dar sub influenta tatalui care nu-l place pe iubit, este fortata “sa descopere ce crede cu adevarat ca merita umanitatea”.

Distributia extinsa ii include, de asemenea, pe Aubrey Plaza, Shia LaBeouf, Dustin Hoffman, Jon Voight, Laurence Fishburne (care a fost un soldat adolescent in Apocalypse Now), Kathryn Hunter, cantareata Grace VanderWaal și James Remar, precum și pe sora regizorului, actrita din The Godfather, Talia Shire, și pe fiul acesteia (nepotul lui Coppola), Jason Schwartzman.

Reactiile celor care au vazut filmul sunt contradictorii pe o scala de la impresionati la perplecși.Pentru unii cinefili, acest lucru nu a facut decat sa sporeasca curiozitatea fata de proiect. Reactiile entuziaste pe retelele de socializare sunt tot mai multe in ultimele saptamani, fanii exprimandu-și și mai mult interesul de a-l vedea pe veteran riscand nebunește.

Coppola a refuzat sa dea interviuri in aceasta perioada pre Cannes. Sotia sa de 61 de ani, Eleanor, a decedat la inceputul lunii aprilie, iar regizorul și familia sa raman in doliu. In schimb, el a oferit Vanity Fair o declaratie scrisa despre originile filmului.

„Semintele pentru Megalopolis au fost plantate cand, copil fiind, am vazut „Things to Come” de H.G. Wells”, le-a scris Coppola celor de la Vanity Fair. „Acest clasic al lui Korda din anii 1930 este despre construirea lumii de maine și m-a insotit mereu, mai intai ca „baiat de știinta” ce am fost și mai tarziu ca cineast.”

In declaratia sa, regizorul abordeaza și zvonurile despre lunga gestatie a filmului Megalopolis. Pentru a pastra controlul total asupra proiectului, el a vandut o parte din proprietatea sa viticola din nordul Californiei pentru a autofinanta bugetul de 120 de milioane de dolari.

„Nu am lucrat cu adevarat la acest scenariu timp de 40 de ani, așa cum vad deseori scris, ci mai degraba adunam notite și decupaje pentru un album cu lucruri care mi se pareau interesante pentru un viitor scenariu, sau exemple de caricaturi politice sau diferite subiecte istorice”, spune Coppola.”In cele din urma, dupa foarte mult timp, m-am hotarat asupra ideii unei epopei romane.Și apoi, mai tarziu, o epopee romana plasata in America moderna, așa ca am inceput sa scriu acest scenariu, din cand in cand, doar in ultimii doisprezece ani sau cam așa ceva. De asemenea, cum am facut multe filme cu multe subiecte diferite și in multe stiluri diferite, am sperat la un proiect mai tarziu in viata, cand aș putea intelege mai bine care este stilul meu personal.”

Citește în continuare