Skip to content

MIDEM 2009: despre viitorul muzicii, cu Gerd Leonhard

Voi continua sa va povestesc ce s-a discutat la MIDEM, chiar daca m-am intors in Romania, deoarece saptamana trecuta nu am avut timp sa public toate articolele pe care le-am scris 🙂

(pentru cei care nu stiu de MIDEM: este cel mai mare festival din lume al industriei muzicale, se tine anual la Cannes inca din 1967, iar eu am fost singura jurnalista din Romania acreditata in acest an. MIDEM = Marché International du Disque et de l’Edition Musicale)

Intr-una din zilele festivalului am stat de vorba cu Gerd Leonhard, media futurist foarte cunoscut si respectat worldwide de industria muzicala. Este considerat expert in media 2.0, viitorul muzicii, probleme de copyright vs. tehnologie etc. A colaborat / colaboreaza cu Sony BMG, RTL, BBC, Orange, France Telecom, Nokia-Siemens, The Financial Times, Omnicom si muuulti altii. A publicat in 2005 cartea ‘The Future Of Music‘, extrem de populara printre cei din industria muzicala, si ‘Music 2.0‘ (in ianuarie 2008).

Pentru mai multe informatii despre el va invit sa vizionati pagina de About de pe site-ul sau oficial: MediaFuturist.com , sau Wikipedia. Mai multe prezentari de-ale sale (inclusiv cea de la Midem NET) gasiti pe SlideShare sau pe canalul sau de YouTube.

Despre ce a vorbit el in prezentarea sa de la Midem Net:

– pana in prezent, incercarile de a controla online-ul nu au generat bani creatorilor (artistilor), ci doar avocatilor
– nu trebuie sa fii expert ca sa iti dai seama ca NU functioneaza sa fortezi oamenii sa consume muzica in felul in care vrea industria muzicala
– in 1899 se spunea ca radioul n-are niciun viitor si ca masinariile mai grele decat aerul nu vor zbura niciodata
– avem nevoie de o licenta colectiva pentru muzica online, similara cu cea de radio sau TV
– ideea de a deconecta utilizatorii de Internet care fac schimb melodii, de a controla file-sharingul, este proasta: oricat de tare vei incerca este imposibil sa reusesti
– cum poti scoate bani din online? advertising 2.0/branding/sponsorship, telefoanele mobile, ISPurile si retelele sa adauge taxe utilizatorilor, taxe similare cu cele de TV si radio
– a facut o paralela intre licentele de radio si Internet (un articol pe tema asta am scris si eu in urma cu un an)

Ce am discutat eu cu Gerd Leonhard:

– blogurile de muzica sunt extrem de importante, sunt noile ‘Rolling Stones‘-uri
– artistii platesc / vor plati blogurile foarte citite de muzica doar ca sa scrie despre ei
– blogurile de muzica vor castiga bani din affiliate marketing (precum widgetul din dreapta pe care il avem noi afisat cu Bitza: blogurile pot primi un procent din incasari datorita celor care cumpara albumul prin blogul nostru)
– blogurile pot fi considerate viitoare posturi de radio

Ce parere aveti? De cati ani are nevoie Romania ca sa ajunga la concluziile lui Gerd Leonhard? 🙂

Citește în continuare