Skip to content

(video) Noua colectie Balenciaga, prezentata intr-un episod de 10 minute din „The Simpsons”.

Balenciaga a lansat noua colectie de primavara-vara 2022 in cadrul Paris Fashion Week si a surprins publicul prezent la defilare cu un episod din The Simpsons. Inaintea prezentarii de moda, invitatii au vizionat un episod special de 10 minute in care faimoasele personaje din The Simpsons – Homer, Marge, Bart, Lisa si Maggie – defileaza in noua colectie creata de designerul Demna Gvasalia.

Colectia se numeste „Red Carpet” iar evenimentul de lansare a fost gandit precum gala unei premiere cinematografice la care au fost invitati artisti si sportivi precum Isabelle Hupert, Cardi B, Lewis Hamilton sau Elliot Page. Acestia au defilat pe un spatiu integral rosu, format din covor si fundal, instalat in faimosul Théâtre du Châtelet.

In momentul in care s-au stins luminile pentru a incepe defilarea de moda, invitatii au fost surprinsi de proiectia episodului din The Simpsons in care Homer ii ofera lui Marge un cadou aniversar de la Balenciaga.

In stilul caracteristic al serialului de animatie, se dezlantuie o serie de scene amuzante care culmineaza cu momentul in care populatia orasului Springfield zboara la Paris pentru a defila pe podium in locul modelelor. Intre timp, Homer se straduieste sa pronunte corecte numele brandului: „Balun, Baloon, Baleen” iar la final poarta o jacheta supradimensionata si ii face o serenada sotiei sale, in limba franceza.

Invitatii din primul rand din The Simpsons au fost vedete care au mai aparut anterior in universul din Springfield: Anna Wintour, Justin Bieber, Kanye West. Toate personajele se transforma cu ajutorul „high fashion”, pieselor vestimentare de lux. 

La finalul episodului, a inceput prezentarea de moda propriu-zisa Balenciaga, o parte din noua colectie o veti vedea in galeria foto de mai jos.

In legatura cu episodul The Simpsons, reprezentantii Balenciaga au declarat pentru WWD ca este „cea mai recenta activare dintr-o serie menita sa impinga limitele colaborarilor dintre moda si alte forme de divertisment, cultura si tehnologia. Scopul este sa repozitioneze brandul dincolo de o categorie usor de definit, sa extinda aria de interes.”

Despre colaborarea cu The Simpsons, designerul Demna Gvasalia a declarat pentru Vogue ca „intotdeauna mi-a placut serialul, pentru comicul natural si partea naiva oarecum romantica. Cand i-am abordat pe producatorii serialului, aveam foarte putine sperante ca vor accepta. Insa vazusera defilarea colectiei Blue si le-a placut foarte mult. Creatorul Matt Groening a fost minunat.”

Conceptul urmeaza alte activari ale brandului de moda care a abordat lumea jocurilor video, incercand sa atraga publicul adolescent si foarte tanar.

Casa de moda fondata de Cristobal Balenciaga in 1955 a fost reinventata in ultimii ani atragand publicul milenial printre cumparatori.

Noile campanii nu au legatura cu felul in care designerul a construit brandul de-a lungul anilor, dimpotriva, incearca sa se distanteze cat mai mult de conceptul unei „case de moda” si sa functioneze precum un brand interactiv care surprinde de fiecare data si ofera o experienta mult mai complexa.

Balenciaga, din saracie in Palatele Regale.

Cristobal Balenciaga s-a nascut intr-un orasel pescaresc din nordul Spaniei intr-o familie modesta iar talentul si pasiunea pentru cusut au fost mostenite de la mama lui. A inceput sa lucreze ca ucenic la 12 ani iar in adolescenta o avea ca sustinatoare si clienta fidela pe cea mai bogata femeie din regiune. 

Trimis de mama lui la Madrid, tanarul croitor si designer si-a deschis un prim atelier si a inceput sa creeze pentru membrii Familiei Regale. Fiind inspirat de acestia si de arta creata in jurul monarhilor, Balenciaga a creat un pod intre siluetele noi ale anilor ’50 si inspiratia pe care a gasit-o in tablourile religioase si cele regale.

Creatiile lui Balenciaga au fost inovatoare cu o atentie deosebita la detalii si la referintele istorice folosite. Cu o fire creativa, legaturile acestuia cu lumea artistica l-au transformat intr-unul din cei mai apreciati designeri din istorie, fiind printre singurii oameni care stiau sa schiteze, sa deseneze tipare, sa taie materiale, sa le coase, sa brodeze si sa faca toata munca unui atelier haute couture. 

Citește în continuare