Skip to content

Emilian Oprea, Nicoleta Lefter, Alex Bogdan, Ana Bianca Popescu si Alexandru Papadopol in premierele toamnei la Bucuresti. 13 spectacole noi de teatru pe care le puteti vedea in capitala.

Companiile de teatru incep sa se intoarca la activitatea cu public in salile de spectacol. Deocamdata se joaca spectacole cu distributie mica in care sunt folosite putine resurse pentru a implica in culise cat mai putini oameni si a fi cat se poate de eficient in conditiile in care e nevoie de distantarea spectatorilor, iar asta inseamna ca se joaca cu o treime din spectatorii posibili.

E o realitate cu care ne vom obisnui si care, daca privim partea pozitiva, va pune o valoare si mai mare pentru fiecare bilet cumparat, pentru fiecare spectator.

Vedeta acestei toamne va fi Andrea Gavriliu, care are spectacole la Teatru National (M for Murphy), Cantareata cheala la unteatru si WHO AM I @Odeon,un performance om- robot fata in fata, dar si textul lui Eugen Ionesco, Cantareata cheala, care e montat atat la unteatru cat si la Teatrul Mic.

Teatrul National Bucuresti deschide stagiunea cu premiera spectacolului  M de la Murphy – regia si coregrafia Andrea Gavriliu.

Un spectacol de teatru fizic, cu mult dans și mult umor, unde corpul și vocea performerilor – actori și dansatori – devin limbaj comic, sustinut de un playlist muzical reconfortant si variat.

Odeon a anuntat deschiderea stagiunii 2020-2021 cu o premiera, la Sala Majestic. Duminica, 27 septembrie, ora 19:00, va fi prima reprezentatie din spectacolul Kilometrul zero de Saviana Stanescu, regia Andrei Majeri.

In distributie sunt Ioana Bugarin, Diana Gheorghian, Nicoleta Lefter și Alexandru Papadopol. Spectacolul se va juca apoi pe 1 și 29 octombrie.

Weekend-ul urmator, la Sala Studio, Odeon propune o alta premiera, un one-man show: Paracliserul, dupa Marin Sorescu, un spectacol de Cristina Giurgea, cu Silvian Vâlcu.

La mijlocul lunii octombrie ODEON aduce spectacolul-instalatie Who Am I?, o premiera pentru România, un performance om-robot. 13 – 18 octombrie, ora 19:00, Sala Majestic va fi Saptamâna WHO AM I @Odeon.

La Odeon se repeta  pentru spectacolul Cui i-e frica de Virginia Woolf?de Edward Albee, regia Alexandru Mâzgareanu, cu: Carmen Tanase, Adrian Titieni, Ioana Marcoiu și Silvian Vâlcu, iar musical-ul CABARET, in regia și coregrafia lui Razvan Mazilu, care e afla in faza de repetitii finale inainte de pandemie e in plan pentru a fi reluat cât de curând posibil.

Printre aceste premiere si spectacole din repertoriul trecut, Odeon pregateste si doua spectacole-lectura, in cadrul proiectului european Fabulamundi. Playwriting Europe.

Teatrul de Comedie anunta deschiderea stagiunii 2020-2021, cu trei reprezentantii consecutive DOI PE O BANCA dupa Aleksandr Ghelman, regia Mihai Bendeac, programate in datele de 25, 26 și 27 septembrie, ora 19.00, la Sala Radu Beligan.

Distributie: Mihai Bendeac și Ilona Brezoianu; scenografie Gabriella Spiridon, muzica Mihnea Irimia, traducerea Boris Melinti. Dupa o prima reprezentatie de 8 martie, dedicata exclusiv doamnelor și domnișoarelor, chiar inaintea instaurarii starii de urgenta, la reluare spectacolul s-a bucurat de o vânzare record, in 40 de minute fiind sold out toate biletele pentru cele trei seri.

Noua stagiune se va desfașura exclusiv la Sala Radu Beligan, unde spectatorii sunt invitati sa vada și adaptari ale spectacolelor de la celelalte sali.

La inceputul lunii octombrie pe scena mare vor fi reprezentatii ale spectacolelor DON JUAN dupa Moliere, regia Andrei și Andreea Grosu ( vineri 2 octombrie), DISEARA LA 7 de Aurelian Barbieru, regia Chris Simion-Mercurian (sâmbata 3 octombrie) și RENCONTRES cu Dragoș și Violeta Huluba, (duminica 4 octombrie).

Toate spectacolele incep de la ora 19.00.

Teatrul de Comedie va continua activitatea și in mediul online, unde spectatorii vor putea urmari o serie noua de podcast-uri despre stagiunea actuala, in contextul pandemiei, și multe alte subiecte.

Andrea Gavriliu

unteatru are trei spectacole in lucru care vor avea premiera, in aceasta toamna, online sau offline.

Cântareata cheala – un spectacol de teatru fizic, in care Andrea Gavriliu semneaza regia și coregrafia, iar muzica este realizata de Mihai Dobre

Distributia: Domul Smith – Emilian Oprea,  Doamna Smith – Sabrina Iașchievici, Domnul Martin – Richard Bovnoczki, Doamna Martin – Florentina Tilea, Mary – Silvana Mihai, Capitanul de pompieri – Alex Popa

„In viitorul spectacol se va utiliza textul intergral, deoarece o provocare esentiala este aceea de a-l „mișca”, de a-i gasi forme de expresie care sa-l treaca dincolo de traditionalul șezut „in fotoliul englezesc”. Și, astfel, se face conexiunea directa cu urmatorul aspect mentionat de catre autor, acela al „gesturilor despuiate de semnificatia lor”. Atunci când textul devine muzica, actiunile fizice devin dans. Doar ca, in cazul de fata, acest dans se naște printr-un proces asemanator cu cel prin care trece textul pentru a deveni suport ritmic și melodic: repetitie pâna la dezgolire de sens. Dar, in plus fata de cuvânt, gestul are și rolul de a scoate la iveala anumite trairi secrete pe care personajele le au și le pot traduce prin expresivitate corporala. Iar acesta este unul din avantajele teatrului absurdului: libertatea de a „exploda”, de a arata publicului ceea ce nu se vede in teatrul realist-psihologic. In cazul spectacolului de fata, aceste „explozii” vor fi duse, prin intermediul limbajului coregrafic, in forme cât mai surprinzatoare. Astfel se poate concluziona ca aceasta versiune a „Cântaretei chele” va miza continuu pe ideea de surpriza, ba mai mult: pe creearea de iluzie, pe sfidarea legilor realitatii, pe evadarea in spectaculos intr-un context de-o banalitate apasatoare.”, spune Andrea Gavriliu despre spectacolul sau.

Masculin (titlu work in progres) – o co-productie unteatru & Vanner Collective, in regia lui Tudor Lucanu, cu muzica originala de Mihai Dobre 

Distributia Denisa Nicolae și Liviu Romanescu

O poveste de dragoste puternica și sfâșietoare, de o caldura teribila și o sinceritate dureroasa despre misterele creierului uman, despre iubire și ce inseamna sa fii un „barbat adevarat”.

Un spectacol muzical, in regia lui Dragoș Mușoiu – un musical cu accente horror despre elevii unui liceu cu renume. Titlul este inca in lucru.

Text – Alexa Bacanu, Scenografia – Oana Micu, Muzica – Renata Burca

Distributia  Iolanda Covaci, Ionut Grama, Adonis Tanta, Maria Alexievici, Mihai Mitrea

Spectacolul vorbește despre anxietati și nesigurante și despre structurile sociale care beneficiaza din mentinerea acestora. Mai vorbește și despre maturizare, despre descoperirea sinelui, despre compasiune fata de ceilalti și fata de noi inșine. Forma pe care au luat-o toate lucrurile astea nu e intâmplatoare: un musical cu accente horror despre elevii unui liceu cu renume, care trebuie sa se descurce concomitent cu mentinerea unui loc la inaltime pe scara sociala a clasei, cât și cu faptul ca liceul e o entitate antica și malefica ce se hranește cu fricile lor, pe care le materializeaza sub forme monstruoase.

Premierele vor avea loc in aceasta toamna, fie offline, intr-un spatiu partener (deschiderea salii unteatru este aproape imposibila in acest moment, in contextul in care reducerea masiva a locurilor disponibile, și implicit a biletelor vândute, ar aduce teatrul in imposibilitatea de a se mai auto-sustine), fie online, pe platforma https://cinematic.unteatru.ro/.

Aici nu-i de joaca

Teatrul Nottara are trei premiere pentru aceasta toamna.

„Oglinda neagra” dupa texte de I.L.Caragiale, pe beat-uri de Sever Barzan si Iulian Sfircea.

„Oglinda neagra” este o poveste cu multa muzica si umor, in care veti redescoperi lumea nebuna a lui Caragiale printre note muzicale, reinventata si amuzanta, (re)consemnata de Cristina Juncu, intr-o calatorie „de placere” brat la brat cu cele mai simpatice personaje din schitele lui. De la „amicii” Lache si Mache care converseaza la un pahar la celebrul Dl. Goe, la si mai celebrul catel Bubico sau la superba Mimi care face nebunii cu seful intr-un vagon CFR.

„Oglinda neagra” dupa texte de I.L.Caragiale, pe beat-uri de Sever Barzan si Iulian Sfircea.

Regia: Cristina Juncu

Distributia : Rares Andrici, Mihaela Subtirica, Vlad Balan, Cristina Juncu, Crenguta Hariton

„Aici nu-i de joaca”

„Aici nu-i de joaca” este un spectacol care vorbeste simplu despre notiuni aproape uitate: tandrete, optimism, dragoste si prietenie. Doua actrite aduc in prim-plan cu mult umor, o poveste de o inedita candoare, presarata cu surprinzatoare schimbari de situatie. Acestea se joaca si cauta adevarul care se naste pur si simplu, limpede si fara artificii. „Numitorul comun al dorintelor de joc este aflarea acelei stari de gratie, a jocului nejucat. Asa s-a nascut Aici nu-i de joaca”. (Catrinel Dumitrescu).

„Aici nu-i de joaca” este un spectacol de Catrinel Dumitrescu, Ilustratia muzicala: Ciprian Duica

Distributia: Catrinel Dumitrescu, Victoria Cocias

„Lectia” este un joc de putere si dominatie reciproca, imbibat de violenta si de erotism.

„Lectia” de Eugène Ionesco

Regia, ilustratia muzicala si light-design-ul: Felix Alexa, Scenografia: Carmencita Brojboiu

Distributia: Gabriel Rauta, Cristina Juncu, Catrinel Dumitrescu

 Teatrul Mic vine si el cu o versiune de spectacol dupa textul lui Eugen Ionesco, Cantareata Cheala

 „Cantareata cheala” este un spectacol dupa textul omonim al lui Eugène Ionesco, care marturisea in „Note si contranote” ca reprezinta o imagine a societatii burgheze care traieste cu idei primite de-a gata, care se conformeaza si devine una automatizata. Textul lui Ionesco este format din expresii standard si clisee verbale tocite, scriitorul inspirandu-se se pare de la automatismul expresiilor din manualul de limba engleza, pe care dorea s-o invete.

„Cantareata cheala” de Eugène Ionesco

Regia: Vlad Massaci

Distributia: Ana Bianca Popescu / Alina Rotaru, Ionut Visan / Andrei Seusan, Irina Velcescu, Alina Petrica / Oana Puscatu, Andrei Bradean / Alex Bogdan, Gabi Costin / Rares Florin Stoica

Primele reprezentatii: 24 si 26 septembrie, ora 19.00, Sala Gabroveni 57

Citește în continuare