Skip to content

Cum puteti primi banii inapoi daca nu mai mergeti la concert Celine Dion. Cei care au anuntat vanzatorii de bilete sau organizatorii ca vor ramburs dupa prima amanare, primesc banii pana la sfarsitul acestui an. Cei care renunta acum, la concertul care va fi in 2023, primesc banii in septembrie 2023. Aveti 30 de zile sa optati daca va pastrati biletul sau nu.

In contextul pandemiei si al schimbarilor datelor concertelor internationale, organizatorii evenimentelor in tara noastra s-au aflat in situatia de a crea reguli si proceduri pentru ramburs bilete in conformitate cu legislatia nationala (aliniata din mai 2020, la cea a Uniunii Europene). Legile au fost adaptate la noua situatie peste tot in Europa pentru a oferi organizatorilor de evenimente o perioada de gasire a unor solutii care sa-i ajute sa supravietuiasca intr-o industrie afectata foarte grav.

Pana la acest moment, doar Emagic Romania – organizatorul concertului Celine Dion „Courage World Tour” care a fost reprogramat pentru 11 iunie 2023 – a anuntat procedurile de ramburs pentru un spectacol amanat Ele respecta intreaga legislatie si ultimele legi adoptate saptamana trecuta.

Urban.ro prezinta mai jos procedurile anuntate de Emafgic, raportate la datele de desfasurare ale evenimentului sau si precizeaza pentru orice alt comparator de bilete de la alte evenimente urmatoarele.

  1. Orice comunicare de amanare a unui spectacol concert care ar fi trebuit sa se desfasoare anul acesta TREBUIE SA CONTINA detalii despre ramburs. Daca organizatorul nu anunta, scrieti-; este obligatia sa legala sa anunte si sa va informeze, iar legea spune ca daca nu anuntati in 30 de zile alegerea dvs – biletul ramane valabil si nu mai intrati la categoria ramburs.
  2. Legile in vigoare in Romania spun: daca e vorba de un eveniment din 2020 la care ati anuntat inca de anul trecut cand s-a amanat ca vreti ramburs, veti primi banii pana la sfarsitul acestui an. (aici lege)
  3. Daca e un eveniment din 2020 care nu se tine nici anul acesta si vreti ramburs, aveti la dispozitie 30 de zile de la data anuntului reprogramarii sa informati organizatorul sau compania care v-a vandut biletul. Veti primii banii la 90 de zile de la momentul cand evenimentul reprogramat va fi avut loc. (aici legea)

Emagic Romania, compania care aduce la Bucuresti concertul Celine Dion, si-a impartit conform legii procedurile legate de bilete in trei categorii.

Fanii Celine Dion care doresc sa isi pastreze biletele participa la o tombola unde au posibilitatea de a fi recompensati cu:

10 fani  – tur backstage cu reprezentantul productiei turnelui, incluzand vizita cabinei de costume a lui Celine Dion si cina cu echipa artistei, gatita de bucatarul turneului;

• 50 de fani – upgrade bilet la categorie superioara (pentru cei care detin bilet la categoriile 2,3, 4 sau 5)

• 20 de fani – postere exclusive, originale, in editie limitata, numerotate

In plus, in colaborare cu managementul artistei Emagic intentioneaza sa mai anunte alte surprize si cadouri pana la concert, despre care clientii vor fi informati pe email si prin canalele Emagic de social media. Regulamentul tomobolei va fi publicat in perioada urmatoare, insa toti cei care isi pastreaza biletele la concertul Celine Dion vor fi introdusi automat in acest concurs cu premii.

Pentru publicul care se afla in imposibilitatea de a participa la concert in noua data reprogramata, Emagic pune la dispozitie posibilitatile de preschimbare a biletului in voucher si retur, in conformitate cu legislatia in vigoare.

Asadar, de la data anuntului 17 mai 2021, cumparatorii de bilete care doresc preschimbarea biletelor in vouchere, au la dispozitie 30 de zile calendaristice (pana la 16 iunie 2021, inclusiv) pentru a-si exprima optiunea. In acest sens, clientii au fost rugati sa trimita un email cu subiectul “Solicitare Celine Dion”, mentionand si numarul comenzii, catre punctul de unde au achizitionat biletele, respectiv Eventim ([email protected]) sau IaBilet ([email protected]).  Dupa expirarea celor 30 de zile de la data anuntului de ieri, adica incepand cu 17 iunie 2021, pentru clientii care nu contacteaza platformele de ticketing, biletul devine automat valabil pentru editia reprogramata a evenimentului, conform legislatiei in vigoare.

Utilizarea voucherelor:

Ulterior, cei care vor trimite solicitarile in termenul mentionat mai sus vor primi prin intermediul distribuitorului de bilete un voucher pentru contravaloarea biletului, care va putea fi folosit pentru achizitionarea biletelor pentru alte evenimente Emagic, pana la epuizarea termenului de 6 luni de zile de la data incetarii perioadei de suspendare a dreptului de organizare a evenimentelor, conform prevederilor legale.

In cazul in care voucherul nu este folosit pentru achizitionarea de produse sau servicii in termenul indicat – respectiv 6 luni de la data încetării perioadei de suspendare a dreptului de organizare –  sumele reprezentand contravaloarea biletului vor fi rambursate in termen de 90 de zile calculat din noua data (reprogramata) a evenimentului (respectiv din 11 iunie 2023).

Valoarea voucherului nu va include si valoarea serviciilor conexe. Astfel, contravaloarea serviciilor de intermediere, administrare comanda, a comisioanelor de ticketing/ distributie, precum si a altor servicii de tip curierat, asigurare a comenzii de bilete, sau emitere electronica a biletelor, achizitionate la momentul  cumpararii biletelor prin intermediul platformelor de ticketing sau magazinelor partenere ale acestora  nu se returneaza sub nicio forma, nici chiar in cazul anularii evenimentului. Aceste servicii conexe au fost prestate si finalizate cu succes odata cu achizitionarea biletului, ele nu depind de desfasurarea efectiva a evenimentului.

Legat de solicitarile de rambursare venite dupa primul anunt de reprogramare, cel de anul trecut, ele vor fi tratate si solutionate in totalitate, in conformitate cu legislatia in vigoare la momentul primirii solicitarilor respective.

 Astfel: conform OUG 70 din 14 mai 2020, clientii care au trimis solicitari de rambursare in termenul prevazut de 30 de zile de la anuntul primei reprogramari (adica intre 10 iunie si 10 iulie 2020), au primit vouchere reprezentand contravaloarea comenzilor lor de bilete, care pot fi folosite pentru achizitionare de produse si servicii Emagic pana la data de 30 septembrie 2021, urmand ca daca nu sunt utilizate, clientilor sa li se ramburseze contravaloarea voucherelor pana la cel tarziu 31 decembrie 2021.

Citește în continuare