Recenzie: Piranha 3D

Chiar daca se vrea un film horror, Piranha 3d m-a binedispus si amuzat teribil. Si am o vaga banuiala ca asta a si fost intentia lui Alexandre Aja: sa jongleze cu doua stari total opuse: frica si amuzamentul. Daca asta a vrut, i-a reusit. Tanarul regizor de doar 32 de ani este deja la al 5-lea film horror. Iubitorii genului au vazut sigur macar unul dintre filmele sale – High Tension (2003); The Hills Have Eyes (2006) sau remakeul dupa horrorul corean Mirrors (2008).

Daca nu, acum aveti ocaza sa ii vedeti ultimul film, in varianta 3d. Probabil stiti deja ca este vorba de un remake al filmului in regia lui Joe Dante din 1978, un film horror devenit cult care a avut parte si de o continuare – Piranha Part Two: The Spawning (1981) in regia de James Cameron.

Scenariul scris de Pete Goldfinger si Josh Stolberg care i-a atras atentia lui Alexandre Aja suna cam asa: pentru cateva saptamani pe an, mica statiune Lake Victoria da pe dinafara de tineri galagiosi si dornici sa-si traiasca la maxim vacanta. Seriful statiunii, o femeie frumoasa, mama singura a 3 copii e hotarata sa pastreze cu orice pret linistea statiunii si sa fie pe faza ca lucrurile sa nu iasa de sub control. Adica sa tina piept la vreo 20.000 de tineri beti si obraznici.

Fiul ei cel mare, aflat si el la varsta la care iti sta mintea numai la distractii, trebuie sa faca pe babysitterul pentru cei doi frati mai mici ai sai. Curand insa va trebui sa faca fata la tot felul de tentatii, printre care o fosta colega de care e atras si vedetele unei film erotic. Dar asta nu e nimic fata de provocarea care il asteapta. Un cutremur subacvatic elibereaza niste creaturi insetate de sange, o specie ciudata de piranha care a disparut acum mii de ani. Urmeaza un macel pe cinste care injumatateste populatia statiunii si din care cei care scapa sunt atat de mutilati incat cred ca ar fi preferat moartea. Seriful porneste lupta impotriva monstrilor marini iar cand afla ca odraslele ei sunt in pericol capata forte nebanuite si fuge sa-i salveze. Un scenariu clasic si cumintel de film horror la care regizorul adauga un ingredient speciale: nuditatea. Mai mult de jumatate din film ai impresia ca asisti la filmarea unui videoclip MTV de la inceputul anilor 2000, de tipul MTV on the beach. O hoarda de tineri pusi pe distractie care iau cu asalt plaja si isi misca fundurile in ritmul unei muzicii estivale. Concurs de tricouri ude, bautura in exces si bonus: o echipa care filmeaza un film erotic. Peisajele de tip Ibiza iti fac chef de vacanta chiar daca apele isi schimba culoare din nuante de verde/albastru in nuante de roz si rosu purpuriu :). Scenele dure si sangeroase se amesteca cu cele hilare: oameni de pe care a fost smulsa carnea, membre sfasiate, un penis inghitit dar scuipat rapid de pesti, o scena de dans erotic subacvatic, o fata taiata in doua etc.

Actorii au si ei povestea lor. Au trecut 15 ani de cand Elisabeth Shue a fost nominalizata la Oscar pentru rolul din Leaving Las Vegas, si asta se vede. Ea afirma ca rolul din Piranha a incantat-o si pentru ca a fost lasata sa faca singura casacadoriile (care nu au nimic spectaculos – doar sare dintr-o barca in alta si se taraste pe o funie). Fiul ei, adolescentul timid dar curajos cand e cazul, este interpretat de Steven Mc Queen, nimeni altul decat nepotul celebrului actor Steve Mc Queen. Suprinzatori sunt insa cei doi actori mari care apar in doua roluri minore: Christopher Lloyd in rolul omului de stiinta excentric care stie totul despre pestii ucigasi si Richard Dreyfuss in rolul unei pescar care este omorat in primele minute ale filmului. 🙂

Distributia mai este formata din Jerry O\’Connell, Ving Rhames, Cody Longo , Jessica Szohr, Kelly Brook si Dina Meyer. Eli Roth apare si el in rolul de Wet T-Shirt Host:))

Experienta 3d da un farmec in plus filmului, mareste intensitatea si pune mai bine in evidenta efectele speciale. Cateodata ai impresia ca esti prins in vartejul haotic al apelor si tras in adancuri unde pestii cu dinti ascutiti se reped asupra ta. Dar iti revii repede la realitate:).