Skip to content

Un hotel din Johannesburg se bazeaza pe ajutorul a trei roboti simpatici – Lexi, Micah si Ariel pentru a preveni imbolnavirile in randul oaspetilor si angajatilor

Toti angajatii hotelului Sky din Johannesburg respecta cu strictele masurile anti-Covid19, poarta masti si manusi si respecta regulile de distantare sociala.

Singurii care nu respecta aceste masuri sunt Lexi, Micah si Ariel. Nu trebuie sa poarte masca pentru ca ei nu pot fi purtatori ai virusului. Sunt roboti.

Folosirea robotilor in domeniul hotelier nu este o idee noua. Din 2015, in Japonia, cateva hoteluri au fost printre primele care si-au inlocuit complet angajatii oameni cu roboti.

De altfel, in cateva hoteluri din Tokyo, robotii sunt folositi acum pentru a-i servi pe clientii care prezinta simptome usoare de Covid-19.

Hotelul Sky din Johannesburg este primul de pe continental african care foloseste personal automatizat. Ideea ar putea starni nemultumiri intr-un stat unde rata somajului este extrem de ridicata. In Africa de Sud, rata somajului este de 30,8%. Directorul hotelului a declarat pentru Reuters ca robotii nu-i vor inlocui niciodata pe oameni, dar cu siguranta vor schimba felul in care functioneaza lucrurile intr-un hotel. In opinia sa, robotii sunt viitorul.

Lexi, Micah si Ariel pot transporta masa catre oaspetii care au comandat prin room service, pot oferi informatii turistice si pot cara bagaje grele de pana la 300 de kg, din lobby pana in camerele turistilor.

Daca in hotel sunt cazuri de turisti cu simptome de Covid-19, atunci robotii ii vor inlocui pe colegii lor oameni in interactiunea cu respectivele persoane.

Oaspetii hotelului pot, insa, daca vor sa interactioneze cu angajatii oameni sau daca vor sa fie ajutati de roboti. Pe roboti ii pot controla cu ajutorul telefoanelor mobile. Inca un lucru pe care il pot face robotii – pot scana fetele turistilor si isi pot da seama daca acestia sunt fericiti sau nu.

Reactiile turistilor variaza.

Ernest Mulenga, oaspete al hotelului, a spus pentru Reuters ca lumea se indreapta spre digitalizate. Insa, in opinia sa, interactiunea umana este mult mai atractiva.

Citește în continuare