Skip to content

(video) Noul single lansat de Shakira a stabilit un nou record de vizualizari pe YouTube. Dupa ce i-a ridiculizat pe fostul ei partener, Gerard Piqué, si ceasurile „ieftine” Casio in versurile melodiei, brandul Casio i-a oferit fotbalistului un contract pe viata.

Shakira revine in clasamentele muzicale cu „BZRP Music Sessions #53”, o melodie care a strans peste 63 de milioane de vizualizari in 24 de ore si peste 100 milioane de vizualizari in 48 de ore pe YouTube. A stabilit un nou record pentru cel mai bun debut digital de pana acum al unui artist latino.

Succesul melodiei a venit in urma controverselor pe care le-au creat versurile interpretate de Shakira, fiind prima data cand canta cu atat de multe detalii despre viata ei personala. 

Versurile vorbesc despre relatia pe care a avut-o cu fotbalistul Gerard Piqué care s-a incheiat in vara anului trecut dupa aproape un deceniu, cei doi avand doi copii impreuna. Atat prin realizarile spectaculoase din cariera – a jucat pentru FC Barcelona, Manchester United si echipa nationala spaniola – dar si prin mediatizarea relatiei cu Shakira, Piqué este unul dintre cei mai cunoscuti fotbalisti din lume.

In „BZRP”, Shakira, in varsta de 45 de ani, sugereaza ca a fost inselata de Piqué, in varsta de 35 de ani, cu o femeie mult mai tanara de 22 de ani. 

Versurile melodiei sunt directe, deloc ascunse sub metafore asa cum ar fi obisnuit artista in lansarile anterioare. Shakira face referiri la obsesia lui Piqué pentru fitness si ii recomanda sa lucreze la mintea lui si i se adreseaza spunandu-i ca a schimbat „un Rolex pentru un Casio” (n.r. un ceas de ultralux pe un ceas mai ieftin).

Melodia este creata impreuna cu producatorul Bizarrap si inregistrata in studioul acestuia. Bizarrap a devenit cunoscut prin seria „Bzrp Music Seassions”, anterior a marcat un succes urias alaturi de Quevedo si melodia „vol. 52” care a petrecut patru saptamani pe primul loc in clasamentul Billboard Global 200.

Brandul Casio a raspuns in cateva ore la melodia virala a Shakirei si a profitat de mentiunea pe care le-a oferit-o intr-o campanie de marketing amuzanta.

Imediat dupa ce „BZRP Music Sessions #53” a devenit virala, Gerard Piqué, care este presedintele Kings League, a declarat ca „Acest Casio este pentru toata viata. Casio ne-a oferit ceasuri pe viata. Kings League a ajuns la o intelegere cu Casio.” 

Astfel, fostul jucator al echipei Barcelona a anuntat contractul de sponsorizare al brandului Casio pentru Kings League, cel mai urmarit campionat de fotbal al momentului in Spania. Este o competitie de fotbal organizata de Piqué care reuneste atat jucatori profesionisti dar si amatori care a detronat recent La Liga dupa ce un meci a fost urmarit de peste 15 milioane de persoane.  

Imediat dupa anuntul lui Pique, fanii fotbalistului au accesat un mesaj dedicat acestuia pe pagina de Instagram a brandului Casio care a reusit sa stranga de 200 de ori mai multe aprecieri decat o postare obisnuita (peste 320.000 de aprecieri si peste 18.000 de comentarii).

In melodia „BZRP”, Shakira face referire si la problemele pe care le-a avut cu legea, fiind acuzata de evaziune fiscala in valoare de 14, 5 milioane de euro.

Shakira canta despre cum fostul ei partener a lasat-o cu „socrii ca vecini, cu presa la usa si cu o datorie catre fisc.”

Potrivit procurorilor spanioli, Shakira si familia ei au locuit in Barcelona intre 2012 si 2014. Potrivit legii locale, in perioada respectiva ar fi trebuit sa plateasca taxe pentru veniturile incasate din intreaga lume. Daca va fi gasita vinovata, artista ar putea savarsi o pedeapsa de 8 ani in inchisoare si va fi obligata sa plateasca o amenda de 23 de milioane de euro. Drept raspuns, Shakira a acuzat autoritatile fiscale de o „campania scandaloasa in presa” impotriva ei si a sustinut ca nu le datoreaza nimic.

Noul single nu este primul care abordeaza relatia Shakirei cu fostul ei partener. In luna octombrie a anului trecut a lansat “Monotonía” in colaborare cu Ozuona, melodia devenind cel mai de succes debut al unei artiste din Spania pe YouTube.

Intr-un interviu acordat publicatiei americane Elle Magazine in septembrie 2022, Shakira a vorbit despre motivele pentru care vorbeste atat de deschis despre viata ei personala in versurile pe care le canta: „Cred ca fiecare are propriul proces sau mecanism prin care lucreaza cu durerea, cu stresul sau cu anxietatea. Cu totii trecem prin lucruri grele in vietile noastre. Dar in cazul meu, cred ca atunci cand scriu muzica este ca si cum as merge la un terapeut, doar ca este mai ieftin.”

Nascuta in 1977 in Barranquilla, Columbia, Shakira este cel mai bine vandut artist columbian din istorie si una dintre cele mai bine vandute artiste din toate timpurile.

Shakira a debutat la inceputul anilor ’90 in tara sa natala si a devenit cunoscuta pe intregul continent dupa lansarea albumului „Pies Descalzos” din 1996. Treptat, melodiile ei au inceput sa fie ascultate in SUA, Europa si restul lumii iar materialul „Dondé Estan Los Ladrones” i-a adus o prima nominalizare la Grammy si hiturile „Ojos Asi”, „Tu” si „Si Te Vas”. 

Succesul international al melodiilor sale – care au fost compuse si produse de ea in mod constant – a inspirat-o sa cante in limba engleza pe albumul „Laundry Service” care a inclus si unul dintre cele mai cunoscute hituri ale sale: „Whenever, Wherever”, alaturi de „”Objection Tango” sau „Underneath Your Clothes”. Materialul a devenit unul dintre cele mai mari succes comerciale ale deceniului 2000-2010 cu peste 13 milioane de exemplare vandute.

A urmat single-ul „La Tortura”  – care a ramas pana astazi unul dintre cele mai fredonate cantece latino-pop din istorie – si albumele „Fijacion Oral” in doua volume, cel din urma a inclus si megahitul „Hips Don’t Lie” pe care l-a interpretat in deschiderea Cupei Mondiale de Fotbal din 2006 in fata unei audiente de peste 500 milioane de oameni. Cantecul a stabilit un nou record pentru cele mai multe difuzari la radio intr-o saptamana, record pe care il detine si astazi.

Albumele „She Wolf” (2009), „Sale El Sol” (2010), „Shakira” (2014) si „El Dorado” (2017) au avut de asemenea un succes semnificativ, in special in America Latina si de Sud, si au inclus hituri precum  „Beautiful Liar” cu Rihanna, „Waka Waka”, „Loca” sau „Chantaje”.

Pe langa cele peste 80 de milioane de albume si single-uri vandute, trei trofee Grammy si sase recorduri mondiale omologate in Guiness World Records, Shakira a donat constant o parte din profiturile ei catre cauze filantropice, fiind implicata in proiecte educationale dedicate tinerilor hispanici din America de Sud si din Statele Unite. A infiintat o serie de fundatii prin care a creat scoli in zone defavorizate din Columbia si din alte zone ale lumii in care copiii nu aveau acces la educatie.

Artista a vizitat Romania de doua ori: in 2006 cand a sustinut un recital la Timisoara in fata a 20.000 de oameni si in 2011 la Bucuresti cand a concertat in Piata Constitutiei.

Citește în continuare