Skip to content

Special Ziua Americii: Branduri de cosmetice americane care au revolutionat industria frumusetii. Estee Lauder, Elizabeth Arden, OPI

Istoria recenta a micilor producatori deveniti celebri pe plan mondial aduce in prim plan o serie de afaceri care au cunoscut un succes rasunator. Firme americane de renume precum Estee Lauder, Elizabeth Arden sau OPI sunt cunoscute aproape oricarei femei care este preocupata de ingrijirea personala, iar produsele cu semnatura lor au ajuns sa fie printre cele mai laudate, cautate si distribuite produse cosmetice la nivel global.

Fiecare dintre aceste afaceri ascunde in spate un istoric fascinant, o viziune, o poveste care demonstreaza in cele din urma, ca orice vis poate deveni realitate.

Inceputurile celebrei firme de cosmetice Estee Lauder au la baza dorinta lui Josephine Esther Mentzer, o tanara nascuta in Queens, New York, de a-si cultiva pasiunea pentru produsele de infrumusetare.

Nepoata unui chimist maghiar, Estée a fost instruita in arta cremelor pentru fata de la o varsta frageda si a construit compania cu un mix perfect de cunostinte, dedicare, persistenta, pasiune, angajament familial – si o multime de esantioane gratuite.

Fondata in 1946, aceasta companie inovatoare si avansata tehnologic a castigat o reputatie la nivel mondial prin eleganta, luxul si cele mai ridicate standarde de excelenta a produselor de skincare, makeup si parfumerie, atat de delicate si extrem de eficiente.

Estée Lauder si-a lansat oficial linia de produse care ii purta numele, cu doar patru produse: The Cleansing Oil, The Creme Pack, crema unchiului ei – Super-Rich All Purpose Creme si The Skin Lotion.

Isi promova singura produsele mergand in saloanele de infrumusetare din New York pentru a face transformari in timp ce femeile se coafau. Cu o abordare de marketing de baza – “telephone, telegraph, tell-a-woman” – Estée a reusit sa-si extinda baza de clienti in oras.

Treptat, compania a inceput sa cunoasca succesul, iar Estée a ales culoarea turcoaz pal pentru recipientele cremelor, deoarece considera ca denota lux si se potriveste perfect cu orice decor de baie. 

„Youth-Dew”, uleiul de baie – un amestec de trandafir, iasomie, vetiver si patchouli – lansat de Estée Lauder in anul 1953, a fost produsul care a propulsat compania, transformand-o intr-o afacere de milioane de dolari. Produsul, care infatisa imaginea riscanta, desi estompata cu tact, a unei femei goale, putea fi folosit si ca parfum, fara sa existe o ocazie speciala.

Bobi Brown

Credinta fundamentala a lui Elizabeth Arden era ca frumusetea trebuie sa fie o colaborare inteligenta intre stiinta si natura, pentru a dezvolta ingrediente fine si naturale.

Pana in anii 1930, Arden deschisese saloane Red Door, incepand cu New York si continuand cu mai multe capitale de moda de pe tot globul, si a lansat cele mai cunoscute si apreciate colectii de rujuri si pudre. Si-a recunoscut cu mandrie realizarile, mentionand ca exista doar trei nume americane cunoscute in fiecare colt al lumii: masinile de cusut Singer, Coca-Cola si Elizabeth Arden.

Un tub de crema „Eight Hour Cream Skin Protectant” – Elizabeth Arden se vinde, in prezent, undeva in lume, la fiecare 30 de secunde.

A dezvoltat primele produse cosmetice „travel size” si a fost prima in industria frumusetii care a instruit in vanzari o echipa de femei. In prezent, compania continua sa fie una dintre cele mai apreciate de pe piata brandurilor de cosmetice.

Bobbi Brown este unul dintre cei mai cunoscuti make-up artisti din SUA si fondatoarea Bobbi Brown Cosmetics – companie care a cunoscut un succes rasunator in industria frumusetii.

A absolvit Colegiul Emerson din Boston cu diploma in machiajul teatral si s-a mutat la New York, unde, in 1990, Brown a creat o linie de cosmetice total diferita fata de paleta de culori disponibila pe piata acelor vremuri.

Zece rujuri bazate pe naturalete si tonuri neutre ale pielii a fost gama care a revolutionat moda in machiaj, setand un standard in diversificarea nuantelor. Toate acestea erau in contrast cu tendintele vremurilor, cand femeile purtau un make-up tipator si foarte incarcat. Se astepta sa vanda 100 intr-o luna, insa a reusit aceasta performanta intr-o singura zi, la Bergdorf Goodman.

Vanzarile au crescut exponential, iar in anul 1995, brandul Bobbi Brown Cosmetics a fost cumparat de compania Estee Lauder, pretul achizitiei nefiind facut public.  

Bobbi Brown este autoarea a noua carti despre frumusete, machiaj si sanatate si a ocupat postul de beauty editor in cadrul a numeroase proiecte media precum „The Today Show” sau colaborator al unor reviste de prestigiu precum „Vogue” sau „Elle Magazine”.

Bobbi Brown are o colectie de sase parfumuri numite Bobbi, Beach, Bath, Almost Bare, Bobbi’s Party, si Bed.

Madam C. J. Walker, nascuta Sarah Breedlove, a devenit faimoasa pentru crearea unei linii de produse destinate ingrijirii parului, dedicata in intregime femeilor afro-americane.

Casatorita si vaduva pana la varsta de 20 de ani, inainte de a deveni prima femeie milionara din Statele Unite prin propriile forte si inainte sa lanseze produsele care au facut-o celebra, Madam C. J. Walker s-a confruntat, la randul sau, cu probleme ale pielii scalpului si caderea parului.

Acest lucru a determinat-o sa gaseasca un tratament potrivit afectiunii cu care se confruntau majoritatea femeilor de culoare din acele timpuri, evitand ingredientele dure deja utilizate.

In scurta vreme, si-a infiintat propria afacere, Madam C.J. Walker Manufacturing Company, si a devenit, treptat, cea mai de succes femeie afro-americana de la inceputul secolului 20. Titlul companiei a fost ales pentru a evoca luxul parizian.

In anul 2016, firma Sundial Brands a lansat o noua gama de cosmetice sub denumirea „Madam C. J. Walker Beauty Culture”, vanduta exclusiv intr-un cunoscut lant de magazine cu produse cosmetice.

Netflix a lansat in martie 2020 primul sezon al serialului „Madam C.J. Walker: Milionara prin fortele proprii”, bazat in intregime pe povestea faimoasei femei care a construit un imperiu pornind de la zero.

Suzi Weiss

Fondat de George Schaeffer in 1989, brandul OPI cunoaste faima dupa lansarea unor noi game de lacuri de unghii incomparabile.

Cu numele initial Odontorium Products, afacerea cumparata de George Schaeffer la inceputul anilor ’80 se baza pe productia de echipamente pentru cabinetele dentare, urmand ca mai apoi, in urma unor parteneriate, sa-si reorienteze activitatea catre produse destinate unghiilor.

Cu ajutorul biochimistului R. Eric Montgomery, a fost creat un sistem de unghii acrilice, rezistente, intr-o formula stralucitoare, disponibile in numeroase tonuri de culoare, pe care Schaeffer le-a vandut personal saloanelor de unghii locale.

OPI ofera tot ce este nevoie pentru a pastra unghiile, mainile si picioarele impecabile, de la instrumente si lacuri pentru unghii in editie limitata, pana la scruburi de piele si creme de maini.

Lacurile OPI sunt renumite pentru peria lor ProWide, proiectata pentru o aplicare mai rapida si mai usoara, cat si pentru formula lor „verde”, care nu contine DBP (ftalat de dibutil), toluen sau formaldehida.

Suzi Weiss-Fischmann este actualul vicepresedinte executiv si director artistic. Numele ei este cunoscut de la denumirile lacurilor de unghii OPI, precum „Suzi Skis in the Pyrenees”, „I’m Suzy & Im a Chocoholic”, „Suzi & the Lifeguard” etc.

O serie de colaborari de succes cu diferite productii cinematografice printre care „Alice in Tara Minunilor” sau „Legally Blonde 2″ au propulsat produsele OPI rapid spre succes, devenind unele dintre cele mai apreciate si cautate produse in materie de lacuri de unghii din intreaga lume.

In anul 2010, brandul OPI a fost cumparat de gigantul Coty, multinationala care detine, in prezent mai mult de 70 de branduri renumite din industria cosmetica.

Citește în continuare