Skip to content

Brandul de supa Campbell facut cunoscut lumii de catre Andy Warhol se comercializeaza acum si sub forma de lumanari. Aromele sunt de supa

Brandul de supa Campbell a transformat doua dintre cele mai iubite supe ale sale in lumanari parfumate, supa de pui cu taitei si supa de rosii cu branza la gratar. Lumanarile se vand in cutiile deja cunoscute ale brandului si contin inclusiv o mica figurina, care atunci cand toata ceara se consuma, poate fi pastrata.

Fiind o activare de marketing a brandului, sunt doar 2000 de astfel de lumanari disponibile la vanzare, si se vand cu 24 dolari/bucata. O parte din veniturile acestor lumanari se vor distribui si catre ONG-ul Feeding America.

Andy Warhol si-a insusit imagini familiare din cultura de consum si din mass-media, printre care fotografii de stiri cu celebritati si tabloide, benzi desenate si produse pe care acesta le consuma in mod curent. 

Cand a expus pentru prima data Campbell’s Soup Cans in 1962, Andy Warhol a pus panzele alaturi de cutiile de supa, ca produse pe culoarul unei bacanii. La acea vreme, Campbell’s vindea 32 de soiuri de supa, iar fiecare dintre cele 32 de panze ale lui Warhol corespunde unei arome diferite.

Desi Campbell’s Soup Cans seamana cu reclamele tiparite, produse in serie, din care s-a inspirat Warhol, panzele sale sunt pictate manual, iar modelul cu flori de lis care se regasesc pe marginea de jos a fiecarei cutii este stantat manual. Warhol a imitat repetitia si uniformitatea reclamei reproducand cu atentie aceeasi imagine pe fiecare panza individuala. El a variat doar eticheta de pe fata fiecarei cutii, distingandu-se prin varietatea lor.

Spre sfarsitul anului 1962, la scurt timp dupa ce a terminat Campbell’s Soup Cans, Warhol a trecut la procesul de serigrafie foto, o tehnica de tiparire inventata initial pentru uz comercial, care avea sa devina semnatura artistului.

Andy Warhol a fost artistul creator care a schimbat perceptia asupra definitiei artei, aducand publicului elemente din viata casnica pe care le-a personalizat, transformandu-le in cult pop.

Fondatorul pop art-ului, Andy Warhol a deschis intai viziunea Americii, si apoi lumii intregi, ideea conform careia cultura devenea la indemana oricui, eliberata de criteriile considerate prea stricte, de modelul de lucru, de standard, in general, schimband radical lumea artei cu propunerea “15 minute de faima”.

Acest curent considera practic ca nu exista o ierarhizare a culturii si ca arta poate imprumuta elemente din absolut orice sursa, baza fiind valorile populare moderne/din mass-media si critica sau ironica vis-a-vis de valorile traditionale ale artei.

Proximitatea lucrurilor prezentate intr-o formula cat mai simplista a facut din Andy Warhol un artist cu un succes incredibil la public.

Warhol nu privea opera de arta ca pe un produs finit, perfect, ci ca pe un obiect ce a rezultat in urma unui proces care accepta si implica eroarea si imperfectiunea. Totodata, Warhol a fost cel care a facut legatura intre doua aspecte definitorii a societatii moderne: comertul si celebritatea.

Pornind de la aceasta idee, Andy Warhol a dezvoltat trei mari teme de dezbatere in spatiul public: incercarea de a ne face mai atenti la lucrurile simple din viata noastra de zi cu zi astfel incat sa nu mai petrecem atat de mult timp dorind ca ceva spectaculos sa ni se intample (exemplu fiind posterul 32 Campbell’s Soup Cans sau placerea tuturor de a bea Coca Cola, un produs accesibil atat presedintelor de stat, vedetelor cat si oamenilor de rand, de peste tot din lume), credinta ca celebritatile au o putere foarte mare care poate fi folosita pentru ca o societate sa functioneze moral mai bine si conceptul The Factory, prin care arta chiar poate fi o fabrica, producand lucruri de valoare in serii.

Citește în continuare