Skip to content

Tendintele de calatorie din 2024: de la vizita pe platouri de filmare pana la orase care sa arate bine in poza de instagram, sau hoteluri unde nu se consuma alcool

Vine sfarsitul de an, se apropie nu doar sarbatorile si cadourile pe care le aduc Mos Nicolae si Mos Craciun, ci si clasamentele care trag concluzii despre cum a ales sa traiasca majoritatea, dar vin si tendintele pentru anul viitor.

Vremurile se schimba – si la fel si obiceiurile noastre de calatorie. Pe masura ce ne revenim oficial dupa restrictiile de calatorie pandemice, turistii sunt in cautarea unor destinatii mai putin cunoscute si a unor noi motive pentru a pleca in vacanta.

De la vizitarea platourilor populare de film si televiziune pana la calatoriile care sarbatoresc renuntarea la un loc de munca, in anul viitor vor fi noi motive pentru a ne face bagajele si a merge in excursii si vacante.

Marile portaluri care fac rezervari de vacanta au inceput sa anunte tendintele 2024, iar ele pot fi o inspiratie si pentru vacantele dvs. Desigur, stim cu totii ca orice excursie si orice vacanta e mai convenabila ca pret daca rezervarile se fac cu cateva luni inainte.

Una dintre tendinte este sa traiesti ca-n filme, adica sa vizitezi locurile in care s-au filmat productiile tv sau cinematografice care v-au placut.

Ati vazut „The White Lotus”, dar cum ar fi sa va cazati efectiv la hotelul iconic din Sicilia? Potrivit Expedia, anul viitor, oamenii vor merge la locatii emblematice de filmare pentru filme si emisiuni de televiziune. Thailanda (‘The White Lotus’ S3), Paris (‘Emily in Paris’) si Malta (‘Gladiator 2’) sunt toate in topul preferintelor pentru turismul ca-n filme anul viitor.

O alta tendinta e cea a calatoriilor pentru concertele artistilor preferati.

Ati spune ca romanii sunt mai tentati sa mearga in Europa pentru concerte ale artistilor preferati pentru ca la noi nu ajung chiar toate numele mari cu concertele lor, dar portalul Expedia semnaleaza o tendinta globala a vacantelor sau citybreakurilor pentru concerte. Sunt multi artisti care vor concerta in Europa asa ca se anunta un an bogat in asemenea calatorii.

Va rugam insa sa luati in calcul ca traim in epoca fake-urilor si a site-urilor fantoma care vand si revand bilete la concerte si va recomandam sa le cumparati de pe site-urile oficiale.

O alta tendinta e data de Tik Tok si de o nevoie a tinerilor: fotografii cu locuri spectaculoase care sunt in localitati in care vacanta e la un budget accesibil, dar in fotografii imaginile arata ca si cum ai fi in orase foarte scumpe.

Exista deja o tendinta care arata ca turistii vor cauta alternative mai accesibile si mai putin aglomerate la unele dintre cele mai cautate destinatii din lume. Ganditi-va la Paros in loc de Santorini, la Perth in loc de Sydney si la Taipei in loc de Seul.

Poate ca nu v-ati gandi ca exista oameni care cauta locuri de vacanta unde nu se consuma alcool. Nu neaparat locuri de detox, dar cam asta e una dintre tendinte.

Tot mai multe studii arata ca alcoolul – chiar si in cantitate mica, consumata zilnic – afecteaza grav creierul, asa ca sunt persoane care cauta locuri de vacanta unde nu exista aceasta tentative.

Cercetarile efectuate de Hotels.com au aratat ca peste 40 la suta dintre cei 20.000 de respondenti la sondaj au declarat ca este probabil sa rezerve o calatorie de dezintoxicare in urmatorul an, iar jumatate dintre turisti au declarat ca ar fi interesati sa se cazeze la hoteluri care ofera optiuni decente de bauturi fara alcool.

Suntem in epoca in care vorbim foarte mult despre energia unei persoane sau a unui lor, asa ca si cand e vorba de vacanta se vor cauta locurile care transmit anumite vibratii.

Un pat confortabil si o priveliste frumoasa nu mai sunt de ajuns. Atunci cand rezerva hoteluri, din ce in ce mai multi calatori cauta hoteluri cu vibratii specifice, fie ca este vorba de un aer retro, excentric sau modern. Recenzile care mentioneaza „vibratia” unui hotel in aplicatia Hotels.com au crescut cu 1 090% in acest an.

Distractiiile in aer liber langa locul de cazare e o tendinta neasteptata, dar cumva justificata.

Pe de o parte turistul vrea mult confort, dar si sa stea cat mai mult in aer liber pentru ca in restul anului isi petrece timpul in birouri sau apartamente in orase aglomeratii.

Terenurile de pickleball, mesele de ping-pong si cazile cu hidromasaj in aer liber devin prioritati de top pentru calatorii care cauta vacante active si in aer liber anul viitor. In 2024, facilitatile vor fi totul. Datele sondajului Expedia au aratat ca 42% dintre calatori rezerva case de vacanta cu facilitati pe care fie nu isi permit sa le aiba acasa, fie vor sa le incerce inainte de a le cumpara ei insisi. In plus, aproape o treime dintre acestia au declarat ca ar alege o casa de vacanta cu facilitati in aer liber, astfel incat sa nu fie nevoiti sa paraseasca niciodata proprietatea.

Cum e de asteptat, vom avea inclusiv pentru vacante ajutoare de calatorie cu inteligenta artificiala

Stim ca suntem cu totii speriati de inteligenta artificiala, dar aceasta ar putea deveni o mana cereasca atunci cand navigam pe taramuri straine. In timp ce doar 6 la suta dintre calatori au folosit ChatGPT pentru a planifica o calatorie in 2023, Expedia Group prezice ca „generatia de calatori cu AI generativ” va ajunge la maturitate si va imbratisa pe deplin aceasta tehnologie pe tot parcursul calatoriei lor. De fapt, datele din sondaj arata ca jumatate dintre calatori sunt interesati sa foloseasca AI pentru a-si planifica urmatoarea calatorie, iar 1 din 3 spune ca este foarte utila atunci cand isi face planuri de calatorie.

Citește în continuare