Skip to content

Academia de Film Americana a invitat 7 artisti sa recreeze trofeul Oscar 2021

„Ce inseamna filmul pentru tine?” a fost intrebarea la care au raspuns cei sapte artisti invitati de Academia de Arta si Stiinte Cinematografice Americane pentru a crea lucrari de arta pentru ceremonia Oscar 2021 care va avea loc duminica, 25 aprilie, la Union Station din Los Angeles.

Fiecarui artist i s-a cerut sa reimagineze bine-cunoscutul trofeu Oscar cu cateva saptamani inaintea alegerii nominalizarilor. Designurile propuse de artisti, afisate in premiera in cadrul ceremoniei de anuntare a nominalizatilor pe diversele canale de socializare ale Academiei, acopera o serie de mai multe stiluri si influente.

Designerul Temi Coker, s-a inspirat din modelele si culorile vibrante din tara sa natala, Nigeria, si din diaspora africana. „Stiam ca vreau ca statueta sa fie neagra ca o modalitate de a-i onora pe toti actorii si actritele de culoare care au pavat acest drum”, a spus el pe Instagram.

Victoria Villasana, artista de arta textila mexicana a incorporat modele de fire tesute pe o imagine a statuetei Oscar. Firele colorate devin parte a lucrarii de arta, creand dimensiune si dinamism.

Karan Singh, artistul si ilustratorul australian a decis sa imbine elemente de design grafic cu posibilitatile op-artului pentru a crea o opera dinamica, multicolora, care sa hipnotizeze privitorul.

Ilustratoarea suedeza Petra Eriksson a inconjurat statueta cu benzi de diferite culori, inspirata de momentul in care, in timp ce vizionati un film, sunteti introdusi intr-o alta lume si deveniti parte a ei.

Cu lucrarile sale de arta, designerul grafic si ilustratorul norvegian, Magnus Voll Mathiassen, a dorit sa sarbatoreasca povestile de zi cu zi ale tuturor. Povestile cotidiene care pot parea adesea banale, dar pe care cinematografia ne-a invatat ca pot deveni povesti extraordinare capabile sa inspire milioane de oameni.

Liniile colorate si formele geometrice suprapuse sunt semnul distinctiv al artei lui Michelle Robinson, o artista nascuta in Coreea, din Los Angeles. Pentru aceasta campanie, artista a dorit sa sarbatoreasca filmele prin locul in care ar trebui sa le vezi mereu, cinematograful.

Intre timp, designerul din New York, Shawna X, a adoptat o abordare mai directa oferind o reprezentare care seamana cu formele caleidoscopice. „Ne uitam la filme (si ele ne privesc)”, a spus ea. Stilul psihedelic, formele abstracte si colorate care inconjoara figurina reprezinta fericirea si emotia pe care le simtim atunci cand luminile se sting si imaginile de pe ecran incep sa ne faca sa visam atat de mult incat nu ne putem lua ochii de la ele.

Campania a fost conceputa sub tema „Bring Your Movie Love”. Ideea, conform unui anunt al organizatiei, este de a sarbatori „aprecierea globala pentru puterea filmului de a stimula dialogul, de a educa si de a ne inspira sa ne spunem propriile povesti”.

Pentru editia din 2021, Academia de Film Americana s-a orientat puternic asupra mesajelor de incluziune sociala pentru a spala imaginea institutiei dupa controversata ceremonie din 2015 cand toate cele 20 de nominalizari pentru actorie au fost acordate actorilor albi. Sub impulsul miscarii „Black Lives Matter”, miscarea a provocat uriase scandaluri in mediul online si in presa. Controversa a primit chiar si un nume: #OscarsSoWhite.

Mai multe detalii despre editia Oscar 2021 veti gasi mai jos.

Citește în continuare