Skip to content

Interviu. Victor Dorobantu, interpretul lui Thing din serialul Wednesday. „Vin dintr-o familie foarte simpla, nu am calatorit niciodata in afara granitelor Romaniei. A fost o experienta cu lacrimi in ochi de emotie si bucurie sa ajung la Hollywood.” Primul serial regizat de Tim Burton e pe Netflix

De astazi pe Netflix puteti vedea serialul Wednesday, o mini serie de 8 episoade in regia lui Tim Burton care continua actiunea din clasicele filme cu Familia Addams dar se centreaza pe fiica adolescenta, Wednesday, interpretata de Jenna Ortega.

Serialul care ii mai are in distributie pe Catherine Zeta-Jones, Gwendoline Christie, Luis Guzman, Christina Ricci, dar si pe romanii Victor Dorobantu (in rolul lui Thing), George Grumazescu (in rolul antrenorului Vlad) si George Burcea (in rolul valetului Lurch), a fost filmat in Romania timp de 8 luni. Despre productia in Romania, regizorul Tim Burton a acordat un interviu in exclusivitate pentru urban.ro pe care-l gasiti aici.

Pentru fanii povestilor din Familia Addams (care are si un musical, jucat inclusiv in Romania, in regia lui Razvan Mazilu, detalii aici), noul serial aduce elemente in plus. Intelegem mai mult din personalitatea lui Wednesday dar primim si multe informatii despre Thing, prietenul fidel al familiei din care spectatorii vad doar o mana.

Thing a fost creatia lui Charles Addams, care a facut benzile desenate cu Familia Addams in revista The New Yorker in anii 1930. Thing a aparut pentru prima data in cartea lui Addams din 1954, Homebodies, ca o mentiune intr-un desen pe care scrie „Feriti-va de Thing”, abia mai apoi a aparut ca o mana stiindu-se ca e un personaj atat de ingrozitor ca nu se poate arata nici macar ochilor membrilor familiei Addams.

Personajul a fost interpretat in primele filme din anii ’60 de Ted Cassidy (care era foarte inalt, 2,08 m, si-l juca si pe valetul Lurch), apoi in filmele din anii ’90 a fost jucat de actorul Christopher Hart care era si magician.

Noul Thing e mult mai credibil, mai “uman”, mai ”in pas” cu  tehnologia actuala, dar si cu perceptiile evoluate ale spectatorilor care beneficiaza de multe animatii si jocuri pe computer.

“Daca va uitati cu atentie Thing are impamantare la masa, nu il veti vedea  niciodata ca va stari pe o chestie fara sa respecte legea gravitatiei. Totul e foarte bine gandit in detaliu, fiecare pas al lui Thing “cu degetelele”, niciodata nu e off balance, niciodata nu pare ca va aluneca pe o parte”, spune magicianul Victor Dorobantu care e cel care in interpreteaza pe Thing in noua serie Netflix, Wednesday.

Regizorul si supervizorul artistic al seriei, Tim Burton, a insistat sa fie un actor pentru acest rol. Tot el e cel care a agreat decorurile si costumele, precum si castingul pentru fiecare personaj din o directie artistica intregului produs chiar daca a regizat doar 4 dintre episoade.

Urban.ro a vorbit cu Victor Dorobantu, actorul de 25 de ani, care si-a indeplinit un vis incredibil, sa ajunga la Hollywood ca vedeta pe covorul – negru in cazul de fata – la un film la care e protagonist.

Cum ai obtinut rolul?

Niciodata nu m-am inscris la un casting pentru asa ceva. Stiu ca s-a dorit sa fie un actor sau un magician care sa joace acest rol, urmand traditia vechilor filme, tot cu magicieni jucandu-l pe Thing.

La casting au chemat o foarte mare parte din magicienii din Romania, cel putin pe toti pe care- i cunosc eu. Prima proba a fost fara regizor, ne-au facut fotografii la mana, am interpretat secvente din film. Testul suprem a fost asa: trebuia sa mergi pe masa de casting si ti se spunea – Thing e indragostit – si trebuia sa mergi ca si cum esti indragostit, sau e un hot nervos… sau vrea sa omoare pe cineva…sau Thing e in dubii. Imagineaza-ti cat e de greu sa faci o mana care este in dubii.

Tu te-ai pregatit dinainte? Nu cred ca se face scoala pentru asa ceva, chiar daca esti magician.

Un prieten, Vlad Grigorescu, tot magician, spune ca magicienii nu sunt antrenati sa fie emotivi prin gesturile mainii. Noi chiar suntem opusul persoanei perfecte pentru a-l juca pe Thing, pentru ca suntem foarte mecanici cu mainile.

Eu cred ca am avut un avantaj mai mare pentru ca am lucrat la un teatru de copii in Ploiesti, Teatrul Ancuta, unde am facut foarte mult si teatrul de papusi pentru copii. Nu am facut scoala de actorie niciodata, dar actorul Adrian Ancuta m-a invatat foarte multe si in fata copiilor totul era pe emotie. Am fost o fire super artistica de mic, am fost la dansuri, am invatat sa cant la chitara. Tatal meu a fost profesor de chitara, a cantat in Cenaclul Flacara si toata aceasta parte a copilariei mele cred m-a ajutat sa pot sa exprim emotii.

Dar cum ai invatat sa destructurezi dintr-o poveste gesturile pe care le face Thing pentru a transmite emotii, pentru ca nu aveai nicio replica in scenariu? Ai citit ceva anume?

Inainte sa incepem filmarile propriu zis, cu o luna sau aproape doua luni inainte sa vina toti actorii importanti in Romania, in timp ce decorul era in plina constructive, in Buftea era o hala imensa de nu-i vedeai capatul, care ii era dedicata lui Thing. O hala plina cu mobilier care ar fi putut aparea in film in secventele cu Thing, cu statuete cu maini in toate formele, iar toti peretii erau plini de hartii, cu informatii despre maini.

 De la ce substante sunt ok sa folosesti pe unghii, cate oase gasesti intr-o mana, care sunt tendoanele de la mana, ce riscuri sunt sa faci sindrom de tunel carpian (cum fac oamenii care muncesc foarte mult cu mouse-ul si le amorteste tendonul carpian), care este codul Morse, ce gesturi se folosesc in trupele comando pentru a arata informatii doar din degete catre echipa ta, care e limbajul semnelor. Desi nu am putut sa folosim prea mult limbajul semnelor, pentru ca trebuie sa ai si alta mana si un corp ca parte din constructia semnelor.

Am invatat alfabetul in limbajul semnelor, am vazut dispozitivele cu care isi antreneaza articulatiile mainii angajatii NASA, am vazut produse de antrenament pentru mana pe care le folosesc si jucatorii de tenis. Am avut foarte multe produse de fitness pentru antrenarea mainii.

Luna aceea, efectiv, cu scenariu in fata, cu multe scene si multe informatii, am incercat sa-i dam de cap lui Thing, pentru ca o spun si eu si a spus-o si Tim Burton, acest Thing este conceput de la zero sau minus zero. Nu am copiat nimic de la nimeni, efectiv este conceput de la zero.

Am stat impreuna si am conceput personalitatea lui Thing, cum se catara pe obiecte, cum putem sa il editam, cum sa folosim corpul lui Victor cat mai eficient ca sa-l ascundem, pentru ca Victor era cam grasut cand s-a dus la filmari prima data si a trebuit sa stea la dieta, Ce fel de costum sa poarte Victor? Albastru sau verde gri in surplusuri? Cum sa facem tracking marker pe mana ca sa puteam sa o stergem mai usor in caz ca putem sa economisim bani ascunzandu-i corpul lui Victor dupa un obiect, ca sa nu il mai stergem? Unde putem sa ascundem corpul lui Victor in timpul filmarilor? De exemplu, am avut o scena in care eu am fost cu ideea de a taia o saltea de pat, de a ma baga in ea si a o coase la loc, ca sa nu ma vada nimeni. Am avut scene in care a trebuit sa demolam pereti si sa fie ziditi la loc, cat sa am doar o gura de aer sau am fost atarnat cu capul in jos.

De exemplu, in scena de pe YouTube in care Wednesday si Thing se intalnesc in dormitorul ei cand el se ascunde sub patura si este o intreaga lupta, ea il tortureaza, il baga in sertar, il zgaltaie putin.

Toata scena a fost trasa, din cate imi amintesc, din doua cadre, doua unghiuri.

Daca va uitati la moment si va imaginati ca este un om langa ea, vedeti cu totul altfel partea de productie. Eu ma invarteam in jurul lui Wednesday si faceam efectiv un dans, un capoeira, ca sa nu o dezechilibreze pe ea si sa nu se vada ca o misc. Eram in jurul ei si mergeam cu mana cat sa para ca este doar mana mea in contact mainile ei.

„Imi era frica si exersam toata ziua pana la momentul in care sa filmez, sa nu-i deranjez pe ceilalti, pentru ca eram doar o manuta si nu voiam sa traga inca o data toti replicile din cauza mea.”

De fapt ai avut nevoie si de o putere foarte mare de concetrare pe langa ce trebuia sa exprimi cu mana, tu trebuia sa te concentrezi la ansamblu, sa nu incurci actrita.

Trebuia sa am grija foarte mare chiar sa nu se auda respiratia mea in microfonul lui Wednesday pentru ca eram prea aproape de ea, eram efectiv lipit de ea.

Au fost scene in care am filmat subacvatic. Daca ati vazut serialul sau daca o sa il vedeti, este o lupta subacvatica intre Thing si un barbat care este sirena. Scenele acelea au fost filmate intr-un acvariu, erau foarte multi scafandri in jur, cascadori, unii din trupele speciale americane. M-au invatat sa imi tin respiratia sub apa pentru ca sa nu port tub de oxigen sau ceva similar care m-ar fi debalansat in apa.

Si cum de nu te-ai panicat?

Au fost mult mai multe cadre foarte grele si toti actorii erau obositi si concentrati la treaba lor. Majoritatea scenelor mi-au iesit din prima tragere sau in cel mai rau caz, a doua. Imi era frica si exersam toata ziua pana la momentul in care sa filmez, sa nu-i deranjez pe ceilalti, pentru ca eram doar o manuta si nu voiam sa traga inca o data toti replicile din cauza mea.

Tim Burton, intr-un interviu pentru urban.ro, a vorbit foarte frumos despre tine.

Pentru ca am fost foarte pasionat si chiar imi doream sa iasa bine si sa fac orice sacrificiu, inovatie, miscare care n-ar mai fi cerut modificari multe in efectele speciale, sa facem economie. Am stat langa el si il intrebam cum isi face job-ul ca sa invat si eu ce face el. Si am stat si langa D.O.P si langa cel cu focusul… ca sa invat.

Am petrecut foarte mult timp impreuna mai ales pentru crearea lui Thing si cu totii stim ce dragoste are Tim Burton pentru creaturile lui, Thing fiind singura creatura care era reprezentata de un actor din film, probabil asta a fost motivul.

Dupa atatea luni petrecute cu acest personaj, Thing, trebuie sa fie ceva pentru care-l iubesti, ceva din caracterul lui, dincolo de experienta lucrului la el

In povestile familiei Addams niciodata nu s-a stiut de ce este doar o mana. De fiecare data cand un personaj intreaba, chiar si in filmele vechi, si in Wednesday, de ce este doar o mama., i se raspunde ca e un mister al familiei.

Ei bine, daca sunteti foarte mari fani, o sa cititi ca in trecut, in primele benzi desenate a fost o creatura completa care statea la geam si se uita sa vada ce face familia. Dupa care a aparut brusc in filme doar o mana.

Nu are voce sau subtitrare, dar toata lumea stie ce vrea sa spuna. Nu are misiunea lui clara in poveste, dar mereu schimba povestea sau o salveaza la momentul potrivit. Mereu este eroul familiei,  dar in Wednesday Tim Burton a reusit sa ii dea o latura de iubire, de emotie, de compasiune. Are grija de ceilalti, toate personajele apeleaza la el macar o data in film sa-i ajute cu ceva, inclusiv dusmanii lui Wednesday.

I-au solicitat ajutorul la organizarea petrecerii onomastice pentru Wendy intr-un cavou. El s-a ocupat de palariile de petrecere, de coifuri si de tort; la momentul in care a vazut ca ea este indragostita de un personaj – ca sa nu dau spoilere – intervine si scrie in numele ei acelui personaj. Ba chiar ii cumpara o rochie ca sa aiba cu ce sa se imbrace la un bal la care nici nu stia ca a fost invitata.

Thing a facut tot ce a putut pentru ea, ca sa fie ea bine si uneori cedeaza doar pentru binele ei, chiar daca o critica si nu e de acord cu ea. Adica are toate laturile unui om bun.

Tu cum ai ajuns magie, de ce ai vrut sa te faci magicieni?

La inceput am fost animator de copil la teatrul din Ploiesti de care spuneam mai devreme. Cand a venit un magician la noi, copii au fost foarte, foarte fericiti si am vrut sa invat si eu cateva trucuri. Dupa ce le-am invatat, mici trucuri doar ca sa bucur copiii, am inceput sa primesc din ce in ce mai mult feedback, din ce in ce mai multa energie de la oameni si lucrul asta m-a facut sa ma indragostesc de magie.

Dar nu arta in sine, activitatea pe care trebuie sa o fac, m-a facut sa ma indragostesc de magie, ci reactia oamenilor. Si, in timp, am si inteles ca eu nu fac magie, ci doar ca fac prestidigitatie si iluzionism ca sa primesc magie inapoi de la oamenii din public.

Inainte de a incepe sa faci magie, erai genul meticulos, foarte determinat si ambitios la scoala? Pentru ca pregatirea pentru iluzionism sau prestidigitatie necesita asta.

Toata viata mea am fost exact opusul. Adica am fost mereu cuminte si cu dorinta de a invata, dar niciodata nu am fost silitor, nu am fost competitiv, nu mi-am dorit sa fiu primul. In schimb, am fost o fire.extroverta, mi-am dorit sa fiu in centrul atentiei,  care isi dorea sa fie el cel care-i face pe oameni sa rada la masa. Pot sa spun chiar ca sunt genul de persoana care de multe ori se culca pe o ureche in loc sa-si continue treaba.

Dar povesteai mai devreme ca ai repetat intensiv pentru Thing chiar si in momentele libere…

A fost prima oara in viata mea cand am facut un lucru atat de dedicat.

Eu pur si simplu am fost genul de artist care merge pe intuitie. Niciodata nu am repetat de 100 000 de ori inainte sa fac un moment de magie, pentru ca mereu am asteptat mai intai pulsul publicului si al spectatorilor ca sa vad cum sa le fac, ca sa se simta ei bine. Si mereu mi-a iesit acest lucru.

Acum am repetat tot timpul pentru ca nu voiam sa incurc pe nimeni cu greselile mele si aveam in minte ca daca fac bine sunt economii in partea de efecte speciale.

„In primul si in primul rand, eu vin dintr-o familie foarte simpla, nu am calatorit niciodata in afara granitelor Romaniei. A fost o experienta de soc sa ajung la Hollywood. Pana si in zborul cu avionul.  A fost o experienta cu lacrimi in ochi de emotie si bucurie.”

In Romania, unde nu exista o industrie cum exista in Las Vegas sau la Londra, cat de greu iti este sa traiesti ca magician?

Magicianul in Romania, din experienta personala, nu vreau sa vorbesc in numele celorlalti, trebuie sa fie o persoana care stie sa-si faca un bun PR, singur, pentru el. Daca nu iti permiti o agentie de PR, trebuie sa faci tot ce se poate ca sa auda lumea despre tine. Nimeni nu te cheama la evenimentul lor sau la clubul, teatrul lor, fara sa vada deja ce ai facut. Pentru ca toti sunt in dubii despre magie. Magia a ramas in mintea oamenilor, mai ales a romanilor, ca la circ, magia cu esarfe si porumbei. Oamenii nu stiu cat s-a dezvoltat magia si cate ramuri si tipuri de show-uri sunt.

Cu expunerea pe care o ai acum dupa munca la Wednesday, te gandesti sa faci un show nou pe care sa il plimbi prin tara?

Da, am in productie un show pe care vreau sa il duc in toata tara pentru prima oara. Pentru ca, indiferent cat m-ar ruga altcineva din alta tara sa ma mut acolo, n-as pleca niciodata din Romania definitiv. Dupa un turneu in tara intentionez sa duc show-ul si in strainatate. In State deja am locatiile si ofertele unde sa le fac. In Romania, surprinzator, unde locuiesc, nu am parte de acelasi interes.

Pentru ca ai zis de Los Angeles si de America, ai fost la premiera Wednesday. Cum a fost pentru tine intalnirea cu mecanismele din star sistem-ul de la el de acasa?

In primul si in primul rand, eu vin dintr-o familie foarte simpla, nu am calatorit niciodata in afara granitelor Romaniei. A fost o experienta de soc. Pana si in zborul cu avionul.  

Sigur ca a fost o experienta norocoasa pentru ca am fost cu business class si am putut sa dorm sau sa mananc. Dar a fost o experienta cu lacrimi in ochi de emotie si bucurie. De la tot ce urmeaza sa enumar, mentionez ca am avut cel putin o experienta de lacrimi in ochi: zborul cu avionul, momentul in care am calcat in aeroportul din L.A si am vazut freamatul si aspectul aeroporturilor pe care le stiam din filme. Asaltul fanilor din prima secunda. Cand am iesit din zona de bagaje de la aeroport, am fost asaltat de fani. Apoi momentul in care am vazut ca ma urc intr-o limuzina care m-a dus la hotel; era hotel exclusiv pentru vedete si treceau pe langa mine tot felul de actori cunoscuti si cantareti sau prezentatori din emisiuni foarte cunoscute.

A fost un soc non-stop pentru mine. Am stat la masa cu oameni foarte mari din Hollywood. Am primit sfaturi si cuvinte de lauda de la oameni importanti din domeniu, de la oameni din managementul Netflix.

Am avut ocazia sa ies in oras cu actorii de acolo si sa-mi laude munca. Am primit un rand de aplauze foarte galagioase la unul din cele mai mari teatre din lume, din Hollywood. Efectiv nici nu pot numara acum pe degete de cate ori am plans cat am stat acolo.

Cel mai necontrolabil moment a fost cand eram pe covorul negru. Imi luase cineva interviu si urma sa ma duc la urmatorul interviu si am auzit galagie dintr-o parte, ceea ce insemna ca a venit o vedeta mare; era Tim Burton. Si, ca in filmele la dragoste americane, am alergat unul catre altul dintr-un capat in altul al covorului si ne-am luat in brate. I-am spus ca o sa plang. Si a zis “Nu, nu, nu! Abtine te!”

Stii ce e frumos? Ca de fapt nu te-ai schimbat, esti politicos, smerit, cu bun simt… din ce am reactionat noi, nu pare ca te-a influentat in caracter aceasta vizita.

Nu. Daca se poate sa-mi permit sa zic asta, eu as vrea sa fiu un exemplu si pentru altii, sa le arat ca, indiferent din ce domeniu esti si ce faci, poti sa ajungi exact unde iti doresti si poate mai repede ca nu te asteptai.

Pentru ca eu ma asteptam sa ajung la Hollywood. Nici macar cand eram la filmari nu ma asteptam ca o sa avem lansarea la Hollywood. Adica sper ca nu o sa ma schimb niciodata. In plus, am avut-o pe mama (care a fost in lotul national de 200 de metri garduri si balerina de profesie), care m-a sunat de 50 de ori pe zi cu cateva zile inainte de plecare, si mi-a tot zis sa raman cu picioarele pe pamant si cu mintea acasa.

Citește în continuare

Mindy Kaling si Justin Noble, creatorii THE SEX LIVES OF COLLEGE GIRLS: “Lucrul care cred ca e cel mai prost inteles in lumea creativa legata de ce inseamna sa „iesi din dulap” este ca nu vezi niciodata conflictul interior. A fost unul dintre cele mai importante lucruri din noul sezon”

Imaginat de scenarista si producatoarea nominalizata la Premiile Emmy® Mindy Kaling si de Justin Noble, serialul pe care-l puteti urmari pe HBO Max, THE SEX LIVES OF COLLEGE GIRLS. urmareste…

Citeste mai mult