Skip to content

In pietele publice din Danemarca sunt amplasate lumanari in forma umana care se topesc treptat. Fac parte dintr-o campanie care atrage atentia asupra fenomenului de epuizare fizica si a sanatatii mintale a tinerilor.

In mai multe orase din Danemarca au inceput sa fie amplasate lumanari sculptate in forma de oameni la dimensiuni reale pentru a atrage atentia asupra fenomenului de „burn out” si a importantei sanatatii mintale. Potrivit unui sondaj realizat de postul de radiodifuziune P3 Missionen, 44% dintre tinerii danezi se confrunta cu un „burn out” (epuizare fizica si mentala), un procent ridicat care ridica semne de intrebare printre specialistii in psihologie.

Pentru a raspandi un mesaj de constientizare asupra fenomenului, P3 Missionen s-a asociat cu agentia Uncle Grey pentru a crea o serie de instalatii in spatiul public care sa reflecte realitatea ingrijoratoare. 

Colaborarea a rezultat intr-o serie de lumanari care au dimensiunile unui om de inaltime medie. Vor fi amplasate in centrele marilor orase.

Campania a debutat pe 9 martie, o zi care, incepand cu acest an, este dedicata sanatatii mintale in Danemarca. Este o zi in care scolile daneze vor avea un program special dedicat educatiei copiilor asupra sanatatii psihice.

Lumanarile uriase imita cu succes dimensiunile si fizionomia unor oameni obisnuiti si cantaresc aproximativ 85 de kilograme. Sunt protejate de cutii transparente din plexiglas care trimit la ideea de felinare dar si la „zidurile” pe care tinerii le ridica pentru a nu discuta despre problemele lor mintale. 

Procesul de turnare a fiecarei lumanari se intinde pe o perioada de 48 de ore si dureaza intre 60 si 70 de zile pentru ca acestea sa arda complet, incepand de sus in jos. Astfel, sculpturile din ceara ilustreaza ce se poate intampla daca nu se iau masuri pentru a rezolva fenomenul epuizarii in randul tinerilor. 

In acest sens, agentia a declarat intr-un e-mail pentru publicatia DesignTaxi ca „statuile se vor topi lent pentru a oglindi starea mintala a tinerilor si servesc in acest fel ca o numaratoare inversa”.

Canalul P3 Mission transmite zilnic mesaje pentru tineri pentru a-i incuraja sa exploreze ceea ce ii face fericiti pentru a continua sa fie inspirati. 

In acelasi timp, pentru a pune mai multa presiune pe politicieni, in cadrul campaniei au fost trimise prin posta lumanari de dimensiuni mai mici catre autoritati si petitii care fac apel la dezvoltarea de noi initiative care sa imbunatateasca sanatatea mintala a tinerilor.

Charlotte Porsager, director operational la Uncle Grey, a declarat ca „de ani de zile, ne-am concentrat pe importanta sanatatii fizice, insa acum este timpul sa ne concentram si pe mentinerea in forma a mintii noastre. Prin acest proiect, speram sa putem pune in atentie importanta acestui aspect si in acest mod sa ii ajutam pe tineri, sa stie ca nu sunt singuri in lupta lor.”

Citește în continuare