Skip to content

In septembrie, Bvlgari deschide prima scoala publica de bijuterie la Valenza, in Italia. Absolventii ar putea fi angajati in atelierele brandului.

In septembrie, la Valenza, oras italian sinonim cu mestesugul orfevrar, Bvlgari va inaugura Scuola Bvlgari, prima scoala publica de bijuterie a casei de moda. Va fi integrata chiar in Manifattura Bvlgari, cel mai mare centru de productie de bijuterie din lume dedicat unui singur brand. 

Este pentru prima data cand o scoala de acest tip functioneaza in interiorul unui atelier activ de bijuterie de inalta clasa, deschizand catre public portile unui univers pana acum accesibil doar initiatilor.

Scoala a fost creata in parteneriat cu Tarì Design School (TADS), una dintre institutiile italiene de referinta in domeniu, si marcheaza o extindere a academiei interne fondate de Bvlgari in 2017, care era destinata exclusiv formarii angajatilor. 

Daca academia deschisa initial asigura transmiterea tehnicilor emblematice catre noii veniti, Scuola Bvlgari aduce aceleasi cunostinte in spatiul public, devenind o platforma prin care pasiunea si curiozitatea pentru bijuterie pot fi transformate intr-o profesie.

Primele doua programe de studiu – orfevrarie si montura de pietre pretioase – vor debuta simultan luna viitoare. Cursul de orfevrarie se va desfasura pe durata a 1.680 de ore, pana in aprilie 2027, si va include atat tehnici traditionale, precum modelarea in ceara pierduta si gravura, cat si metode moderne, de la taiere laser la realizarea de inchizatori complexe. 

Programul de montura de pietre pretioase va cuprinde 600 de ore, intinse pana in iunie 2026, cuprinzand exercitii practice pentru pavé, prong, bezel sau channel setting, completate de notiuni gemologice.

Accesul este deschis tuturor candidatilor cu diploma de liceu si aptitudini manuale, fara a fi necesara experienta anterioara. 

Cursurile se vor tine in timpul saptamanii, intre orele 8:30 si 13:30, intr-un format care imbina teoria cu practica directa, in proximitatea maestrilor orfevri si gemologi ai casei. 

Bvlgari subliniaza ca predarea va fi realizata de un corp de profesori format din artizani cu experienta, designeri 3D si specialisti tehnici.

Corinne Le Foll, recent numita director general al diviziei de bijuterie Bvlgari, a declarat ca obiectivul este construirea unui cadru de invatare care sa incurajeze incluziunea si diversitatea. Peste jumatate dintre angajatii de la Valenza sunt femei, o schimbare semnificativa intr-o industrie unde, timp de generatii, mestesugul era transmis pe linii masculine. 

In prezent, 62% dintre managerii Bvlgari la nivel global sunt femei, iar numele care confirma aceasta directie sunt Lucia Silvestri, director de creatie pentru bijuterie, si celebra creatoare Mary Katrantzou, colaboratoare a casei de moda pentru liniile de accesorii,.

Publicatii internationale precum Women’s Wear Daily au remarcat ca Scuola Bvlgari functioneaza nu doar ca o platforma educationala, ci si ca o declaratie strategica: accesul la maiestrie nu depinde de cine a avut privilegiul de a-l mosteni, ci de cine are viziunea de a-l duce mai departe.

Scuola Bvlgari se inscrie intr-o viziune mai larga a brandului, orientata spre impact social. In cadrul programului dedicat refugiatilor, Bvlgari ofera mentorat, training si mediere culturala pentru azilanti si persoane vulnerabile. Situata in centrul districtului aurarilor din Valenza, Manifattura Bvlgari reuneste deja peste 32 de nationalitati.

Citește în continuare