Skip to content

Anim’est 2014

 Cea de-a noua ediţie Anim’est aduce prima campanie de comunicare in-house din istoria festivalului. Re : Animating Bucharest e un concept ce a prins contur firesc, odată cu dezvoltarea pregnantă a platformei educaţionale a festivalului, şi în contextul evoluţiei spectaculoase a industriilor media digitale conexe din ultimii ani.

Spotul celei de-a noua ediţii a festivalului şi nucleul campaniei din acest an, menită să revigoreze faţete amorţite ale culturii urbane prin intermediul animaţiei, vine, astfel, cu o poveste specială: pentru prima dată, el a fost realizat în cadrul atelierului intensiv de animaţie Animation Worksheep, prezentat de Anim’est şi ajuns în primăvara aceasta la a patra ediţie. Timp de trei săptămâni, în cadrul unei simulări de lucru într-un studio de animaţie real, un grup de 22 de oameni format din traineri, participanţi şi echipa tehnică au participat la realizarea unui produs animat finit ce avea să devină trailerul festivalului din acest an. Vizualul oficial, de asemenea un produs al Animation Worksheep, vine în completarea poveştii: celebrele oiţe ale Anim’estului iau străzile cu asalt şi „electrizează” oraşul la început de octombrie.
 

 
Ne bucurăm că pentru prima oară, avem un spot produs exclusiv in-house şi care îmbină, în plus, o mulţime de tehnici de animaţie: stop motion, cut out, 3D, animaţie desenată. Ne bucurăm şi mai mult că este vorba de un produs la care au participat creativ şi tehnic minunaţii noştri studenţi worksheeperi, cei mai mişto traineri şi o parte din echipa Anim’est. Nu e doar un trailer, este promisiunea unui viitor mare. Oaia noastră e mai puternică şi mai activă ca oricând!”, spune Vlad Ilicevici, directorul executiv al festivalului.
 
Campania din acest an a angrenat mai multe companii şi organizaţii în demersul comun de reanimare a capitalei. O prezenţă specială la a noua ediţie Anim’est este cea a studioului Les Ateliers Nomad, care va transforma, prin proiecţii de video-mapping, faţadele unor clădiri de pe harta festivalului din acest an, în timp ce agenţia SeniorHyper, cu care Anim’est are o colaborare apropiată, a conceput şi implementat nişte aplicaţii interactive pentru mobil şi Facebook ce vor avea acelaşi scop, de a prezenta scenarii alternative, mai colorate şi pozitive, ale Bucureştiului.
 
Anim’est şi Calup prezintă Re:Animation Hub, o nouă locaţie a festivalului
 
Împreună cu cei de la Calup, o echipă entuziastă de tineri artişi, arhitecţi şi designeri cu un portofoliu cunoscut de reactivări ale unor spaţii uitate din patirmoniul construit, Anim’est deschide anul acesta porţile unei frumoase case istorice ridicate în anii ’40 la numărul 46, pe strada Jean Louis Calderon. O serie de proiecţii ce vor completa programele din cinematografele Elvira Popescu şi Studio, workshopuri, master-class-uri, expoziţii şi instalaţii speciale vor contribui la scenariul re-animării noii locaţii-gazdă Anim’est, denumită Re:Animation Hub.
 
 De asemenea, aici vor fi organizate, cu sprijinul Jameson, toate petrecerile festivalului, nopţi tematice de muzică şi film cunoscute în agenda festivalului, precum Creepy Animation Night, sau Animusic Night, şi altele cu un concept nou, urmând a fi anunţat în curând, ce vor aduce în fiecare seară o serie de artişti fresh ai scenei muzicii electronice / tehno / experimentale.
 
Singura construcţie cunoscută a arhitecţilor M. Goldman şi M. Sonenfeld, casa ce va deveni, pe tot parcursul festivalului, Re:Animation Hub, a funcţionat, pe rând, ca şcoală şi sediu al Ambasadei Republicii Islamiste Iran. Cu o nouă amenajare menită să integreze istoria locului şi să îi pună în valoare particularităţile, semnată WolfHouse Productions, Re:Animation Hub devine prima intervenţie Calup în acest spaţiu, urmând tradiţia colectivului de a prezenta posibile scenarii de funcţionalitate ale unor spaţii valoroase inactive pentru includerea acestora pe harta culturală a oraşului.

Citește în continuare