Skip to content

125 de autori vor avea cartile trimise pe Luna. Proiectul este o noua forma de marketing

In timp ce editurile si scriitorii deja cunoscuti incearca campanii de marketing cat mai diverse pe platforme digitale ca Substack, Patreon, Blogspot sau chiar NFT-uri, acum a venit randul lansarilor de carte pe Luna.

Proiectul Writers on the Moon este lansat de autoarea Susan Kaye Quinn, care va trimite prin intermediul unei capsule un card SD digital cu 125 de lucrari auto-publicate. Aceasta capsula va fi trimisa pe Luna intr-o misiune comerciala in decembrie 2021 si va ramane acolo pentru ca viitorii exploratori sa o descopere.

Scriitorii alesi pentru a fi intergalactici au aplicat pe website-ul creat de Quinn, care a cumparat o capsula de pe Astrobotic’s Peregrine Mission One si a ales sa deschida aplicatiile scriitorilor pentru a cumpara un slot in valoare de 10 dolari, fiecare obtinand 20 MB pe capsula.

Conform LitHub, multi dintre scriitorii participanti au fost atrasi de proiect nu doar datorita noutatii sale, ci si datorita promisiunii ca lucrarile lor vor exista si pentru generatiile viitoare. Lista lecturilor inscrise pentru a fi trimise le Luna este aici.

Tot din seria campaniilor de marketing folosite de scriitori, si Stephen King a lansat o nuvela care poate fi citita online, cu preturi incepand de la 5 dolari. Toate veniturile obtinute sunt donate unui ONG pentru drepturile omului.

Autorul Stephen King si website-ul dedicat caritatii Humble Bundle au facut echipa pentru a lansa o nuvela numita „Ecranul rosu” („Red Screen”). Fanii au putut citi in exclusivitate nuvela, daca plateau minim 5 dolari, iar banii s-au ducsexclusiv catre ONG-ul dedicat drepturilor si libertatilor civile, The American Civil Liberties Union (ACLU).

„In aceasta poveste scurta, un politist interogheaza un instalator care tocmai si-a ucis sotia”, este descrierea cartii, conform publicatiei Rolling Stones. Achizitia cartii se poate face aici.

Stephen King foloseste deja diferite strategii de marketing pentru lansarea cartilor sale, fiind foarte familiar cu platformele online. Nuvela „Ur” a fost lansata exclusiv pentru Amazon si Kindle. In 2000, romanul sau „Riding the Bullet” a fost lansat online ca prima carte electronica disponibila publicului larg din lume. Mai tarziu in acel an, el a oferit „The Plant” direct fanilor pe site-ul său. Lucrarea nu a fost criptata, dar a spus ca volumele viitoare ale povestii vor veni doar daca cel putin 75% dintre cititori ar plati un dolar pentru aceasta. In cele din urma, a abandonat experimentul cand interesul a scazut dupa primele volume.

Citește în continuare