Skip to content

(exclusiv) Netflix lanseaza thrillerul psihologic “The Woman in the Window” cu Amy Adams in rolul principal. Regizorul Joe Wright: ”Ceea ce sper este ca oamenii vor lua din film este un sentiment ca temerile noastre ne pot incarcera.”

Pe 14 mai, Netflix lanseaza global thrillerul psihologic “The Woman in the Window”, o productie despre frica si din a carei distributie fac parte actorii Amy Adams, Gary Oldman, Anthony Mackie, Fred Hechinger, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jennifer Jason Leigh, Jeanine Serralles, Mariah Bozeman si Julianne Moore.

Filmul este regizat de Joe Wright, cunoscut deja publicului larg din filmele Pride&Prejudice (2005), Anna Karenina (2012) sau Darkest Hour (2017) si are la baza un romanul de succes cu acelasi nume scris de A.J. Finn si adaptat de Tracy Letts, care dezvaluie secrete socante dintr-o lume in care nimeni nu este ceea ce pare.

Anna Fox (Amy Adams) locuieste la New York, este psiholog de copii si suferă de agorafobie. Privind pe fereastra, aceasta incepe sa urmareasca o familie perfecta, care locuieste peste drum. Viata ei este data peste cap in momentul in care, fara sa vrea, devine martora unei crime ingrozitoare.

Atata timp cat au existat vecini, au existat oameni care se uitau pe ferestrele lor, cateodata chiar la extrem, ca voyarism. Subiectul nu este nou, Alfred Hitchcock l-a explorat in “Rear window / In spatele ferestrei” in 1954, cu remake-ul din 1998, iar acum regizorul Joe Wright duce povestea ferestrei la un alt nivel prin thrillerul “The Woman in the Window”.

De curand, echipa urban.ro a fost invitata la o masa rotunda unde s-a lansat trailerul filmului alaturi de Joe Wright, Amy Adams, Anthony Mackie, Julianne Moore, Fred Hechinger si Wyatt Russell.

In timpul evenimentului virtual de presa desfasurat, Amy Adams a spus ca a fost atrasa de proiect deoarece i-a oferit ceva nou, permitandu-i sa aprofundeze genul de „thriller psihologic de care s-a bucurat de-a lungul anilor”. Actrita a mai remarcat ca personajul Annei este unul bogat, cineva care „se lupta cu atata intuneric si exista o multime de frica si o multime de secrete”, care se leaga frumos de „abordarea cu adevarat interesanta a lui Wright pentru acest thriller”.

O poveste filmata in perioada august – octombrie 2018 despre statul in casa din motive de frica si urmarit vecinii pe geam devine o tema de actualitate in prezent.

“Dupa ce am gasit un studio suficient de inalt sa putem construi casa si etajele in interiorul lui, practic ne-am mutat cu totii pentru trei luni in aceasta casa”, povesteste Joe Wright.

“Anna este cu adevarat prinsa in interiorul casei sale si, pe masura ce ne obisnuim cu rutina ei repetitiva, incepem sa vedem ca exista ceva cu care are de-a face, care se simte ca fiind in dificultate,” adauga Amy Adams. „In timp ce cunoastem personajul, descoperim ca ea isi spioneaza vecinii. Are o curiozitate foarte sanatoasa despre oameni si creeaza aceste povesti despre fiecare dintre ei si practic traieste in mod alternativ prin povestile pe care le vede,” subliniaza actrita.

O noua familie, Russell, se muta langa casa Annei, care se imprieteneste cu fiul lor de 15 ani, Ethan (Fred Hechinger) si cu femeia despre care crede ca este mama băiatului, Jane Russell (Julianne Moore).  Anna asista la un act violent in urma caruia Jane dispare, iar cand Anna anunta disparitia femeii, atat Ethan, cat si tatal sau, Alistair (Gary Oldman), neaga intreaga poveste, si nici cand  aceasta implica NYPD, chiar si detectivul Little (Brian Tyree Henry) este sceptic ca Anna a vazut ceva semnificativ.

Situatia se complica pentru ca Anna ia si medicamente si consuma si alcool, iar Alistair ajunge sa ii prezinte Annei pe sotia sa, Jane Russell (Jennifer Jason Leigh), moment in care Anna incepe sa-si puna la indoiala propria luciditate in timp ce lumea ei continua sa scape de sub control.

Majoritatea actiunii filmului se desfasoara in interiorul casei Annei, unde aceasta isi petrece timpul band vin si urmarind filme vechi, iar natura claustrofoba a situatiei sale va adauga probabil un nou nivel de anxietate pentru spectatorii care au petrecut in mod similar timp considerabil in interior propriilor case in ultimele luni.

Intalnirea Amy Adams cu Julianne Moore este o bucurie vizuala pentru public, cele doua actrite reusind sa transmita un sentiment de familiaritate si prietenie veche, desi nu se cunosteau inainte de a fi parte din aceasta productie.

Amy Adams a fost incantata sa aiba sansa de a lucra impreuna cu Julianne Moore in primul lor film impreuna, un sentiment reciproc fiind si din partea lui Julianne. “Julianne a fost atat de minunata”, spune Adams. “Am cunoscut-o de-a lungul anilor la diferite evenimente, dar sa ajung sa stau cu ea si sa vorbesc a fost spectaculos. Am fost atat de incantata sa o am pe platourile de filmare, nu numai pentru ca este o actrita uimitoare, ci pentru ca are o prezenta atat de calda si spontana si a fost ca o gura de aer proaspat cand am lucrat impreuna,” adauga Amy Adams.

Despre intalnirea pe scena a celor doua, Joe Wright spune ca “A fost minunat sa le vad pe Amy si Julianne jucandu-si rolurile. (…) Am fost surprins ca nu ar nu au participat niciodata intr-un film impreuna (…) insa pe platourile de filmare si in afara lor discutau continuu si nu pareau sa se mai opreasca”.

Publicul le va putea vedea pe cele doua actrite si intr-un musical care devine o adaptare de film unde Julianne Moore si Amy Adams vor juca rolurile celor doua figuri materne centrale ale spectacolului.

Casa in care s-a filmat intregul film este un personaj in sine, si desi genul din care s-a inspirat Joe Wright este film noir, a vrut ca intraga coloristica a casei sa transmita ca inclusiv cladirea face parte din personajele principale ale actiunii.

“Am creat casa in care locuieste Anna intr-unul dintre studiourile disponibile din New York, unde scara are un rol semnificativ,” explica Joe Wright. “Fiind o constructie in care peretii si podeaua deveneau detasabile, au fost momente cand Anna alerga pe scara fara sa aiba un perete de sustinere, asadar securizam scena cu cabluri de protectie”, povesteste experienta regizorul.

Ca urmare, casa a devenit propriul personaj din film, un fel de manifestare a fricii. “Din punct de vedere tematic, filmul se refera in mare parte la frica si la modul in care frica ne poate inchide si ne poate impiedica sa ne conectam cu alti oameni”, spune Wright, “si astfel casa a devenit acest tip de manifestare a fricii pe care Anna Fox nu a putut sa o depaseasca.”

Cea mai mare provocare pentru designerul de productie a fost casa in care se desfasoara majoritatea filmului. O casa de familie din secolul al XIX-lea din Harlem, cu o scara circulara care serveste celor trei etaje pana la un luminator in acoperis, este casa proiectata pentru Anna Fox, cea care este inchisa aici din cauza starii sale agorafobe. “Ne-am angajat sa fim in aceasta casa cu Anna pentru aproape intregul film. Cu cat o tinem mai mult in lumea ei si a casei, cu atat publicul va ramane mai mult cu povestea,” mentioneaza regizorul.

“Daca nu era intr-un studio, as fi vrut sa ma mut acolo. A fost cu adevarat impresionant. Joe construieste o echipa extraordinara in jurul sau, iar atentia la detalii a fost fenomenala,” povesteste Amy Adams.

Cel mai distinct aspect al casei este casa scarilor, iar Wright a fost foarte specific in modul in care a vrut sa arate. Kevin Thompson, production designer, explica: “Publicul o vede pe Anna urcand si coborand scarile si simt astfel diferitele etaje ale casei. Joe a vrut sa poata scoate zidurile casei si sa o filmeze pe Anna coborand scarile, fara sa-si ia niciodata mana de pe balustrada”.

Totodata, desi filmarea s-a petrecut majoritar in casa personajului Anna, nu exista nicio scena filmata din acelasi unghi de doua ori.

Una dintre caracteristicile filmelor lui Joe Wright este ca acesta inainte de filmare face repetitii cu toti actorii, crezul lui fiind ca atunci cand se intampla aceste repetitii, reuseste fiecare sa isi inteleaga personajele.

“Aveam o idee despre cine este Anna Fox din scenariu, dar am descoperit, in practica, cine este personajul si au existat elemente ale personajului pe care nu le-am vazut deloc pana cand am ajuns la repetitii si apoi brusc am spus „oh, da, la aceasta scena acest personaj este suparat. (…) De asemenea, repetitiile sunt si pentru actori, sa se cunoasca intre ei, ca atunci cand ajung pe platoul de filmare in prima zi sa se apuce de lucru, nu de socializare”, spune Wright.

“Am avut repetitii si la ultimele doua filme ale mele si desi imi faceam griji ca lucrurile nu s-ar simti natural in filmul propriu zis, acum ma bucur cu adevarat, mai ales ca nu ai la fel de mult timp si pentru ca te ajuta sa intelegi, sa creati un flux zilnic, deoarece ati avut deja conversatii”, explica Amy Adams cum a fost pentru ea aceasta experienta de repetitie. „Am inceput sa ma bucur foarte mult de repetitii dintr-un punct de vedere creativ: am putut sa fiu prezenta alaturi de ceilalti membri ai distributiei, sa inteleg de unde vin si de ce au nevoie. Pur si simplu dezvolta o stenografie care chiar ajuta,” adauga Amy Adams.

Despre repetitii si lucrul cu o echipa profesionista a povestit si Fred Hechinger, adolescentul din film, care a avut momente in care s-a simtit coplesit si de personajul pe care trebuia sa-l interpreteze si de vedetele cu care lucra, insa acesta a povestit cum Joe si Amy au fost alaturi de el.

Din informatiile aparute in presa, prima varianta de film a fost modificata, publicul care a vizionat in cadru restrans productia sugerand momente nepotrivite si o intriga mult prea complicata, care au fost rescrise de regizor, dupa cum noteaza si publicatia Entertainment Weekly.

Intrebat ce mesaj isi doreste sa ramana publicului dupa vizionarea filmului, regizorul Joe Wright a mentionat: „Ceea ce sper este ca oamenii vor lua din film este un sentiment ca temerile noastre ne pot incarcera. Si aceasta este o poveste despre o femeie care reuseste sa-si depasească propriile temeri si sa le lase in urma.”

Citește în continuare