Skip to content

O licitatie caritabila strange fonduri pentru dezvoltarea unei cladiri anexate Muzeului Luvru. Louis Vuitton, Moët Hennessy, Cartier sau Dior ofera obiecte pentru licitatie

“Bid for Louvre” este licitatia caritabila de anul acesta deschisa tuturor pasionatilor de arta din intreaga lume prin Christie care are ca scop infiintarea Studio-ului anexat muzeului prin care sa se dezvolte mai multe programe educationale si de creatie pentru artistii contemporani si nu numai. Veniturile obtinute in urma licitatiei vor fi oferite integral Muzeului Luvru.

Cele 24 de loturi ale licitatiei cuprind, pe langa o serie de lucrari de arta semnate de artisti apropiati muzeului ca Johan Creten, Candida Höfer, Eva Jospin, Jean-Michel Othoniel, Pierre Soulages si Xavier Veilhan, si experiente unice: privilegiul de a participa la examinarea anuala a tabloului Mona Lisa in afara vitrinei sale sau sansa de a merge pe acoperisurile Palais du Louvre in compania artistului JR.

Una dintre cele mai exclusiviste experiente este participarea la examinarea anuala a stadiului tabloului Mona Lisa, in care geamurile de protectie sunt eliminate, iar specialistii verifica cu minutiozitate celebrul tablou care are peste 500 de ani de cand a fost pictat. Conform informatiilor aparute in presa de specialitate, muzeologii au descoperit de curand o crapatura in tablou, ceea ce face inspectia si mai interesanta pentru cei care sunt pasionati de istoria artei.

De asemenea, castigatorul va putea vedea indeaproape si portretul aflat sub Mona Lisa, datorita  tehnologiei revolutionare de analiza digitala prin care s-a studiat tabloul pictat de Leonardo da Vinci la inceputul secolului al XVI-lea si s-a facut descoperirea.

Probabil cel mai cunoscut si vizitat tablou din lume, inainte de inchiderea muzeelor si distantarea sociala, prin fata Mona Lisei pictate de Leonardo da Vinci treceau zilnic aproximativ 30.000 de turisti. Experienta oferita la licitatie costa incepand de la 11.000 euro si va cuprinde si un tur guidat al galeriilor din Luvru cu directorul institutiei, Jean-Luc Martinez.

Virgil Abloh, creator multidisciplinar, Cartier, Christian Dior Couture, Le Meurice, Le Ritz Paris, Louis Vuitton, Moët Hennessy, Parfums Christian Dior si Vacheron Constantin se numara printre participantii care ofera acestei ligitatii obiecte, toti avand o legatura puternica cu muzeul Luvru.

O bratara cu diamante Cartier, un parfum creat special de catre Parfums Christian Dior, o serie de arome Louis Vuitton, un ceas Vacheron Constantin, dar si un tur privat a domeniilor  Moët Hennessy care ofera si o incursiune in istoria sampaniei sunt printre obiectele care asteapta sa fie licitate online pana pe 15 decembrie.

Noul spatiu al Muzeului Luvru inseamna o cladire cu 1.150 m2 dedicat educatiei artistice si culturale, care urmeaza sa fie deschis in toamna anului 2021 si creat pentru a primi familii, studenti, persoane vulnerabile si persoane cu dizabilitati pentru a intelege mai mult despre arta.

Catalogul vanzarii este disponibil aici, iar licitatia are loc online in perioada 1-15 decembrie 2020. Preturile de pornire pentru loturi incep de la 2700 euro. Conform informatiilor aparute in presa, din cauza crizei medicale mondiale, pana in acest moment, Muzeul Luvru a pierdut peste 40 de milioane de euro. Din cauza numarului mare de infectari in capitala Frantei, muzeul este inchis publicului.

Citește în continuare